Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-11 18:31
Mijn vraag
Wat is de beste manier om content vanaf een Macbook (12" model 2015, laatste MacOS) naar een Philips 49PUS8503 te casten? Zonder AppleTV, Shield o.i.d., maar puur via de ingebouwde Chrome Cast van de tv.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Chrome om het vanuit te streamen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gisteren had ik The Grand Tour (Se3es1) in .MKV, maar via browser Chrome stuurde hij het geluid niet door (want hij kan geen DTS of AC3 audio casten las ik ergens?).

Ik heb geprobeerd via VLC (afspelen -> renderen -> Philips) te casten, maar dan kon ik de video onmogelijk afspelen. Hij verscheen wel op de TV, maar wilde simpelweg niet op 'play'. Dat werkt dus niet.

Daarnaast had ik een Chrome extensie gedownload: Videostream for Google Chromecast™. Nu werkte dit wel met de .MKV zonder aanpassingen, maar na verloop van tijd hield deze er gewoon mee op en kon ik het bestand opnieuw inladen. Overigens bieden ze wel een premium aan, maar vraag is of het daarmee opgelost is. Dat valt niet te testen zonder te lappen.

Uiteindelijk heb ik het bestand overgezet naar .mp4 met audio AAC en dan deed hij het prima via Chrome browser. Goed te doen, maar toch af en toe een kleine hapering (Ziggo 200mbit/sec, waarvan ik +- 180/190 haal), miss ook niet raar met 1080p content van een uur in 4,5Gb.

Gek genoeg werkte de .mp4/AAC ook niet via VLC.

Ik weet mijn weg aardig binnen Apple (software), maar nu met Chrome store extensies en de Google store zie ik door de bomen niet meer welk bos goed is, o.i.d.

Vraag
Met welke app/extensie (voor Chrome, app op Macbook of app op Android TV) kan ik vrijwel alle content vanaf de Macbook streamen naar Android TV, zonder dus een AppleTV, Shield enz. te moeten kopen?

Er is vast 1 moeder der apps die dit kan.
- Betalen kan ook, maar liever geen abo en bewezen werking.
- Zo simpel mogelijk, hoeft niet met bibliotheek enz. te zijn.
Gewoon een handig tooltje dat zoveel mogelijk soorten video/audio doorstuurt.

Alle reacties

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-11 18:31
Oke, Plex. Werkt super. Zelfs gratis.
(jammer dat je je eigen reactie niet als beste kan selecteren)

[ Voor 103% gewijzigd door MacbookProx op 23-01-2019 16:32 ]