Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:29
Mijn vraag
Ik heb twee jaar geleden een Beko DSFS 6530X overgenomen bij een verhuizing. Deze voldeed tot op heden prima. Gisteren de vaatwasser ingeruimd zoals normaal, maar na het programma was de vaat nog net zo vuil als daarvoor. Met een timer vandaag overdag een uitgebreider programma laten lopen, maar vanmiddag wederom hetzelfde resultaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Daarom besloten om maar alle filters en rotoren na te kijken. Grove en fijne filter schoongemaakt net zoals de filterplaat. De rotoren hebben ook geen verstopping. Met de lades verwijderd een programma laten lopen, er wordt water gepompt, maar het moment dat de rotoren normaal gesproken horen te draaien en spoelen met een redelijk continu geluid, is het geluid nu meer een dof stompend geluid. Hierin lijkt het probleem te zitten, iemand een idee hoe ik dit zelf kan nakijken of is er meer aan de hand? Er loopt een plastic watergoot van de onderste rotor naar boven, wellicht hier? De vaat die er in zat was ook niet vochtig geweest.

Overigens, sinds enkele dagen komt er een wat weeïge, plastic lucht van de machine als deze draait. Ik dacht dat het te maken had met een nieuwe droger.

Kortom;
- watertoevoer is goed, machine pompt water
- afvoer is ook goed, machine pompt water weg
- filters en plaat nagekeken en gereinigd
- rotoren zijn schoon
- geen lekkage
- weeïge plastic warme lucht

Edit: de machine aangezet met de deur open en de sensor omzeilt, dan blijkt dat het water heel langzaam naar binnen stroomt.

[ Voor 11% gewijzigd door me_mrtn op 23-01-2019 18:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:46
Geen ervaring met Beko maar wel met Bosch/Neff vaatwassers.
Vaak heb je 2 pompen 1 om het vuile water af te voeren en een pomp om het water te circuleren.
Wij hadden toen problemen met de circulatiepomp. De machine pompte het water weg en er kwam ook wel water in. Alleen wij hadden totaal geen druk op de sproeiers en wat een ratelend geluid.
Na het demonteren van de circulatiepomp bestond het schoepje van deze pomp uit 2 delen die eigenlijk uit 1 deel horen te bestaan. Schoepje vervangen en het werkt weer.(was een revisieset met nieuwe rubbers en dergelijke)
Dus het zou best in die pomp kunnen zitten maar dat is hier lastig te zien.

Ook zijn er weleens problemen dat het labyrinth verstopt is bij vaatwassers.
Deze kun je meestal demonteren en schoonmaken.
De machine pompt verder nog wel warm water?

Ik ben zelf geen witgoed monteur maar deze problemen heb ik een keer gehad ;)

[ Voor 3% gewijzigd door thespeed op 23-01-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:29
Ja hij verwarmt het water en pompt ook water in de ruimte, alleen bij de Titanic kwam het water nog sneller naar binnen. Heb ook de staande toevoer schoongemaakt, maar zie geen echte mogelijkheid om zelf een pomp te vervangen. Qua onderdelen zag ik zelf ook alleen een afvoerpomp online staan, en die doet het goed.