Zoektocht naar TV die alles kan, met 1 afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11-2023
Beste TV experts,

ik heb geprobeerd eruit te komen, maar ik ben er nog niet helemaal dus hier in het kort waar ik naar op zoek ben, wat ik al weet en wat ik nog mis.

Ik zoek een smart TV waarop ik
  • Apps kan gebruiken als NPO, Netflix, Youtube
  • Live TV kijken
  • TV Opnemen en terug kijken en pauzeren
  • TV Opnemen en tegelijkertijd op een ander kanaal live kijken
  • Geluid afspelen via mijn blueray speler van Samsung die ook dienst kan doen als audio apparaat (3.1)
  • Alles met 1 afstandsbediening kan besturen
  • UHD
  • 100Hz
  • Streamen net als op chromecast en vanaf NAS
Wat ik al weet
Er kan veel met de moderne smart TV's maar vooralsnog lijkt alleen Panasonic TV's te maken waarop je teglijk live TV kunt kijken en kunt opnemen doordat ze een twin of dubbele tuner hebben.

[b]Wat is nog mis[/li]
Klopt het dat alleen Panasonic TV's dit kunnen? bijvoorbeeld de TX-49FXW784
Dit lijkt mij een hele logische feature voor veel gebruikers.
En waarom is dit?
Waarom is dit niet standaard?
Mis ik een andere mogelijkheid waardoor ik en vooral mijn kinderen en vrouw simpel alles aan kunnen sturen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29
Wat is je budget?
categorie: Televisies

100Hz, dubbele tuner minimaal,zijn waarschijnlijk allemaal smart. Je zal wat reviews moeten zoeken over de smart platformen, maar ik zou zelf Web OS aanraden.

ARC is nodig voor het geluid via je BR speler, dat hebben ze ook allemaal wel waarschijnlijk. 1 afstandsbediening kan via CEC, dat hebben ze tegenwoordig ook allemaal wel.

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 23-01-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
Budget is max 800 euro, als het goedkoper kan of op een andere manier, hoor ik het graag

CEC (in de vorm van Anynet+ werkt tussen de Blueray speler en de TV, als ik de Blueray speler aanzet, gaat de TV automatisch naar dat kanaal). Maar dit werkt niet met de (wat verouderde) setop box en DVD recorder van Ziggo.
En dan heb ik nog steeds 2 afstandsbedieningen nodig voor de setop box en de blueray speler.
Zijn nieuwere setop boxes (van ziggo) wel in staat om met CEC te communiceren met een TV?

[ Voor 70% gewijzigd door DanielTulp op 23-01-2019 11:41 . Reden: reactie op edit van een reactie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 12:49
Het was de laatste dagen al meer in het nieuws door het onderzoek van de Consumentenbond, maar koop aub geen TV voor het smart gedeelte, die zijn namelijk vrij snel verouderd. Ik zou kijken naar een Settopbox die deze dingen zou kunnen, evt. in combinatie met een Chromecast / Apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 12:40
Misschien de afstandsbediening via Logitech Harmony doen?
Dan hoef je alleen nog naar de dubbele tuner te zoeken in de tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DanielTulp schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:37:
Budget is max 800 euro, als het goedkoper kan of op een andere manier, hoor ik het graag

CEC (in de vorm van Anynet+ werkt tussen de Blueray speler en de TV, als ik de Blueray speler aanzet, gaat de TV automatisch naar dat kanaal). Maar dit werkt niet met de (wat verouderde) setop box en DVD recorder van Ziggo.
En dan heb ik nog steeds 2 afstandsbedieningen nodig voor de setop box en de blueray speler.
Zijn nieuwere setop boxes (van ziggo) wel in staat om met CEC te communiceren met een TV?
Waarom wil je een settopbox? Je kan ook een harde schijf aan je tv hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
418O2 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Waarom wil je een settopbox? Je kan ook een harde schijf aan je tv hangen.
omdat ik dan in ieder geval tv kan kijken en opnemen tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DanielTulp schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:26:
[...]

omdat ik dan in ieder geval tv kan kijken en opnemen tegelijk
Dat kan ook met een tv met dubbele ci tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
Smobbo schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:06:
Misschien de afstandsbediening via Logitech Harmony doen?
Dan hoef je alleen nog naar de dubbele tuner te zoeken in de tv ;)
Dit snap ik niet helemaal, zou je dat kunnen uitleggen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
418O2 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:27:
[...]

Dat kan ook met een tv met dubbele ci tuner.
klopt, maar die zijn er dus maar heel weinig, alleen van Panasonic (waarom doen andere merken dit niet?), of is dat niet zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
DanielTulp schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:29:
[...]

klopt, maar die zijn er dus maar heel weinig, alleen van Panasonic (waarom doen andere merken dit niet?), of is dat niet zo
Nee, ik heb hierboven een link geplaatst van tv's met jouw wensen, buiten budget want die had je nog niet genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
DanielTulp schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:29:
[...]

Er zullen niet mega veel zijn die 2 tuners hebben, maar ze zijn er wel gewoon.

De makkelijkste oplossing is en blijft toch een universele afstandsbediening a la harmony.
Ik bedien thuis met de harmony mijn TV/PC (aan de tv)/versterker/nintendo switch/ziggo stb/cd/speler en als je wil zelfs je lampen (optioneel).

alles wat op IR werkt kun je hiermee aansturen. Ben nog geen (gangbaar) apparaat tegen gekomen dat niet door logitech werd ondersteund

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
418O2 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Nee, ik heb hierboven een link geplaatst van tv's met jouw wensen, buiten budget want die had je nog niet genoemd.
A ja, nu zie het lijstje, dank je.

