Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe camera en twijfel tussen deze twee modellen:
- Sony A6000 + Vario-Tessar T* E 16-70mm f/4 Zwart
- Sony A7K + 28-70mm f/3.5-5.6 Zwart

De A6000 is wat sneller en de A7 is fullframe. Verder lijken ze mijn inziens best op elkaar. Welke camera zouden jullie aanraden?

Ik ben een beginner en wil de camera voornamelijk gebruiken om onze reizen mee vast te leggen. Over een paar maanden vertrekken wij voor een rondreis door Amerika. Dus wil ik de nationale parken en dieren vastleggen. En natuurlijk zal ik ook mijn dochter regelmatig als model voor de camera zetten.

Tips en adviezen zijn zeer welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06

Garyu

WW

De A7 zou ik nu niet meer kopen. Ik heb hem even gehad, maar binnen een maand omgeruild voor de A7ii.

Ik denk dat je met de A6000 met de 16-70 zeker geen miskoop doet. Als een alternatief zou je nog kunnen kijken naar de 18-135mm f/3.5-5.6 lens.

[ Voor 18% gewijzigd door Garyu op 23-01-2019 10:34 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de A6000 kiezen, al is de 16-70mm relatief duur. Niet heel lichtsterk, scherp maar niet fantastisch. Wel compact en mooi gebouwd. Een 18-135mm zoals genoemd is denk ik meer waar voor je geld, alleen wat groter.
Voor in de natuur zou ik een 55-200mm lens toevoegen als je bereid bent lenzen te wisselen. Wil je dat niet, dan zou ik sowieso een 18-135mm of zelfs 18-200mm aanraden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Verwijderd Ik heb ze allebei gehad en voor op reis als beginneling zou ik zeker de A6000 aanraden en vooral tweedehands aanschaffen!

Ze staan tegenwoordig voor ~250 op marktplaats, zo kan je lekker oefenen, op vakantie gaan en daarna zelfs verkopen zonder verlies als je het goed doet;)

De 16-70 is aardig, maar vindt het zelf het bedrag van ~450 tweedehands niet waard, dan zou ik zeggen houd het bij de kittens van 16-50 en doe er een prime van 50mm bij voor de portretten en minder goed belichte situaties of een zoomlens van 55-210 voor wat meer bereik.

Vergeet vooral niet minimaal 2 accu’s te hebben, want ze gaan behoorlijk snel leeg.

Voornaamste reden voor de A6000 is de compactheid en de scherpe prijs.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”