Problemen met nieuwe Pioneer 106s DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:38
Ik heb net mijn Pioneer 106s dvd speler binnen, alleen wil het nog niet echt werken:

-Win 98 herkent em als cdrom-speler.
-Bij toevoegen nieuwe hardware kan ik niet kiezen voor dvd-speler (staat er niet bij)
-Ik heb geen drivercd gekregen (was oem versie)(misschien kan een van jullie em opsturen?)
-Begint in WinDVD wel met afspelen maar stopt al tijdens de voorfilms

ik heb een Duron 800@800, Abit KT7 moederbord, met een Hercules Geforce 2 MX videokaart en 128 MB intern.

Wie weet raad? (ohja, het deel van de voorfilms dat ik wel kon zien speelde niet echt lekker af.

alvast bedankt allemaal

• NIMBUS
dma staat trouwens aan

Verwijderd

Je krijgt nooit een driver disk hierbij, het is een standaard ide device. Windows herkent hem zelf wel, en ja hij ziet het als een cdrom/dvd speler. Niet zelf een driver kiezen, hij werkt echt wel!

Het enigste wat deze kan is ook dvd's lezen, voor de rest is het gewoon een cdrom speler hoor. Niks speciaals.

Over de dvd films, dit ligt puur aan de software. Je videokaart moet het makkelijk kunnen trekken. Probeer desnoods powerdvd, of de dvd prog die je bij je videokaart hebt gekregen. Bij die van mij pakte hij alles perfect.

• NIMBUS
hoe het mogenlijk is weet ik niet maar hij loopt nu in iig niet meer vast :)

het enige probleem dat ik nu nog heb is dat het beeld niet echt vloeiend loopt; niet dat het schokt maar toch niet vloeiend, wordt dit beter bij nieuwe video drivers / nieuwe via 4 in 1 / directx 8?

Verwijderd

Ja zeker, gewoon effe nieuwe detonator drivers installen, en zeker directx8. Dit scheelt enorm veel. En ook effe de nieuwe via4in1 drivers pakken.

Als je dat doet, zal hij zeker een stuk lekkerder lopen.

• NIMBUS
ik heb dus alle nieuwe drivers geinstalleerd en het werkt nu wel aardig alleen heb ik nu het volgende probleem:

in Windvd vind ik niet dat de film er mooi uit ziet, en in Powerdvd, waarin de beeldkwaliteit veel beter is, geeft ie bij alle twee de dvd's die ik geprobeerd heb na zo'n 5 sec aan dat de dvd beschadigd is en stopt dan (windvd geeft die melding niet en speelt gewoon door)

hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?

• NIMBUS
een deel van het probleem heb ik zelf al opgelost door mbv DVD genie de beeldkwaliteit van WinDVD te verhogen. Ik vind het alleen zo vreemd dat Power dvd steeds weer met die foutmelding komt dat de dvd onleesbaar is :?

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 21:46 schreef NIMBUS het volgende:
een deel van het probleem heb ik zelf al opgelost door mbv DVD genie de beeldkwaliteit van WinDVD te verhogen. Ik vind het alleen zo vreemd dat Power dvd steeds weer met die foutmelding komt dat de dvd onleesbaar is :?
dit heeft met het feit te maken dat de drive niet regievrij is . zoek hier eens voor een firmware update http://www.firmware.com.bi/

• NIMBUS
waarom geeft win dvd die melding dan niet? en btw de dvd's hebben gewoon regiocode 2.

• NIMBUS
in powerdvd komt ie met deze melding:

Error Code: 89020003 The DVD disc might have been damaged so as to inhibit playback operation. Please clean the surface of the disc if possible. If it has been scratched, it might not be readable.

Dit geeft ie dus bij elke dvd (pas na een seconde of 7).

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
DMA uitzetten! Dit zelfde geintje had ik ook... :( :( :( Hierna leest hij de DVD wel...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• NIMBUS
Big Eagle, je hebt helemaal gelijk, de problemen die ik had zijn na het uitzetten van DMA weg, gelukkig; alleen vind ik dat de dvdfilms zonder dma aan niet zo vloeiend draaien als met DMA wel aan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat DMA aan kan zonder bonvenstaande problemen? Zou toch wel erg slecht zijn als dat niet zou kunnen. Zou een moederbord bios upgrade helpen? of een update van de bios van de dvd speler? Waar ligt het probleem?

