De situatie: ik heb in augustus een Seagate Exos van 10TB aangeschaft om in mijn media NAS te zetten. Voordat ik die in gebruik nam, heb ik deze aan een uitgebreide scan onderworpen aangezien het een Amazon Warehouse Deal (teruggestuurd item) betrof. De disk bleek slechts 90 uur gedraaid te hebben, en er kwamen geen problemen aan het licht.
Twee weken geleden vond een reguliere uitgebreide SMART scan echter 15 bad sectors, terwijl de disk krap 2250 uur uptime heeft gehad. Bij een nieuwe scan waren het er 16. Ik heb dus mijn data overgezet en een ticket bij Seagate ingediend om de schijf te laten repareren. Hun reactie:
Hun eigen tooltje vond dat alles prima in orde was en dat er dus niets te retourneren valt.
In mijn NAS draaien nog twee Seagate schijven, dus ik zou graag weten: is dit de normale gang van zaken bij hun klantenservice? En is mijn vraag om een reparatie op basis van 16 bad sectors onredelijk?
Twee weken geleden vond een reguliere uitgebreide SMART scan echter 15 bad sectors, terwijl de disk krap 2250 uur uptime heeft gehad. Bij een nieuwe scan waren het er 16. Ik heb dus mijn data overgezet en een ticket bij Seagate ingediend om de schijf te laten repareren. Hun reactie:
Ik was erg verrast door deze reactie. Blijkbaar zijn bad sectors op zichzelf niet genoeg, maar moet de "performance" van de disk eronder lijden voordat het een vervanging/reparatie rechtvaardigt.We are sorry for the issues you are experiencing with your Exos drive, however we will do our best to assist you. Bad sectors might slightly tamper with performance, however if it does minor performance dampening it is not eligible for replacement. In order to determine whether the bad sectors are enough for you to replace your drive, you can download our diagnostics software for Windows, SeaTools.
In mijn NAS draaien nog twee Seagate schijven, dus ik zou graag weten: is dit de normale gang van zaken bij hun klantenservice? En is mijn vraag om een reparatie op basis van 16 bad sectors onredelijk?