Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe krijg ik datum/tijd in PuTTY logs?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Mijn vraag

Om een issue te onderzoeken waarbij mijn Linn gaat hangen en nergens meer op reageert is mij verzocht de activiteiten van deze Linn te monitoren en te bewaren met PuTTY.

Dit lukt prima echter ontbreken de datum/tijd bij elke regel logging.

Mijn vermoeden is dat dit niet kan, of indien wel, hoe?

Voorstel tot gebruik andere software (gratis) is welkom.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 client (up-to-date)
PuTTY, laatste versie

Linn Majik DSM/2
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Uiteraard flink Google gebruikt en ook naar alternatieven gekeken echter zie ik 1-2-3 geen mogelijkheid in PuTTY dan wel bruikbare alternatieven.
...

Beste antwoord (via i2Paq op 23-01-2019 16:02)

• bernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:17
Hier staat wel hoe je een timestamp toevoegd aan PuTTY:
http://www.extraputty.com/features/timestamp.html

Alle reacties

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Dat heeft niks met PuTTY te maken, denk ik. Jij logt m.b.v. PuTTY waarschijnlijk in via SSH of Telnet op een console waarin je de logging bekijkt. De logger (dus wat verantwoordelijk is voor het loggen) zou de timestamp moeten weergeven.

Vertel even wat meer over de console die je gebruikt (is het SSH of Telnet of wat anders?) en hoe je de logging precies opslaat. Dan kunnen we beter meedenken naar een oplossing.

Evanescent wijzigde deze reactie 23-01-2019 15:40 (6%)

Ruimteverspilling

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Evanescent schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:40:
Dat heeft niks met PuTTY te maken, denk ik. Jij logt m.b.v. PuTTY waarschijnlijk in via SSH of Telnet op een console waarin je de logging bekijkt. De logger (dus wat verantwoordelijk is voor het loggen) zou de timestamp moeten weergeven.

Vertel even wat meer over de console die je gebruikt (is het SSH of Telnet of wat anders?) en hoe je de logging precies opslaat. Dan kunnen we beter meedenken naar een oplossing.
De console is RAW en de logging zet je aan via PuTTY en wordt automatisch opgeslagen in een map op C:\

Eigenlijk is het een ongoing logging zolang de connectie open is.

Het feit de console RAW is doet mij vermoeden dat deze te beperkt is om date/time stamp te verzorgen.

De software van Linn (Kazoo) bied wel mogelijkheid logging te versturen als er nog verbinding is maar omdat mijn Linn hangt is de connectie weg en dus ook die logging.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Linn Majik DSM/2 is blijkbaar een muziekafspeelapparaat. Geen idee welke functies die ondersteunt via de console, je zou verwachten dat de servicedesk (?) die je naar PuTTY verwees dat zou weten.

Maar inderdaad: putty is slechts de tool om de console te bereiken. Wat doen je binnen de console precies, welke commando's?

Edit: ah, raw. Je gebruikt dan dus de putty logging?

Ik verplaats je vraag van SWS naar CSA, omdat het dan geen vraag over de 'server' betreft maar over putty zelf.

F_J_K wijzigde deze reactie 23-01-2019 15:47 (20%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• bernardV
Hier staat wel hoe je een timestamp toevoegd aan PuTTY:
http://www.extraputty.com/features/timestamp.html

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:46:
Linn Majik DSM/2 is blijkbaar een muziekafspeelapparaat. Geen idee welke functies die ondersteunt via de console, je zou verwachten dat de servicedesk (?) die je naar PuTTY verwees dat zou weten.
Klopt, is een Streamer/Pre-amp/Amp etc.

De verwijzing naar PuTTY komt van derden. De Linn servicedesk verwijst enkel naar Kazoo.
Maar inderdaad: putty is slechts de tool om de console te bereiken. Wat doen je binnen de console precies, welke commando's?
Zodra de connectie opent is de logging daar, ik hoef niets aan commando's in te geven.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Dat is tbv. de logfile, niet de regels in de log.

Ah! er is keuze!

Ik ga testen!

i2Paq wijzigde deze reactie 23-01-2019 15:50 (7%)

• bernardV
Dit is trouwens een fork van PuTTY zie ik, dus niet direct in PuTTY beschikbaar.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad niet putty gebruiken maar een tool die het wel kan.

Let wel op: door de raw output te manipuleren door er een timestamp bij te zetten, kan het troubleshooting belemmeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:52:
[...]

Inderdaad niet putty gebruiken maar een tool die het wel kan.

Let wel op: door de raw output te manipuleren door er een timestamp bij te zetten, kan het troubleshooting belemmeren.
Het is inderdaad een clone van PuTTY maar ik zie dat er keurig een time/date stamp aan de log-regels wordt toegevoegd.
De rest van de regels is gelijk aan de output in mij connectie-scherm.

Dit is een prima oplossing voor nu lijkt mij!

En dat te bedenken dat ik ExtraPuTTY wel bekeken had maar het stukje van TimeStamp in de loggins op de Featurepagina volledig gemist hebt.

Te gehaast bezig :/

Bedankt!
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True