Kan het niet gewoon aan de dvd speler liggen? Ik heb em namelijk via inet besteld en wil het graag zo snel mogenlijk weten als ie terug moet. Als DMA niet aan kan dan is het misschien beter om een andere dvdspeler te kopen :'(

Verwijderd

Kennis van mij heeft dezelfde speler met een TB 1GHZ en ook en GF2 mx, heeft nergens last van. Gebruikt powerDVD

• NIMBUS
hoe bedoel je nergens last van:
-kan gewoon dma aanzetten zonder fouten
of
-kan film goed draaien zonder dma aan

:?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Op dinsdag 24 juli 2001 14:51 schreef NIMBUS het volgende:
hoe bedoel je nergens last van:
-kan gewoon dma aanzetten zonder fouten
of
-kan film goed draaien zonder dma aan

:?
Ik heb zelf ook de 106s en DMA aan...geen problemen

Battle.net tag

• NIMBUS
Op dinsdag 24 juli 2001 15:00 schreef Mst het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook de 106s en DMA aan...geen problemen
wat voor systeem heb je verder?

• NIMBUS
btw; de bios versie van de player is 1.14

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Op dinsdag 24 juli 2001 15:09 schreef NIMBUS het volgende:

[..]
wat voor systeem heb je verder?
Asus P2B - Mendocino 500 - 128 mb - v3 3000 ..... ancient hardware doet het dus toch nog redelijk :)

Battle.net tag

• NIMBUS
maar het feit dat DMA moeilijk doet, heeft dat te maken met het moederbord? of kan het ook aan iets anders liggen?

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00
Ik heb precies hetzelfde probleem met powerdvd en een asus dvdspeler. Na het verwijderen van 4-1 drivers werkte powerdvd weer wel goed. Maar ik vind het erg vreemd, temeer omdat ik ook een of ander merkloze dvdspeler erin heb zitten die wel gewoon blijft werken. Het is sowieso irritant want ik wil wel 4-1 drivers installeren voor mijn harde schijven.
Volgens mij heeft het te maken met het feit dat die asus dma66 is en dat merkloze ding niet. Het is hoe dan ook een dma probleem en de speler is goed.
Op mijn andere pc (intelBX chipset) werkt die asus feilloos met dma ingeschakeld (standaard windows drivers). Oh ja nog een tip installeer nooit asus dvd, wat een ellende heeft dat gegeven.

Fakir

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 21:44

Simkin

Bzzzzz

Asus DVD doet het bij mij perfect en DMA staat ook gewoon aan.

probeer ens een wat nieuwer OS te installeren zoals ME of XP.
Als je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt dan zal het wel eens een hardware conflict kunnen zijn (irq)

• NIMBUS
ik heb master en slave omgedraaid en het lijkt nu of het probleem verholpen is. volgens hardware eigenschappen staat dma nu aan en de dvd speler hikt niet meer op ieder krasje; echter als ik met sisoft sandra een benchmark uitvoer is de score zeer laag en geeft sisoft als reden dat dma waarschijnlijk uitstaat. weten jullie niet een ander programma om de snelheid van de drive te testen en om te kijken of dma nu wel of niet aanstaat?

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00
DVDspeed99 te vinden op http://www.tweakfiles.com

Terugkomend op asus dvd, dat programma heeft bij mij mijn mediaplayer verziekt. Twinview geeft nu alleen maar volledig beeld op de tv. Dus uitgerekt beeld als de film geen 4:3 is. Verder is het sinds de installatie van asusdvd niet meer mogelijk om met powerdvd de tvout te gebruiken. :(

Fakir

Verwijderd

Bij mij werkt het allemaal prima met DMA aan,ik heb mijn plextor als master en de pioneer 106 als slave :) .
Het blijft toch een raadsel waarom hardware bij de een geen probleemen veroorzaakt en bij de ander wel :?

• NIMBUS
nou alles werkt (volgens mij) goed :) --> dma staat aan en de dvd's draaien zonder steeds een error te geven. Alleen vind ik het vreemd dat Sisoft Sandra aangeeft dat dma uit staat en dat de snelheid van de drive belabberd is; het belangrijkste is natuurlijk dat dvd's nu goed draaien :)

• NIMBUS
en allemaal natuurlijk nog bedankt voor de hulp :)

• NIMBUS
nog ff gauw een vraagje: met dvd speed 99 kom ik uit op een snelheid van wel 2.18x dit lijkt niet echt op 16x , ligt dit aan plaatsing in de case (primary slave)?

