Toon posts:

MSI GF72 8RE beeld hapert bij gebruik extern beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSI GF72 8RE sinds september 2018. Laptop werkte perfect en voldeed aan mijn verwachtingen. Ik ben voor 3 maand op Erasmus geweest naar Litouwen, alwaar er in november plots pc is uitgevallen tijdens film kijken. Achteraf was er een probleem met het geluid (pc vond geen afspeelapparaat meer), wat ik helaas niet kon oplossen dmv drivers opnieuw te installeren. Ik heb mijn pc dan binnengedaan bij een erkende MSI dealer. Die hebben hem gereboot en het probleem leek opgelost.
Sinds ik terug thuis ben, ondervind ik problemen als ik de pc via HDMI-kabel connecteer aan Philips smart tv: telkens ik het deksel sluit, begint het beeld te haperen: zowel bij het afspelen van filmpjes via Chrome, VLC, Netflix-app... Ook heb ik de indruk dat de pc wat trager geworden is (Photoshop gaat niet meer zo snel als daarvoor).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Grafische kaarten: Intel(R) UHD Graphics 630; NVIDIA GeForce GTX 1060

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb reeds de meest recente drivers geïnstalleerd, en chipset van MSI website.
Ik had ook al wat opgezocht, en gelezen dat als je Intel grafische kaart uitschakelt, het beter zou zijn. Heb ik gedaan, maar het lijkt toch nog niet volledig weg te zijn? En ik weet niet of dit een effect zou hebben op de prestaties van de laptop?

Weet iemand wat het probleem kan zijn, en wat ik zou kunnen doen?
Alvast bedankt!