Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09-2024
Vandaag aan de slag gegaan met mijn nieuwe Motorola G6 Plus. Na de nodige opstartproblemen ben ik nu zo ver dat ik de nodige apps op de telefoon heb geïnstaleerd. Deze zijn in het interne geheugen van de telefoon geplaatst, terwijl er een SD kaart in de telefoon zit.

Ik heb de kaart uit mijn oude toetsel gehaald en in de G6 gedaan. Ik heb de kaart niet geformateerd of zo. Op de kaart staat onder andere muziek en foto's.

Nu is het niet mogelijk om geïnstalleerde apps vanuit het interne geheugen op de sd kaart te zetten omdat ik bij de apps die keuze niet zie. Het lijkt wel alsof de telefoon de geheugenkaart niet ziet/herkent. De muziek wordt wel afgespeeld, dus dan wordt de sd kaart wel gezien.

Iemand tips hoe ik bestanden over kan zetten tussen interne geheugen en de sd kaart??

[ Voor 41% gewijzigd door JohanWa op 22-01-2019 22:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@JohanWa ik heb je titel even aangepast.

Het is al een tijdje niet meer mogelijk om apps te verplaatsten naar de SD kaart. Het is wel mogelijk om de SD te formatteren en toe te voegen aan het interne geheugen. Dit werkt in praktijk echter niet zo lekker, dus raad ik altijd af

Wat je wel kan doen is zitten dat foto's, muziek en filmpjes die je maakt standaard op de SD opgeslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09-2024
Hoe / waar kan ik instellen dat de SD-kaart de standaard locatie wordt voor opslag?? Kan het bij instellingen niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Geen idee of de G6 plus dat ondersteunt, maar het heet adoptable storage. Normaal gesproken krijg je de vraag hoe je sd kaart wilt gebruiken als je hem erin doet.

Maar wat Rens-br hierboven ook al zegt, beter om het niet te gebruiken. Na een tijdje raakt de boel van slag in veel gevallen, wordt de sd kaart niet goed meer herkent en kun je niks anders dan je hele telefoon terug naar fabrieksinstellingen. Spreek uit eigen ervaring met een Lenovo tablet.

Kom je nu al ruimte tekort dan? Zo nee, geen probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JohanWa schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:36:
Hoe / waar kan ik instellen dat de SD-kaart de standaard locatie wordt voor opslag?? Kan het bij instellingen niet vinden.
Ik heb even geen apparaat bij de hand die een SD kaart heeft, maar als ik mij niet vergis kan je dat instellen bij:
'Instellingen' -> ' Opslag'

Daarnaast kan je bij Spotify, Netflix, Camera ook zelf instellen waar hij de bestanden opslaat.