Verwijderd

Nimbus,

Hebbie me mail al ontvangen met die firmware?

Laat me ff weten of het je gelukt is. Zet hm wel op de secondary master. Zoals die readme aangeeft. Ik weet niet of het onzin is, maar waarom riskeren.

• Wouter!
  • Laatst online: 01-05 16:00
Euhm ... ik heb dezelfde DVD-drive en de videokaart (ATi Radeon 64MB DDR ViVo) geeft bij de installatie van de programma onderdelen aan dat er problemen kunnen ontstaan met de Pioneer 106S omdat DMA niet is ingeschakeld. Nu heb ik hier overal gezocht naar hoe ik DMA moet aanzetten, en er staat steeds "Systeem, naar je CD-rom stations, Pioneer aanklikken, Eigenschappen, DMA aanvinken" ... maareuh, DMA staat daar helemaal niet bij (:?). Ik draai Win98SE ...

Hoe krijg ik DMA toch aan :?

• NIMBUS
Op woensdag 25 juli 2001 01:45 schreef Mannekino het volgende:
Nimbus,

Hebbie me mail al ontvangen met die firmware?

Laat me ff weten of het je gelukt is. Zet hm wel op de secondary master. Zoals die readme aangeeft. Ik weet niet of het onzin is, maar waarom riskeren.
nee, ik heb nog geen mailtje van je ontvangen :?

• NIMBUS
ik heb nu:

primary: master = hdd
slave = cdrom

secondary: master = dvd

nu krijg ik met dvdspeed 99 een speed van gemiddeld 5,32x , dit is naturlijk al heel wat sneller dan wat ik eerst had maar helaas wordt de cdrom nu niet herkend :? verder speelt wel alles goed af op de dvdspeler.
kan dit te maken hebben met ata33/ ata66 / ata100?

• NIMBUS
weer een update :)

ik heb nu:

primary master = dvd
secondary master = hdd
secondary slave = cdrom

ik heb nu de betere snelheid zoals in de reply hierboven en ik kan nu de cdrom gebruiken :)

moet de hdd trouwens altijd op master zitten? wanneer ik em namenlijk niet op master heb staan dan pakt ie em niet (is maxtor)

• NIMBUS
Op woensdag 25 juli 2001 02:26 schreef ThaWout het volgende:
Euhm ... ik heb dezelfde DVD-drive en de videokaart (ATi Radeon 64MB DDR ViVo) geeft bij de installatie van de programma onderdelen aan dat er problemen kunnen ontstaan met de Pioneer 106S omdat DMA niet is ingeschakeld. Nu heb ik hier overal gezocht naar hoe ik DMA moet aanzetten, en er staat steeds "Systeem, naar je CD-rom stations, Pioneer aanklikken, Eigenschappen, DMA aanvinken" ... maareuh, DMA staat daar helemaal niet bij (:?). Ik draai Win98SE ...

Hoe krijg ik DMA toch aan :?
dus bij de eigenschappen van je dvddrive kun je geen dma aanvinken? heb je al geprobeerd (zoals ik) om de dvddrive op een andere positie (master / slave, primary/ secondary)te zetten? Staat je bios ook wel goed ingesteld?

• Wouter!
Op woensdag 25 juli 2001 10:21 schreef NIMBUS het volgende:

[..]

dus bij de eigenschappen van je dvddrive kun je geen dma aanvinken? heb je al geprobeerd (zoals ik) om de dvddrive op een andere positie (master / slave, primary/ secondary)te zetten? Staat je bios ook wel goed ingesteld?
Ik heb via een ander topic al begrepen dat het komt omdat ik Intel Ultra ATA Storage Driver geïnstalleerd heb.

• NIMBUS
Op woensdag 25 juli 2001 11:21 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Ik heb via een ander topic al begrepen dat het komt omdat ik Intel Ultra ATA Storage Driver geïnstalleerd heb.
ok :)

• Wouter!
Op woensdag 25 juli 2001 11:28 schreef NIMBUS het volgende:

[..]

ok :)
Ow, voor de duidelijkheid ... dat is dus alleen maar antwoord op de vraag waarom ik DMA niet kan aanzetten. Zie ook andere topic

• NIMBUS
Op woensdag 25 juli 2001 11:33 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Ow, voor de duidelijkheid ... dat is dus alleen maar antwoord op de vraag waarom ik DMA niet kan aanzetten. Zie ook andere topic
begrijp ik :P; ik ben blij voor je :)
Pagina: 1