Gedeelde mappen en Cloud inrichten voor een klein bedrijfje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Mijn vraag

Voor een klein bedrijfje met 5 medewerkers wil ik graag toegang tot een gedeelde map met voornamelijk documenten. Het is van belang dat er geen conflicten optreden als meerdere mensen hetzelfde document open hebben staan.

Elke werknemer heeft een Macbook Air of Mac Mini.

Het kantoor wordt gehuurd van een grote flex en co-work concern op basis van een prive kantoor. Er is een internetverbinding inbegrepen (inloggen door middel van klant verrificatie proces)

Op welke manier kan ik dit het beste inrichten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Er is een Synology NAS aangeschaft maar die zal niet op het prive kantoor verblijven. Er wordt nu gebruik gemaakt van Cloudstation Server op de Nas en Cloudstation Drive op alle apparaten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bovenstaande opstelling dus, maar zo nu en dan krijgen we "conflicted" foutmeldingen van bepaalde bestanden.

Ben benieuwd hoe jullie het zouden inrichten en of er bezwaren zijn voor de huidige opstelling/configuratie.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

RammY

Dát!

(jarig!)
Misschien eens kijken naar Google GSuite.
Doet volgens mij precies wat jij wil.

https://gsuite.google.com/

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Office 365?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Unidentified |:( |:( |:(
Het is van belang dat er geen conflicten optreden als meerdere mensen hetzelfde document open hebben staan.
je begrijpt dat je vraagt dat meerdere mensen kapitein op het zelfde schip moeten zijn, op het zelfde moment. Zo is deze techniek niet bedoelt.
Je kan wel een situatie bedenken dat het nodig is, maar dat is een probleem veroorzaken.. ipv oplossen

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Unidentified schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:41:
Ben benieuwd hoe jullie het zouden inrichten en of er bezwaren zijn voor de huidige opstelling/configuratie.
Ik ben benieuwder waar nu "af en toe" de issues vandaan komen. Nog afgezien van het feit dat je 0 informatie geeft hoe het nu daadwerkelijk aan elkaar geknoopt is en/of welke permissies en/of welk type bestanden soms errors geven, lijkt het dus over zijn algemeenheid wel te voldoen maar met bepaalde "hiccups".

Verder, zeker als je graag een andere oplossing zou willen hebben: 0 budget genoemd, 0 uptime genoemd, 0 bandbreedtes genoemd, 0 data-groottes genoemd etc. Vergeet ook niet dat sommige bestanden helemaal er niet tegen kunnen om door meer dan 1 gebruiker gelijk te worden bewerkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@RammY en @FoxLenny Het is niet wenselijk om documenten in de cloud van Microsoft en Google te plaatsen.

@MAX3400 De issues komen op het moment dat niet iedereen alles netjes afsluit, en dat het sychronisatie programma cloudstation daarom niet meer weet wat nu de laatste versie is. Als gevolg staan er dan dubbele documenten in de map.

De bestanden zijn doorgaans gewoon Word documenten, en alle medewerkers hebben lees en schrijfrechten.

Qua budget is er reeds geinvesteerd in een NAS met Backup plan, dus ik hoopte het met deze middelen te kunnen doen, als er echter iets bij moet komen dan is dat verder geen probleem.

Uptime (Er is een zakelijke Ziggo verbinding met vast IP op de locatie waar de NAS staat) maar als die even wegvalt moet dat geen probleem zijn omdat de bestanden ook lokaal op de apparaten staat in de Cloud Map (wachtend op sychronisatie zodra de NAS weer online is).

Data is zeer minimaal, het gaat om Word bestanden van max een paar MB per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 10:42
Waarom is het niet wenselijk om in de publieke cloud te gaan?

Gaan gebruikers ook in dezelfde documenten werken? Hoe gaat er dan gezorgd worden dat het laatste overschreven document alle wijzigingen bevat?

Als het om alleen office documenten, SharePoint online is dan the way tot go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Een bedrijf waar ik af en toe werkzaamheden voor uitvoer maakt ook gebruik van Sharepoint Online. Destijds is er voor Office 365 gekozen, omdat het gemakkelijk mogelijk maakt in gezamenlijke postvakken te werken, wat bij G Suite niet of amper kan.

Sharepoint Online is een prima voor het delen van bestanden, echter (en wat bij G Suite beter geregeld is) is dat alle SharePoint-sites stuk voor stuk gesynchroniseerd moeten worden met het werkstation. Wel is het bij Sharepoint Online, en ook bij G Suite, dat je bestanden pas kunt laten synchroniseren op het moment dat je het bestand opent, dat scheelt veel schijfruimte.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Unidentified Dit topic past in mijn ogen niet geheel in het forum Professional Networking & Servers.

Ik verplaats het topic even naar Internetproviders en Hosting, maar misschien is dat niet de uitiendelijke plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Endpoint en @Jannick Zal me eens verdiepen in sharepoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vso schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:35:
@Unidentified |:( |:( |:(
[...]

je begrijpt dat je vraagt dat meerdere mensen kapitein op het zelfde schip moeten zijn, op het zelfde moment. Zo is deze techniek niet bedoelt.
Je kan wel een situatie bedenken dat het nodig is, maar dat is een probleem veroorzaken.. ipv oplossen
Dan heb jij nog nooit met meerdere mensen in hetzelfde Google Docs-document gewerkt. Dat werkt best handig. Je ziet elkaar gewoon werken :o

Office 365 heeft volgens mij tegenwoordig ook zo'n feature (misschien nog experimenteel).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zowel O365 (online) en G-Docs geven nagenoeg realtima aan, wie wát aan het editten is.
Je ziet een tekst met de naam, en de data wordt elke x seconden aangepast naar de laatste versie

[ Voor 74% gewijzigd door FreshMaker op 28-01-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een NAS is ook maar gewoon een file system op een netwerk, het is niet onworpen om hetzelfde bestand meerdere keren open te hebben. Buiten replicatie problemen ga je ook gewoon elkaars werk overschrijven.

Meestal duiden dit soort dingen op een crappy bedrijfsproces. Een document gebruiken waar eigenlijk een database nodig is.

Maar goed, indien je bij documenten blijft heb je iets als Google Docs of Office 365 nodig, welke wel om kan gaan met meerdere editors in een bestand en tevens ook een geschiedenis functie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Room42 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:36:
[...]

Dan heb jij nog nooit met meerdere mensen in hetzelfde Google Docs-document gewerkt. Dat werkt best handig. Je ziet elkaar gewoon werken :o

Office 365 heeft volgens mij tegenwoordig ook zo'n feature (misschien nog experimenteel).
o jewel heb ik wel gezien werkt inderdaad geweldig zeker als de gebruikers er aan gewend zijn.

Maar dat neemt niet weg dat het van oorsprong nooit zo bedoeld is en in mijn optiek nog steeds een oplossing is voor een probleem die er eigenlijk niet hoeft / hoort te zijn om mee te beginnen.

maar als de TS geen onderzoek doet en niet specifiek is dan krijg je dit soort zaken

Tja vanalles

Pagina: 1