nokia mediamaster 9902s (DVB)

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.ts24.de/webshop/images/9902_04.jpg
ik ben eigenlijk van plan om ook eens een schotel op te hangen. nu kwam ik in de duitse c't deze nieuwe mediamaster van nokia tegen.

Er zit een hd van 40GB in zodat je rechtstreeks digitaal mpeg2 kan openemen. en dus ook gebruik kan maken van timeshifting e.d.

nou lijkt mij dit wel een mooi ding en niet eens zo duur (1500,- DM)
maar is zoiets een beetje goed voor een tweaker ? ik ben op internet al veel tegengekomen over de MM9500 met andere software e.d.

std zit er viaaccess onboard en 1x CI. is dat genoeg ? ik ben een newbie op satelliet gebied. nederland is via seca en irdeto te ontvangen dacht ik. maar ik kan er dus maar een cam in doen. mis ik dan veel andere zenders ? (dan heb ik dus viaaccess (welke zenders kan je daar mee ontvangen ?) en seca of irdeto, ik ben niet van plan steeds die dingen te gaan verwisselen.

of zou het mogelijk zijn dat je deze (zoals die humax) kan patchen zodat ik geen ci meer nodig heb ?

ik was eerst van plan om gewoon zo'n dvb kaartje te kopen voor de computer en dan alles op hd opnemen. maar ik denk dat dit toch een stuk beter werkt.

wat is jullie mening over deze dvb receiver ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Het zal zeker geen verkeerde receiver zijn. Als je er een Aston cam (1.05) bij schuift kun je er heel veel zenders mee ontvangen. Viaccess wordt voornamelijk gebruikt voor Franse, Arabische, Russische, en wat Scandinavische zenders, en voornamelijk op de Hotbird satelliet. Je kunt dus het beste een duoblock sat kopen zodat je niet met alleen Astra zit.

Het is wel de vraag hoe deze receiver om gaat met andere dan officiele kaartjes, voor die doeleinden is de Humax vaak geschikter ;)