Toon posts:

Geforce GTS probleen: beeld met ruis.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren eidelijk mijn Creative labs Annihilator geforce 2 GTS binnen gekregen. ik hem er snel in stoppen en booten. windows ME vondt meteen een Geforce DDR. Ok is goed. id de detonator drivers geinstalleerd. ik kijken bij display en zie dat er geforce ddr staat en geen Geforce GTS ofzo. het viel me al op tijdens het booten dat het beeld echt slecht was. het leek wel alsof er een soort ruis in het signaal van de kaart naar monitor zit (iiyama 901 HT) toen wat zitten spelen met resolusties en refresh rates. nu blijkt dus dat de resolutie niet uitmaakt maar bij de refresh rates 60,70,72,100,120 geeft hij die ruis mee. zit ik hem op bv. 75 of 85 Hz dan is het wel mooi beeld. het licht niet aan een driver van windows want als ik het bios in ga heb ik ook al deze ruis te pakken. Kaart zat goed in agp slot. heb alle kaarten eruit gehaald alle harddisks eruit gehaalt en de koelen van de GTS er af en de koelen van de PIII maar het maakt niet uit altijd ruis. Heeft een van jullie ook in zijn display properties staan dat het een geforce ddr is? terwijl er een GTS in zit? en heeft iemand nog dingen die ik kan proberen?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Geen magneten in de buurt?

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas ik heb die super mega grote power magneet net weggeooit. nee er licht dus (natuurlijk!!!) geen magneet in de buurt :)

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Komt het niet door die stalen plaat in je kop? :)

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb zelf een Gloria II quadro, met soortgelijk probleem. Boven de 1280x1024 krijg je een soort schaduw scherm door het beeld heen waardoor alles wazig wordt. Monitor is een Nec 21". Heb weleens gehoord dat dit een Geforce (quadro) probleem is. Met b.v. een matrox G400 is alles perfect, alleen ben je dan niet blij in 3D Max!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik heb zelf ook een Geforce2 van Hercules met 64 mb ram in combinatie met een Abit BX6 rev. 2.0 mobo. Het viel me al na 10 minuten op dat in oudere spellen zoals redalert, rollercoaster tycoon etc. Blauwe en witte spikkels in het scherm te zien waren. Ook verschenen in internet explorer soms blauwe puntjes links en rechts van het scherm. Ik heb echt alles geprobeerd.... maar niks hielp.

Uiteindelijk heb ik een 300 watt voeding gekocht (ik had een 235). Ineens waren alle problemen voorbij!!!. Nu haal ik 395 mhz mem clock zonder ook maar 1 glitch! Het beeld is nu perfect.

Ik weet niet of mijn eerste voeding gewoon kut was of dat ie niet genoeg power kon leveren, maar feit blijft dat het nu wel goed wertk!

Het overclocken ging ook maar HEEL matig... 333 mhz was standaard en 340 mhz was de grens (alles hoger gaf witte spikkels o.a in Quake3) In Mpeg filmpjes was het beeld al helemaal kut. Allemaal witte spikkels!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Pagina: 1