Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Goedemorgen beste Tweakers, ik heb helaas geen verstand van smartwatches en na wat Googelen kom ik er niet volledig mee uit.

Ik loop nu met twee telefoons waarvan 1 voor werk, ik heb alle notificaties uit staan op die telefoon behalve Slack. Die heb ik zodanig gecustomized dat alleen belangrijke zaken worden gepushed naar mijn telefoon.
Mijn telefoon werkt dus voor mij als een soort bieper waar ik belangrijke info zie en niks mis.

Dus ok.. dit kan een smartwatch ook, alleen is er 1 probleem. Er zijn bijv. smart watches met een sim card slot, maar als de smart watch gekoppeld is via blue tooth aan mijn prive telefoon en iemand belt dat nummer.. neem ik dan op met het nummer in de smart watch?. Ik moet helaas ook bereikbaar zijn telefonisch op het werknummer.

[ Voor 4% gewijzigd door DragonChaser op 23-01-2019 10:41 ]

Beste antwoord (via DragonChaser op 23-01-2019 14:48)

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

DragonChaser schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:07:
[...]

Thanks, dus er is geen solution om een call te ontvangen via de smartwatch en op te nemen met mobiel en het werknummer? :/

[mbr]Wil je voortaan reacties op posts verwerken in één reactie door middel van het gebruiken van de wijzig-knop?[/]
Met de Huawei Watch 2 (die ik toevallig heb) kan ik calls ontvangen met de SIM in 't horloge onder dat nummer. En ook bellen vanuit 't horloge onder dat nummer.
Alleen doet je dit via 't horloge zelf, of via een bluetooth headset die weer verbonden is met 't horloge.

Je kan wel je calls van je eigen sim in de telefoon weer forwards naar 't horloge en alles via daar regelen (bluetooth).

Sinds WearOS2 zijn er wel meer 'forward' functies, misschien is het mogelijk de "andere kant op" te forwarden (je telefoon dus als bluetooth headset -> is calls van je horloge-sim opnemen op je telefoon) maar ik heb hier geen 3e sim/telefoon liggen, dus kan dat nu niet testen helaas of dat kan :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@DragonChaser begrijp ik het goed dat je jouw twee telefoons wilt vervangen door 1 telefoon en 1 smartwatch (met de simkaart van het werk erin?)

Het simkaart slot in de meeste smartwaches wordt gebruikt voor het opzetten van een data verbinding, niet voor het plegen van telefoontjes.

Met sommige smartwatches kan er wel gebeld worden, maar dan bel je dus met de smartwatch en niet met de gekoppelde telefoon.

Als ik je dus goed begrijp dan denk ik niet dat dit een oplossing voor je is.

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het de lading beter dekt.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-01-2019 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
DragonChaser schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:40:
Mijn telefoon werkt dus voor mij als een soort bieper waar ik belangrijke info zie en niks mis.
...
Ik moet helaas ook bereikbaar zijn telefonisch op het werknummer.
Dat gaat aardig tegen elkaar in, niet? (met een bieper kan je toch niet bellen?)

Misschien kan je overstappen naar een dual-sim telefoon en dat koppelen met de smartwatch. Dan kan je de telefoon/smartwatch misschien wel zo instellen dat alleen meldingen van de 2e sim (of bepaalde app) op de watch zichtbaar is. Ik heb daar verder geen ervaring mee dus misschien verkoop ik wel grote onzin!

[ Voor 3% gewijzigd door Nilltris op 23-01-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
Nilltris schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Dat gaat aardig tegen elkaar in, niet? (met een bieper kan je toch niet bellen?)

Misschien kan je overstappen naar een dual-sim telefoon en dat koppelen met de smartwatch. Dan kan je de telefoon/smartwatch misschien wel zo instellen dat alleen meldingen van de 2e sim (of bepaalde app) op de watch zichtbaar is. Ik heb daar verder geen ervaring mee dus misschien verkoop ik wel grote onzin!
Dat zou ideaal zijn, dat is precies wat ik hoop bevestigd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
rens-br schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:14:
@DragonChaser begrijp ik het goed dat je jouw twee telefoons wilt vervangen door 1 telefoon en 1 smartwatch (met de simkaart van het werk erin?)

Het simkaart slot in de meeste smartwaches wordt gebruikt voor het opzetten van een data verbinding, niet voor het plegen van telefoontjes.

Met sommige smartwatches kan er wel gebeld worden, maar dan bel je dus met de smartwatch en niet met de gekoppelde telefoon.

Als ik je dus goed begrijp dan denk ik niet dat dit een oplossing voor je is.

