Ik heb mijn "oude" moederbord in mijn vaders pc geplaatst en ook een andere voeding geplaatst en ook mijn andere videokaart. Ik wilde de pc opnieuw installeren maar heel de pc reageert niet meer. De fan van de voeding draait niet (heb ook een andere voeding geprobeerd en ik heb spanning op de stekker) en ook de fan van de processor draait niet. 2 weken geleden deed ie het nog gewoon. Enig idee ???????
Vraag
Beste antwoord (via morpheus1974 op 23-01-2019 19:36)
Verwijderd
Heb je die 4 pins stekker op de juiste manier aangesloten? Volgens de manual moet hij op pin 1 en 5 zitten.
Dat is dus zo dicht mogelijk bij de geheugensloten.
Alle reacties
Wrs toch iets vergeten:
uitbouwen, en dan alleen het absolute minimum aansluiten.
uitbouwen, en dan alleen het absolute minimum aansluiten.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ik heb alleen de videokaart en SSD aangesloten (ook geprobeerd zonder ssd) hij reageert helemaal niet meer niks draait meer. De voeding niet en ook de processor fan niet. Kan het zijn dan mijn mb plotseling kapot is of kan er ook een andere reden zijn dat hij niet op een start commando reageert
kabeltje vanaf je aan/uit schakelaar naar het moederbord?morpheus1974 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:45:
Ik heb alleen de videokaart en SSD aangesloten (ook geprobeerd zonder ssd) hij reageert helemaal niet meer niks draait meer. De voeding niet en ook de processor fan niet. Kan het zijn dan mijn mb plotseling kapot is of kan er ook een andere reden zijn dat hij niet op een start commando reageert
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
@morpheus1974 er kunnen legio redenen zijn, niet in de laatste plaats dat het best wel droge lucht is de afgelopen dagen en een ESD-tik zo kan plaatsvinden?
Je topicstart vind ik wel wat karig hoor; er worden 0 componenten genoemd maar de titel is "na plaatsen moederbord' maar ondertussen heb je moederbord, voeding en GPU geplaatst. Oftewel minimaal 3 en maximaal 9 mogelijke combinaties die niet samenwerken?
Je topicstart vind ik wel wat karig hoor; er worden 0 componenten genoemd maar de titel is "na plaatsen moederbord' maar ondertussen heb je moederbord, voeding en GPU geplaatst. Oftewel minimaal 3 en maximaal 9 mogelijke combinaties die niet samenwerken?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Alles is aangesloten de atxp stekker, de SSD met sata en voeding stekkertje. Mijn videokaart en de switch-jes power switch , power led , HDD led etc. Maar het lijkt of mijn moederbord helemaal geen spanning meer krijgt. Het is niet alleen dat de pc niet meer doorstart maar niks draait meer.
Je hebt toch wel de spacers geconfigureerd voor het nieuwe moederbord hoop ik? Anders zou er kortsluiting kunnen zijn.
en dat is uitgebouwd, of in de nieuwe kast?morpheus1974 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:01:
Alles is aangesloten de atxp stekker, de SSD met sata en voeding stekkertje. Mijn videokaart en de switch-jes power switch , power led , HDD led etc. Maar het lijkt of mijn moederbord helemaal geen spanning meer krijgt. Het is niet alleen dat de pc niet meer doorstart maar niks draait meer.
Er zaten geen spacers in deze kast. Omg , zou het toch kortsluiting zijn ? Er is niks te zien van kortsluiting , ook niks gemerkt
Bouw het nou eens uit en probeer het nog eens?morpheus1974 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:06:
Er zaten geen spacers in deze kast. Omg , zou het toch kortsluiting zijn ? Er is niks te zien van kortsluiting , ook niks gemerkt
Nee heb je (want nu dus kapot), ja kan je krijgen (dus geluk gehad).
Anders toch helemaal uit de kast halen en kijken of ie wat doet zonder dat ie vast zit ?
Ga hem morgen er helemaal uit halen en kijken of ie nog wat wilt doen. Er zaten geen spacers in deze maar de bevestigingspunten liggen hoger dan de kast plaat
In deze wat? Noem merk en type of plaats een foto want op de manier zoals je het nu doet is het erg onduidelijk.morpheus1974 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:09:
Er zaten geen spacers in deze
Asrock z68m/usb 3
Msi Radeon hd 6670
Voeding van een wat oudere Dell pc
Msi Radeon hd 6670
Een Frankensteintje, dus...morpheus1974 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:20:
Asrock z68m/usb 3
Msi Radeon hd 6670
En een foto van de motherboard tray? Wamt je had het over "verhogingen"? Ik gok dus gewoon de 12 gaten waar spacers in moeten? Of zijn het speciale verhogingen?
Op mijn moederbord zit ook een 8 pins aansluiting maar ik heb 2 kabels op mijn voeding met 4 pins , moeten die allebei aangesloten worden op die aansluiting ??
[ Voor 22% gewijzigd door morpheus1974 op 23-01-2019 11:12 ]
Jep (ik denk dat je de CPU voeding bedoeld toch? (meestal linksboven)morpheus1974 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:08:
Misschien een hele stomme vraag 😕
Op mijn moederbord zit ook een 8 pins aansluiting maar ik heb 2 kabels op mijn voeding met 4 pins , moeten die allebei aangesloten worden op die aansluiting ??
[ Voor 5% gewijzigd door iCore op 23-01-2019 11:12 ]
Don't let perfect be the enemy of good.