Dat zou ik heel fijn vinden, maar ik begreep van een medewerker van PlatteTV dat je dan een twin tuner/ dubbele tuner moet hebben
En alleen Panasonic maakt die. Ik kan goed vertrouwen op ervaringen van anderen, maar is er ook ergens een bron of zijn er andere gebruikers die dit kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DanielTulp schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:38:
[...]

A ja, nu zie het lijstje, dank je.

Dat zou ik heel fijn vinden, maar ik begreep van een medewerker van PlatteTV dat je dan een twin tuner/ dubbele tuner moet hebben
En alleen Panasonic maakt die. Ik kan goed vertrouwen op ervaringen van anderen, maar is er ook ergens een bron of zijn er andere gebruikers die dit kunnen bevestigen?

Als je linkerbalk bij tuner kijkt, heb ik 2 aangevinkt. Dan heb je dus 2 tuners. Sony doet het blijkbaar ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
418O2 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:42:
[...]

Als je linkerbalk bij tuner kijkt, heb ik 2 aangevinkt. Dan heb je dus 2 tuners. Sony doet het blijkbaar ook
dank voor je geduld Catch22, maar wat is dan het "Kaartslot TV" kopje over enkele of dubbele CI+ modules?
Dit gaat toch over het decoderen van digitale televisie kanalen? ik ga er vanuit dat de meeste commerciële zenders van Ziggo zoals RTL en SBS zijn gecodeerd
laat staan HBO wat ik ook heb
Uit wat ik heb begrepen kun je die alleen Opnemen en Live kijken tegelijk als je een TV neemt met een dubbele CI+ module
maar wellicht heb ik het verkeerd begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Ehm, ik dacht dat opnemen en kijken altijd gewoon tegelijk kan?
Ligt dat niet aan je TV provider? Ik heb XS4ALL, met interactieve TV, en kan ik gewoon opnemen en ondertussen naar een andere zender kijken. Ik heb een Samsung TV, volgens mij helemaal niets bijzonders, en heb zeker nooit gekeken naar extra tuners o.i.d. Laatst op Oudejaarsavond heb ik wel 6 verschillede programma's opgenomen, op verschillende zenders en sommige op de zelfde tijden / met overlap. Allemaal probleemloos opgenomen. Ondertussen op 1 zender Oudejaarsconference gekeken. Of bedoel je het anders?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
Pazo schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:59:
Ehm, ik dacht dat opnemen en kijken altijd gewoon tegelijk kan?
Ligt dat niet aan je TV provider? Ik heb XS4ALL, met interactieve TV, en kan ik gewoon opnemen en ondertussen naar een andere zender kijken. Ik heb een Samsung TV, volgens mij helemaal niets bijzonders, en heb zeker nooit gekeken naar extra tuners o.i.d. Laatst op Oudejaarsavond heb ik wel 6 verschillede programma's opgenomen, op verschillende zenders en sommige op de zelfde tijden / met overlap. Allemaal probleemloos opgenomen. Ondertussen op 1 zender Oudejaarsconference gekeken. Of bedoel je het anders?
met of zonder setop box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
heb de vraag ook even bij Ziggo neergelegd, ze zoeken het even uit, ik laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-10 21:54
XS4ALL is IPTV, dus dat zal met Set-Top box zijn.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Met, gewoon zo'n kastje dat je krijgt bij Xs4all. Of wil / heeft TS dat niet? Krijg je toch altijd bij een TV abbo? Maakt ik niet op uit zijn startpost.

[ Voor 7% gewijzigd door Pazo op 23-01-2019 15:05 ]

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Nu online
Pazo schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:04:
[...]

Met, gewoon zo'n kastje dat je krijgt bij Xs4all. Of wil TS dat niet? Krijg je toch altijd bij een TV abbo?
IPTV werkt anders dan kabelTV.

Nogmaals koop een willekeurige TV + een harmony. Zoals de cosumentenbond vandaag ook al waarschuwde kun je beter een mediaspeler kopen dan vertrouwen op het smart gedeelte van de TV

De nvidea shield is niet de goedkoopste oplossing, maar wel 1 van de betere.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

s0ulmaster schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:06:
[...]
IPTV werkt anders dan kabelTV.
Oke, maakte ik niet op uit de startpost. Dan gaat mijn verhaal inderdaad niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Nu online
Pazo schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Oke, maakte ik niet op uit de startpost. Dan gaat mijn verhaal inderdaad niet op.
Ziggo is al een aantal keren genoemd door de TS B)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

s0ulmaster schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:12:
[...]
Ziggo is al een aantal keren genoemd door de TS B)
Had de connectie niet gelegd. Nevermind. Overstappen dus, heb je gelijk veel meer keuze met de TV ;)
Logitech Harmony AB erbij en alle eisen zijn ingevuld d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Pazo op 23-01-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielTulp
XS4All bestaat binnenkort niet meer dus daar ga ik niet naar overstappen

Maar de een universele afstandsbediening ga ik zeker naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

DanielTulp schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:16:
XS4All bestaat binnenkort niet meer dus daar ga ik niet naar overstappen
Die strijd is nog niet gestreden, maar dat is voer voor een ander topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@DanielTulp voor aankoopadvies hebben we een apart forum, Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verplaats jouw topic daar naartoe :).

TB -> CEA

200 fish found!

Pagina: 1