HyperX Cloud Revolver S ruis (met USB-dongle)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 12:16
Ik heb sinds gisteren een HyperX Cloud Revolver S in gebruik (m'n eerste headset) en ik merk dat wanneer er geen geluid wordt afgespeeld (Youtube, Spotify, Discord) er een statisch geluid te horen is. Een ruis.
De headset is aangesloten via de USB-Dongle (direct op de pc/moederbord).
Wanneer ik de headset op mijn pc aansluit via de 3.5mm-mogelijkheid is de ruis een heel stuk minder. Ik hoor wel iets, maar dat is 10% van de ruis die ik hoor wanneer ik de dongle gebruik.
Een andere usb-poort uitproberen (usb 2.0, usb 3.0) geeft geen verschil
Wanneer ik de headset op bijvoorbeeld mijn telefoon aansluit (via de 3.5mm-mogelijkheid) is er geen ruis te horen.
Ik heb de headset aangesloten op een Macbook Air (2015) en daar is het hetzelfde. Via USB ruis, via 3.5mm heel weinig ruis.
Het lijkt dus met de USB-dongle te maken te hebben.

Nu kan ik wel beslissen om enkel gebruik te maken van de 3.5mm-mogelijkheid, maar dat betekent dat ik geen gebruik meer kan maken van (virtual) surround, de microphone mute-knop en de volume-sliders. Oftewel, dan was een goedkopere headset allang voldoende geweest.

Mijn vraag:
Ik wil hem eigenlijk gaan retourneren, tenzij iemand nog een gouden tip heeft. Drivers, programma's, een (noisecancellation) setting die ik gemist heb?

Relevante software en hardware die ik gebruik
HyperX Cloud Revolver S
Windows 10 Pro 64 bit
Asus Maximus VII Hero (met 'ROG SupremeFX 8-Channel High Definition Audio CODEC')

Iemand met hetzelfde probleem, waarbij het ook lijkt of het bij de dongle blijkt te liggen:
https://www.reddit.com/r/...peaker_staticwhite_noise/
De oplossingen uit bovenstaand artikel heb ik uitgeprobeerd en geven helaas geen verschil

[ Voor 8% gewijzigd door KoffieNT op 23-01-2019 12:29 ]

:D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ruis via usb is een probleem wat vaker voorkomt.
Het is helaas lastig op te lossen.

Mijn vorige pc had dit ook met 3 verschillende usb geluidskaarten.
Mijn nieuwe pc heeft hier geen last van.
In mijn geval lag het dus aan de pc. En waarschijnlijk veroorzaakt door een component wat stroom lekt.

- Probeer het eens op je laptop zonder dat je deze op de voeding aansluit.
- Verder kan het een IRQ probleem zijn doordat deze gedeeld wordt met een ander apparaat in je pc.
- Kijk ook eens of de ruis minder wordt als je alle aangesloten apparaten ontkoppelt. Monitor, toetsenbord etc etc. Daarna 1 voor 1 weer aansluiten om de boosdoener te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
Slogra schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:55:
- Probeer het eens op je laptop zonder dat je deze op de voeding aansluit.
- Verder kan het een IRQ probleem zijn doordat deze gedeeld wordt met een ander apparaat in je pc.
- Kijk ook eens of de ruis minder wordt als je alle aangesloten apparaten ontkoppelt. Monitor, toetsenbord etc etc. Daarna 1 voor 1 weer aansluiten om de boosdoener te vinden.
Thanks voor de tips.

-De Macbook was niet op de adapter aangesloten dus bijvoorbeeld een ongeaard stopcontact kan 't niet zijn.
-Een IRQ probleem zou kunnen, maar dan vind ik eigenlijk wel dat ik een verschil moet kunnen horen tussen het aansluiten van de verschillende apparaten (via de usb-dongle) en dat is niet zo.
-Ik heb zojuist zoveel mogelijk apparaten uit de pc gehaald, maar ook wanneer alleen de headset is aangesloten (via usb dus) hoor ik de ruis.

edit: Ik heb gisteravond een retour aangevraagd dus hij gaat helaas terug.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 25-01-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je noemt het een usb-dongle, maar volgens mij is het een volwaardige USB geluidskaart. En daar zit het probleem. Maakt dus niet uit welke hoofdtelefoon je aansluit.

Op een Windows PC kun je de IRQ terugvinden bij Device Manager. Als je vervolgens op "View" -> "Resource by Type" kiest, zie je onderaan alle devices op volgorde van IRQ.

Als de IRQ van de geluidskaart of USB controller NIET gedeeld wordt met een ander apparaat, zou ik neigen om de koptelefoon terug te sturen.
Daarbij op reddit zijn er toch wel erg veel mensen met problemen. En je geeft aan dat de ruis blijft op je laptop zonder voeding.

Dus misschien is het in dit geval echt wel een productiefoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
Slogra schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:43:
Je noemt het een usb-dongle, maar volgens mij is het een volwaardige USB geluidskaart. En daar zit het probleem. Maakt dus niet uit welke hoofdtelefoon je aansluit.
Ah dat klopt, geluidskaart :)
Ik heb net oordopjes aangesloten op de geluidskaart en inderdaad; de ruis is dan ook hoorbaar (veel erger zelfs. (goedkope in-ear oordopjes)
Op een Windows PC kun je de IRQ terugvinden bij Device Manager. Als je vervolgens op "View" -> "Resource by Type" kiest, zie je onderaan alle devices op volgorde van IRQ.

Als de IRQ van de geluidskaart of USB controller NIET gedeeld wordt met een ander apparaat, zou ik neigen om de koptelefoon terug te sturen.
Daarbij op reddit zijn er toch wel erg veel mensen met problemen. En je geeft aan dat de ruis blijft op je laptop zonder voeding.

Dus misschien is het in dit geval echt wel een productiefoutje.
Ik krijg het apparaat niet gevonden in de lijst, of misschien kijk ik op een verkeerde manier.

Afbeeldingslocatie: http://imagehost.cc/images/2019/01/27/lijstje.jpg

Wanneer ik de geluidskaart aansluit of afkoppel refreshed de lijst, maar er komt niets nieuws bij.
Zou dit kunnen betekenen dat er de geluidskaart gedeeld wordt? (een Microsoft ACPI nummer ergens tussen de 54 en 511?)

Ik heb ook een (draadloze) Xbox One controller en een usb-hub aangesloten en afgekoppeld en dan gebeurd hetzelfde. Lijstje refreshed, maar ik zie niets nieuws.

edit: Ik heb de headset gisteren teruggestuurd. Wel jammer hoor, maar goed. On to the next one!

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 31-01-2019 08:51 ]