[mbr]Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het de lading beter dekt.[/]
Thanks, dus er is geen solution om een call te ontvangen via de smartwatch en op te nemen met mobiel en het werknummer? :/

Wil je voortaan reacties op posts verwerken in één reactie door middel van het gebruiken van de wijzig-knop?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 23-01-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Ik had je dus blijkbaar goed begrepen?

Maar nee, dat is geen bestaande oplossing.
DragonChaser schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:06:
Dat zou ideaal zijn, dat is precies wat ik hoop bevestigd te hebben.
Dat kan voor zover ik weet met elke smartwatch die notificaties kan ontvangen. Zelfs met mijn Xiaomi Amazfit Bip van 50 euro kan je kiezen welke notificaties je wel (en niet) wilt ontvangen.

Het enige wat wel lastig zal zijn is om notificaties van inkomende oproepen te scheiden op de smartwatch, aangezien dat op dezelfde app binnenkomt.

Maar als ik je OP lees is het eigenlijk alleen nodig om de notificaties van Slack door te sturen, dus is dat eigenlijk geen issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 02-10 17:39

bebopper

I'm an absolute beginner...

Inderdaad, ik zou als ik het zo lees in jouw geval kiezen voor een dual sim telefoon. Daarop stel je dan alles zo in dat je voor prive en werk de juiste notificaties ziet. Deze kun je dan optioneel ook nog koppelen met een smart watch.

Heb het zelf ook zo ingericht en moet zeggen dat het perfect werkt. Voor configuratie van welke sim voor welk nummer etc. is de app Dual SIM Selector Pro wat mij betreft een aanrader, valt veel mee in te stellen en automatiseren (zoals bvb. werk contacten automatisch met werk nummer bellen en prive contacten automatisch met prive nummer).
Nilltris schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
Hmm ok klinkt als aardige oplossingen, behalve het feit dat ik niet comfortabel ben met enigszins iets werk gerelateerd in mijn telefoon te hebben... dus ook de simkaart heb ik liever niet in mijn prive telefoon zitten.
Dat kan voor zover ik weet met elke smartwatch die notificaties kan ontvangen. Zelfs met mijn Xiaomi Amazfit Bip van 50 euro kan je kiezen welke notificaties je wel (en niet) wilt ontvangen.
Ok dus ik kan safely ervannuit gaan dat ik notificaties van mijn slack bot kan ontvangen op elke horloge?. Het is best belangrijk dat ik letterlijk alleen slackbot notificaties krijg. Zijn er nog andere budget horloges aan te raden of is dit de absolute topper in zijn prijsklasse?.

Verder hoeft de horloge niet altijd verbonden te zijn met de telefoon om slack notificaties te krijgen?, dat is dan wel weer een eis. Zo heb ik in ieder geval toch voordeel en kan ik de zakelijke telefoon laten liggen na werk tijd. <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

DragonChaser schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:14:
Ok dus ik kan safely ervannuit gaan dat ik notificaties van mijn slack bot kan ontvangen op elke horloge?. Het is best belangrijk dat ik letterlijk alleen slackbot notificaties krijg.
Dit is handig om voor de zekerheid nog even op te zoeken / na te vragen. Ik kan natuurlijk alleen spreken over de Bip. Let er bij de Bip wel op dat de notificaties het beste werken, wanneer je een 3rd party app koopt (à 3 euro)
Zijn er nog andere budget horloges aan te raden of is dit de absolute topper in zijn prijsklasse?
Mocht je meer aankoopadvies willen over een specifieke smartwatch zijn een stuk meer eisen/wensen nodig (budget bijv.) en is het wellicht handig om het topic te verhuizen naar Aankoopadvies Tablets en Telefoons.
Verder hoeft de horloge niet altijd verbonden te zijn met de telefoon om slack notificaties te krijgen?
Alleen horloges waar een simkaart in zit kunnen notificaties ontvangen zonder tussenkomst van de telefoon. Alle andere smartwatches werken met Bluetooth en moeten dus verbonden blijven met de telefoon, wil de smartwatch notificaties kunnen ontvangen.