Ja tuurlijk, anders krijg je de problemen die je in je openingspost weergeeft.morpheus1974 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:08:
[Afbeelding]Misschien een hele stomme vraag 😕
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik heb een website url gepost en dan zie je 1 8pins aansluiting (rechtsboven van de foto)
Ik heb thuis nog gekeken en ik heb maar 1 4pins stekker. Ik heb mijn moederbord gegoogeld en je kan gewoon een 4pins stekker gebruiken voor de GPU. Ik heb nu mijn moederbord eruit gehaald. Alleen geheugen sim , de SSD met een sata kabel. De atx stekker en atx 12volt 4pins. Meer niet en hij doet nog steeds niks 😭😭😭
[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 23-01-2019 22:37 ]
Verwijderd
Heb je die 4 pins stekker op de juiste manier aangesloten? Volgens de manual moet hij op pin 1 en 5 zitten.
Als je een 4 pin in de gpu doet krijg je vuurwerk.morpheus1974 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:50:
en je kan gewoon een 4pins stekker gebruiken voor de GPU.
Regel eerst een fatsoenlijke voeding zodat je alle 8 pins aan kunt sluiten en een oudere Dell voeding zal over de uiterlijke gebruikstermijn zijn gezien de meest niet al te goede kwaliteit. Staat er een merk en typenummer op de voeding? Zal een voeding van Delta zijn verwacht ik.
Volgens de handleiding van het moederbord kan je gewoon de 4pins aansluiten en zo zat ie volgens mij ook in mijn kast. Ik heb ook die andere voeding geprobeerd dat is een be quiet model BQT SFX-300W. Die 4 pins krijg ik er sowieso maar op 1 manier op , had ik al naar gekeken
Ik heb hem op miin werk na laten kijken door een paar collega's die er veel verstand van hebben en die krijgen hem ook niet aan de praat. Maar 1 collega vertelde dat hij ook dit probleem had en dat kwam door een geheugen sim probleem. Kan dat ??
Verwijderd
Wat is een geheugen sim probleem? Een sim zit in je smartphone......
Ik kan mij niet voorstellen dat het over simm's gaat, die zijn jaren geleden al vervangen door dimm's.
Ik kan mij niet voorstellen dat het over simm's gaat, die zijn jaren geleden al vervangen door dimm's.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2019 13:21 ]
Verwijderd
Die hebben toch altijd gewerkt met die set?morpheus1974 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:56:
Sorry Dan bedoel ik dimms ddr3
Ik heb er nu 1 van 2 gig in zitten omdat ik de rest in mijn eigen pc heb gestopt maar daarvoor had ik in dit moederbord 8 gig. De pc reageert echt op niks , geen fan , geen biep niks. Echt frustrerend, 2 weken geleden werkte ie gewoon. Alles is gewoon aangesloten zoals het hoort. Zou het kunnen dat de bios nog steeds 8 gig verwacht en daarom niks doet ? Sorry maar ik niet echt een expert qua componenten
Lijkt mij niet dat dit probleem wordt veroorzaakt door je geheugen. Als daar wat mee zou zijn zou het systeem i.i.g. wel aan gaan en dan gaan blazen/piepen/weer uitvallen.morpheus1974 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:48:
Ik heb er nu 1 van 2 gig in zitten omdat ik de rest in mijn eigen pc heb gestopt maar daarvoor had ik in dit moederbord 8 gig. De pc reageert echt op niks , geen fan , geen biep niks. Echt frustrerend, 2 weken geleden werkte ie gewoon. Alles is gewoon aangesloten zoals het hoort. Zou het kunnen dat de bios nog steeds 8 gig verwacht en daarom niks doet ? Sorry maar ik niet echt een expert qua componenten
Los van het dubbelposten..morpheus1974 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:50:
Ik heb thuis nog gekeken en ik heb maar 1 4pins stekker. Ik heb mijn moederbord gegoogeld en je kan gewoon een 4pins stekker gebruiken voor de GPU. Ik heb nu mijn moederbord eruit gehaald. Alleen geheugen sim , de SSD met een sata kabel. De atx stekker en atx 12volt 4pins. Meer niet en hij doet nog steeds niks 😭😭😭
[modbreak]Hou alsjeblieft op met meerdere keren achter elkaar te posten
Als je iets toe te voegen hebt voor iemand op je post gereageerd heeft, gebruik de 'wijzig'-knop.[/]
Opstarten buiten de case met
- 1 bios reset
- cpu re-seat/remount
- 1 reepje geheugen (test ze allemaal een voor een, en in het juiste slot!)
- geen GPU of SSD
- alleen aansluiten van je monitor op het moederbord.
- waar mogelijk een reserve voeding.
- toetsenbord en muis
Lukt het met deze setting niet? Dan kan je ervan uitgaan dat het moederbord stuk is, of in het zeldzame geval je CPU. Ik denk het eerste, zeker als je al een andere voeding hebt geprobeerd met collega's en de pc niet boot met een van enkele reepjes. Sparen dan maar...
Succes!
*dubbelposten is dus iets posten als jij als laatste iets hebt gepost, het is dan de bedoeling dat je op de 'wijzig'knop dient te klikken in plaats van een nieuwe post in je topic aanmaken. Wordt zeer gewaardeerd
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Mijn collega's hebben vandaag na aanraden van een andere computer freak op de ATX aansluiting pin 16 (groen) en zwart doorverbonden terwijl alles aan gesloten is natuurlijk en dan draait opeens wel de fan en de voeding en van de cpu. Weet je dan wat het probleem is ??
Wat was hier onduidelijk aan
Steeds je topic omhoogschoppen met meerdere posts achter elkaar is asociaal tegenover andere mensen met problemen. Wie niet horen wil moet voelen. Dicht.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()