Hoe download ik al mijn iCloud foto’s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb bijna 68.000 foto’s in icloud staan.
Nu wil ik deze naar een mac mini(2012, 512SSD) downloaden. Daar heb ik nu 420GB voor vrijgemaakt.

Daarna wil ik ze uploaden naar mijn NAS.

Maar hoe download ik de foto’s van iCloud naar de MacMini? Ik wil wel de losse foto’s hebben, niet dat fotolibrary bestand (of hoe dat ook heet). Ik zie enkel de mogelijkheid om ze stuk voor stuk te downloaden vanaf iCloud. Dat moet vast handiger kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je met je Apple ID inlogt op je Mac Mini, worden ze toch ook allemaal in je foto applicatie gedownload.

Vanaf daar kan je de fotos weer exporteren naar je NAS als je wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 22-01-2019 20:59 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Oh wacht...omdat ik daar genoeg schijfruimte heb, worden ze wel lokaal opgeslagen denk?

Maar ik wil ze via Synology photo uploader op de NAS zetten. en daar moet ik persé een folder kiezen?
Of kan ik ze ook direct exporteren?

Dat laatste lukt via mijn MPB absoluut niet? Dan selecteer ik ik de 68K foto's en kies ik voor exporteren naar de NAS, maar de volgende ochtend zie ik dat er maar een paar honderd foto's zijn geëxporteerd?

Daarom dacht ik echt aan het downloaden van de foto's en daarna pas weer uploaden naar de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 11:33
Je kan op de apple.com website alle data downloaden die apple van je heeft. Dankzij GDPR.
Google even op Apple GDPR request en je zult bij de juiste pagina terecht komen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 22:25

Binno

. .. ... ....

Het blijft een lange download maar:

http://www.icloud.com met behulp van Edge is wat 2 foto's per keer downloaden? Chrome & Firefox kunnen er meer aan maar betekend ook een hoop foto's selecteren.

Zoals MenN ook aangeeft je het beste is naar https://privacy.apple.com/ te gaan en gaan inloggen met je AppleID.
Je kan hier je foto's opvragen. Het proces duurt wel 7 dagen. Hou er rekening mee dus dat je niet direct een mail ontvangt dat je download klaar is.
De uiteindelijke mail zal je leiden naar een pagina waar je per +/- 1 GB de bibliotheek kan downloaden.

(bovenstaande is uit persoonlijke ervaring, werkte prima overigens. Alleen een beetje geduld)

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou het als volgt aanpakken:
* Je iCloud koppelen met je Mac en alleen Foto's laten synchroniseren. Zorg dat de boel zo ingesteld staat dat foto's ook daadwerkelijk allemaal gedownload worden
* Wanneer dat klaar is ga je in Finder naar Afbeeldingen en klik je met de rechter muisknop op je Foto's-bibliotheek. Vervolgens kies je voor "Toon pakketinhoud". In het venster wat je dan krijgt ga je naar de map Masters.
* De inhoud van de map Masters kopieer je naar je NAS. Je hebt nu de mappenstructuur zoals Foto's die gemaakt heeft. Dit is op basis van jaar/maand/dag/jjjjmmdd-hhmmss/

Hier is niks moeilijks aan eigenlijk. Het Foto's-bibliotheek bestand wat je ziet is niks anders dan een verborgen map waar alles lekker in staat.

Mocht je foto's hebben bewerkt dan staan die in het mapje Modified, die moet je dan ook niet vergeten om even te controleren.

Succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:48
De optie die je in Photos.app aan moet zetten is dus 'Download originelen naar deze Mac'.
Zie https://support.apple.com....0/mac/10.14#phtbfc950237

Ik kwam laatst trouwens ook een command line tool tegen voor het downloaden van iCloud photos.
https://github.com/ndbroadbent/icloud_photos_downloader

[ Voor 30% gewijzigd door lvdgraaff op 23-01-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 06:51:
Ik zou het als volgt aanpakken:
* Je iCloud koppelen met je Mac en alleen Foto's laten synchroniseren. Zorg dat de boel zo ingesteld staat dat foto's ook daadwerkelijk allemaal gedownload worden
* Wanneer dat klaar is ga je in Finder naar Afbeeldingen en klik je met de rechter muisknop op je Foto's-bibliotheek. Vervolgens kies je voor "Toon pakketinhoud". In het venster wat je dan krijgt ga je naar de map Masters.
* De inhoud van de map Masters kopieer je naar je NAS. Je hebt nu de mappenstructuur zoals Foto's die gemaakt heeft. Dit is op basis van jaar/maand/dag/jjjjmmdd-hhmmss/

Hier is niks moeilijks aan eigenlijk. Het Foto's-bibliotheek bestand wat je ziet is niks anders dan een verborgen map waar alles lekker in staat.

Mocht je foto's hebben bewerkt dan staan die in het mapje Modified, die moet je dan ook niet vergeten om even te controleren.

Succes.
Aha! Thx denk :-)
De Mac Mini nis helemaal geupdate vanacht en alle foto's zijn bijgewerkt. Vanochtend heb ik 'Exporteer origineel' aangezet ~68K foto's. Doelmap is een lokale map op de MacMini. Als ik terug kom van mn werk zal ik zien wat dat heeft opgeleverd. Indien dat weer niet gelukt is zal ik jouw oplossing gaan testen. Die klinkt ook best logisch. Ik wist niet dat je vanuit dat bibliotheekbestand de originelen kon vinden.

Zucht...Apple...Waar ze het vaak hebben over dingen eenvoudig houden.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
readytoflow schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:15:
Zucht...Apple...Waar ze het vaak hebben over dingen eenvoudig houden.... :X
Het is ook heel eenvoudig maar je denkt te ingewikkeld...

Het is eenvoudig omdat de Foto's app bedoeld is om je foto's te beheren en niet Finder. Om de hardcode Mac gebruikers toch tegemoet te komen kun je dus de inhoud zelf uit die map halen. Er zit uiteraard een risico aan: als je zaken weghaalt of herneemt kan het zijn dat de Foto's app zegt dat de bibliotheek corrupt is omdat er dingen missen die er eerder wel waren. Om dat te voorkomen promoot Apple deze methode niet.

Dus zorg dat je weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Het exporteren vanuit de foto's app naar een lokale map op de Mini is gelukt. *O*
Daar staat nu zo'n 380GB aan foto's op.

Nu uploaden naar mijn NAS. Dat gaat nog wel even duren.

Maar met eenvoudig doel ik bijvoorbeeld op het hebben van een 'select all/download all' knop in iCloud.Dat heeft verder niets met de fotobibliotheek te maken. Het syncen van foto's over iOS apparaten gaat hier perfect. Maar als je een eigen backup wilt hebben van al je eigen foto's dan maken ze het wel onnodig ingewikkeld (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:19
Bij mij waren alle foto’s niet meer origineel formaat. Lekker dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

talin

ES-MA

readytoflow schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:37:
Het exporteren vanuit de foto's app naar een lokale map op de Mini is gelukt. *O*
Daar staat nu zo'n 380GB aan foto's op.

Nu uploaden naar mijn NAS. Dat gaat nog wel even duren.

Maar met eenvoudig doel ik bijvoorbeeld op het hebben van een 'select all/download all' knop in iCloud.Dat heeft verder niets met de fotobibliotheek te maken. Het syncen van foto's over iOS apparaten gaat hier perfect. Maar als je een eigen backup wilt hebben van al je eigen foto's dan maken ze het wel onnodig ingewikkeld (vind ik).
hetzelfde heb ik afgelopen weekend gedaan.
maar met het kleine verschil dat het ging om een ander apple id ( die van mijn zoon ) de iPad zat te vol met filmpjes en foto's.
ik heb op de mac mini even een nieuwe gebruiker aangemaakt.
daarmee ingelogd.
het apple id ingelogd op photo's
alle foto's werden gesynct.
toen dat klaar was, alle foto's geselecteerd en die gekopieerd naar een lokatie op mijn NAS.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1