Overigens ga ik mij wel steeds meer afvragen voor welk probleem we nu een oplossing aan het zoeken zijn? Je werktelefoon kan je niet vervangen door een smartwatch, dus je blijft altijd met twee toestellen rondlopen en wanneer je een smartwatch koopt loop je zelf met drie apparaten rond.
bebopper schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:18:
Heb het zelf ook zo ingericht en moet zeggen dat het perfect werkt. Voor configuratie van welke sim voor welk nummer etc. is de app Dual SIM Selector Pro wat mij betreft een aanrader, valt veel mee in te stellen en automatiseren (zoals bvb. werk contacten automatisch met werk nummer bellen en prive contacten automatisch met prive nummer).
Met als bijkomend voordeel dat je de notificaties ook zo kan instellen dat ze alleen binnenkomen op werktijden. Bijv. mijn werke-mail synct die alleen tussen 07.00u - 18.00u op doordeweekse dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 23-01-2019 14:35 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

[...]

[mbr]Wil je voortaan reacties op posts verwerken in één reactie door middel van het gebruiken van de wijzig-knop?[/]
Met de Huawei Watch 2 (die ik toevallig heb) kan ik calls ontvangen met de SIM in 't horloge onder dat nummer. En ook bellen vanuit 't horloge onder dat nummer.
Alleen doet je dit via 't horloge zelf, of via een bluetooth headset die weer verbonden is met 't horloge.

Je kan wel je calls van je eigen sim in de telefoon weer forwards naar 't horloge en alles via daar regelen (bluetooth).

Sinds WearOS2 zijn er wel meer 'forward' functies, misschien is het mogelijk de "andere kant op" te forwarden (je telefoon dus als bluetooth headset -> is calls van je horloge-sim opnemen op je telefoon) maar ik heb hier geen 3e sim/telefoon liggen, dus kan dat nu niet testen helaas of dat kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 02-10 17:39

bebopper

I'm an absolute beginner...

Kun je iets meer informatie geven waarom je je hier niet comfortabel bij voelt? Je regelt op je telefoon wat je wel/niet met die SIM doet (en zoals @rens-br aangeeft wanneer je welke notificaties wilt ontvangen).

Voor zover ik weet kan er bijvoorbeeld niet (ongemerkt) informatie van je telefoon afgehaald worden door de SIM.
DragonChaser schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:14:
Hmm ok klinkt als aardige oplossingen, behalve het feit dat ik niet comfortabel ben met enigszins iets werk gerelateerd in mijn telefoon te hebben... dus ook de simkaart heb ik liever niet in mijn prive telefoon zitten.
Anders lijkt de oplossing die @CT aangeeft met de Huawei Watch 2 een goede match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
Om de topic af te ronden, heb even onderzoek gedaan en het is mogelijk om je telefoon te verbinden als bluetooth headset naar een andere device. Dus zelfs als de Huewei Watch 2 geen calls kan forwarden naar mijn prive telefoon, dan kan ik alsnog de telefoon gebruiken om mee te bellen.

Vind het jammer dat die watch 250 euro kost en geen bijv. 100 euro, maar ik denk dat ik hier wel een approve voor krijg op werk.

Dus iedereen bedankt voor de nuttige info!, nooit gedacht dat een smartwatch een use case voor mij zou hebben. Eindelijk weer met 1 telefoon lopen en een hogere response time. De zakelijke telefoon heb ik standaard op trillen staan ivm het risico dat hij afgaat tijdens een vergadering, als ik onderweg ben ergens dan voel ik die trilling soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op welke manier geeft slack je notificaties? Als hij SMS berichten stuurt, zal dat naar een SIM moeten met dat nummer (of die nou in een telefoon of smartwatch zit); als hij berichten kan sturen via e-mail kan je e-mail instellen op een smartwatch (rechtstreeks als dat mogelijk is, anders op je telefoon en notificaties doorsturen). Voor andersoortige notificaties (slack app, telegram oid) moet je waarschijnlijk toch de ontvangende app installeren op je privé telefoon en notificaties doorsturen naar je watch.
Als de watch geen eigen internetverbinding heeft vermoed ik dat je er niet aan ontkomt om iets op je privé telefoon te zetten om die notificaties door te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

DragonChaser schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:55:
..
Vind het jammer dat die watch 250 euro kost en geen bijv. 100 euro, maar ik denk dat ik hier wel een approve voor krijg op werk.
Zelf heb ik ' gekocht in november 2017 (!!!) voor 160 euro .. (
Ik snap ook niet zo goed waarom hij nu nog retail rond de 250 zit, maar ik ga er van uit dat hij vast wel met wat zoekwerk (wellicht refurbished zakelijk) voor onder de 200 te krijgen moet zijn (4g versie).

't horloge is wel "gewoon' 4g + Wear OS 2, wellicht zijn er (goedkopere) alternatieven die ook 4g+wearos2 bevatten, die moeten precies dezelfde functionaliteit bieden namelijk.
Pagina: 1