Toon posts:

partitioned port ofzo, een loop ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tijde trug al gepost
dat op mijn pc internet niemeer werkt
andere client werkt t ook niet
op de hub geeft ie nu ALERT aan bij de serverpc , ik heb in t boekje gekeken, iets van partitioned port ofzo, een loop ?

maar dit kwam zomaar opeens op een dag
op de clients is nix vreemds gebeurd, daar klopt alles
op de server ook zo te zien, winroute draait goed, ip, dns, alles goed ingesteld
me broers die daar altijd opzitten (teringlijers) zeggen nix vreemds gdaan te hebben
internet werkt gwoon nog, t ligt dus aan t netwerk

ik zit al paar dagen zonder inet op me pc, ik krijg afkick verschijnselen :P heeeelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
als een poort paritioned is is ie afgesloten van de hub omdat er een fout op die poort zit (stukke kabel, defecte nic enz)

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
FAQ:
Als je een topic post, geef het dan een duidelijke titel mee. Een titel als HELP, MIJN PC CRASHT is irritant en geeft niet weer wat je probleem is. Kies voor een titel als Pc crasht zodra winamp gestart wordt of iets in die trend.
Maar om on-topic te blijven:
Die foutmelding op je hub, is dat niet dat er een kabel verkeert om zit? Misschien perongeluk een kabel in de crosspoort gezet, of schakelaartje omgezet (afhankelijk van model)

Verwijderd

Als je een 10mbit hub hebt en je forced je NIC op 100mbit krijg je ook dat het partition lampje gaat branden.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry voor die topic
kwas beetje overmant door emoties :P
thnx voor de change

maareh die hub en netwerkkaarten
zijn pas een jaar oud ofzo, kan toch niet kapot zijn
kabels zijn nog nieuwer, paar maanden
kheb alles nagelopen, nix verkeerd gezien
alle lampjes op hub en kaarten werken nog dus
en t was zomaar op een dag na een jaar gewerkt te hebben.....enorm vaag

moet ik dan een nieuwe netwerkkaart kopen voor me serverpc dan>????

maareh hij geeft het ook niet constant aan
nu branden alle lampjes goed opgroen

alleen als ie opstart ofzo, zowel server als client, gaan lampjes uit/aan en alert lampje flikkert
na aanmelden gaat ie weer groen....

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Alles gaat kapot, en soms sneller dan je denkt. Een gemiddelde levensduur van 10 jaar is niet voor niets een gemiddelde, je kan nog steeds 1 jaar of 100 jaar niet uitsluiten.

En, je hoeft een kabel maar 1 keer goed te knikken, een 1 keer te hard aan het stekkertje te rukken, en je kunt hem alleen nog maar gebruiken om je schoenen vast te strikken.

Ik sluit me trouwens bij de vorige sprekers aan, je hebt een hardware-probleem.

De oplossing om het probleem duidelijker te krijgen :
- leg goed vast welke kaart met welke kabel op welke poort zit, label ook je kabels zodat je weet waar ze vandaan komen;
- verwissel de kabels zodat nu elke kaart met een andere kabel op een andere poort zit;
- kijk waar het probleem zich vervolgens voordoet.
Je zou vervolgens een aardig idee moeten hebben of het ligt aan de kaart, de kabel of de hub.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
maar alle kabels zitten altijd al goed natuurlijk

server op poort 1 van hub
client 2 op 2
client 3 op 3

maar poort is geeft ie de fout dus er is of iets mis met de kabel
overigens is die kabel van de hub naar server maar een paar meter
zat zelfs nog opgerold gedeeltelijk maar kheb em langsgegaan en ik kan niets fout zien
dus dan zou het de kaart moeten zijn ? maar hoe kan dat nu zomaar na nog geen jaar kapot gaan ??
die pc is nooit gevallen ofzo dus
kzal voor de zekerheid ff een kaart uit client 3 erin pleuren om te kijken of t daaraan ligt

Verwijderd

Je hebt toch niet toevallig de kabel in de uplink zitten ofzo?? Heb dit al een paar keer meegemaakt op onze lanparty's. Dat mensen niet goed opletten en hun utptje gewoon in de uplink pluggen en daarna komen klagen.

Verwijderd

Topicstarter
nee tuurlijk niet
zoals ik al zei

zomaar op een dag deed ie t niemeer
nadat ie t altijd deed met winroute
geen kabels, kaarten, hubs vervangen, veranderd
nixxxx is er gebeurd.......hardwarematig iig

t enige wat ik kan bedenken is dat iemadn (me oma tijdens t schoonmaken ofzo :P) een kabel iets te hardhandig heeft aangepakt
maar van de buitenkant is niets bijzonders te zien aan de kabels...
Pagina: 1