Ik heb recent een mini-itx gebouwd met high end componenten. Nu heb ik echter het TDP van een I9-9900k onderschat en merk ik dat mijn koeler nog niet bijna genoeg is bij een stress test. Bij het uitvoeren van de dagelijkse taken is er niks aan de hand, maar met een stess test valt die door de mand. Met onderklokken en undervolten haal ik wel erg weinig performance uit de CPU, dus ik ben opzoek naar een andere koeler die in mijn huidige build past.
Hardware
Met powermax cpu test, gaat de cpu van 40*C naar 95C*+ binnen 10 seconden.
Vraag:
Weten jullie een passende koeler in deze kast die de i9-9900k een beetje kan bedwingen?
Secundaire voorkeuren:
Ik heb de kast zo stil mogelijk gebouwd met 3 noctua fans, en een noctua koeler. Geluid is voor me belangrijk omdat ik het als Game HTPC heb gemaakt, dus idealiter regel ik hier iets.
Waar heb ik al naar gekeken?
Thermalright APX 100. Deze koeler scoort in de enkele benchmarks die ik kon vinden vergelijkbaar met de L12S dus daarom lijkt die af te vallen. Mocht dit een optie zijn sta ik er alsnog voor open.
Hardware
- CPU: I9-9900k
- CPU cooler: Noctua L12S
- Case: Raijintek Ophion
- CPU Cooler Clearance: 85mm
- Max fan dikte: 3cm (1x 120)
- Moederbord: MSI Aorus z390 mini itx
- Geheugen: G.Skill Aegis DDR4 geheugenmodule 32 GB 3000 MHz
- GPU: MSI 2080TI Duke
Met powermax cpu test, gaat de cpu van 40*C naar 95C*+ binnen 10 seconden.
Vraag:
Weten jullie een passende koeler in deze kast die de i9-9900k een beetje kan bedwingen?
Secundaire voorkeuren:
Ik heb de kast zo stil mogelijk gebouwd met 3 noctua fans, en een noctua koeler. Geluid is voor me belangrijk omdat ik het als Game HTPC heb gemaakt, dus idealiter regel ik hier iets.
Waar heb ik al naar gekeken?
Thermalright APX 100. Deze koeler scoort in de enkele benchmarks die ik kon vinden vergelijkbaar met de L12S dus daarom lijkt die af te vallen. Mocht dit een optie zijn sta ik er alsnog voor open.