MacBook Pro lichtvlekken in beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1128097

Topicstarter
Hey,

Heeft iemand hier last van? Aangezien er blijkbaar nog geen tweakers bericht over geplaatst heeft:

https://www.nu.nl/gadgets...ichtvlekken-in-beeld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:39
Dit probleem dus: YouTube: Macbook screen DIES when opening lid: Apple provides NO FIX!

edit: Uiteindelijk werkt het scherm niet meer, en dat is bovenstaand filmpje. Het begint dus met de vlekken.

[ Voor 28% gewijzigd door dehardstyler op 23-01-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:55
Ik heb geen last van het stage light probleem, maar wat ik wel heb (en waarvan ik vermoed dat de oorzaak hetzelfde is): onder bepaalde hoeken flikkert het scherm (vooral zichtbaar bij zwarte stukken). Super irritant, en het gaat weg door met het scherm te wiebelen. Ik vrees dus dat mijn macbook straks ook de geest geeft, dus ik hoop dat apple met een reparatieprogramma komt. Het gaat om een 2016 model met touchbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

Man man man. Eerst het toetsenbord wat al 3 generaties ruk is (ja, ook het nieuwe model heeft dezelfde kuren) en dan nu weer dit. M'n vorige macbook uit 2011 had dan weer GPU problemen. En we blijven maar 3000 euro neerleggen :r

Wat een ellende. Een cheapass Acer laptop heeft er nog minder |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1149113

Saven schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:43:

Man man man. Eerst het toetsenbord wat al 3 generaties ruk is (ja, ook het nieuwe model heeft dezelfde kuren) en dan nu weer dit. M'n vorige macbook uit 2011 had dan weer GPU problemen. En we blijven maar 3000 euro neerleggen :r

Wat een ellende. Een cheapass Acer laptop heeft er nog minder |:( |:(
Vergeet staingate niet, het coating probleem bij de Retina modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

Anoniem: 1149113 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Vergeet staingate niet, het coating probleem bij de Retina modellen
Ah ja, die dans ben ik gelukkig ontsprongen. Het ergste is nog dat ze er mee weg komen omdat we het toch wel blijven kopen. Klotezooi :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Tsja, en zo heeft elk apparaat weer wat. Toch interessant dat mensen soms over dit soort zaken schrijven terwijl dit niets nieuws is, en de laatste 50 jaar bij zo'n beetje alle computer gerelateerde apparatuur is (zowel B2C als B2B). Wat wel een beetje nieuw is zijn de idiote sensatienamen. Overal -gate bij suffixen bijvoorbeeld, om dat er ooit een rel was met als locatie het watergate hotel waar de naam dus nog een beetje relevant was.

Er zijn vast wel speciale cases te bedenken waarbij een apparaat precies voldoet aan wat je verwachtte, en ja, er zijn ook een hoop defecten of design beslissingen waar je je vraagtekens bij kan zetten, vooral ook de kleine defecten met grote impact (bijv. de flatflex met de buigbeweging mee laten gaan i.p.v. klassiek in de scharnier doorvoeren).

Het is best vervelend als sommige defecten afteraf overduidelijk voorkomen hadden kunnen worden; aan de andere kant: als het bij het bouwen/testen zo duidelijk was, had er vast iemand van de 100k mensen die bij zo'n bedrijf werken wel een oplossing voor bedacht voor dat het spul verkocht wordt. Niemand is er bij gebaat om een product met een fout te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aluminium MacBook Unibody 2008 was toch écht de beste serie ooit gemaakt.

Zo ziet in ieder geval het scherm er uit bij de Flexgate:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.onemorething.nl/uploads//2019/01/MacBook-Pro-stage-light-flexgate.jpg
Pagina: 1