Toon posts:

Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een videokaart
Ik wil mijn huidige pc upgraden met een Nvidia Geforce GTX 1060. Mijn huidige setup is:

• AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
• MSI B450M Mortar
• Nvidia Geforce 760 GTX
• Fractal Design Focus G MinI
• Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 (8gb)
• BitFenix Formula Gold 450W
• Crucial BX500 240GB

Wat is je budget?
Max 300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst Nvidia, heb altijd al Nvidia gehad en zou graag bij Nvidia willen blijven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CS:GO spelen, wat momenteel al met steady 250FPS lukt. Ik wil daarnaast gaan streamen. Ik merk dat dat momenteel nog niet soepel loopt, mijn fps dipt dan regelmatig naar 170-180. Gezien mijn videokaart redelijk oud is vergeleken met de rest wil ik deze gaan upgraden om het streamen wat stabieler te maken.

Mijn huidige setup heeft ook maar 8GB RAM. Deze ga ik upgraden naar 16 GB RAM.

Gezien mijn voorkeur uit gaat naar een GTX 1060 zou ik graag willen weten of dit de beste keuze is in combinatie met mijn huidige setup. Ook zie ik dat er veel verschilende 1060 GTX's zijn. Mij is aangeraden om voor een 6GB te gaan, maar ook hier zit weer onderscheid in. Ik ben bereid max 300 euro uit te geven voor een videokaart, maar ik zoek de beste 'bang for my buck'. Wil geen overkill aanschaffen of iets dergelijks...

Alvast bedankt.

EDIT: ik kwam zelf uit bij https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-gtx-1060 deze videokaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2019 17:44 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Streamen is toch CPU-afhankelijk? Ik denk dat je eerst maar eens een test moet doen met 16GB RAM (dat helpt altijd wel een beetje) want dat wil je toch al uitbreiden. En daarna eens heeeel goed bekijken welke stream-software je wil gaan gebruiken en of dat CPU of GPU-based is en welke settings optimaal zijn.

Tuurlijk, je GTX760 is misschien niet het nieuwste maar 250fps in CS:GO? Je monitor ondersteunt het (waarschijnlijk) niet eens dus het is puur een cijfertje op beeld, niet iets waar je "nog beter" of "nog meer fps" voor nodig hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:44:
Streamen is toch CPU-afhankelijk? Ik denk dat je eerst maar eens een test moet doen met 16GB RAM (dat helpt altijd wel een beetje) want dat wil je toch al uitbreiden. En daarna eens heeeel goed bekijken welke stream-software je wil gaan gebruiken en of dat CPU of GPU-based is en welke settings optimaal zijn.

Tuurlijk, je GTX760 is misschien niet het nieuwste maar 250fps in CS:GO? Je monitor ondersteunt het (waarschijnlijk) niet eens dus het is puur een cijfertje op beeld, niet iets waar je "nog beter" of "nog meer fps" voor nodig hebt.
Ja streamen is hoofdzakelijk CPU afhankelijk, maar aangezien mijn CPU pas nieuw is dacht ik dat sowieso mijn RAM upgraden al een stuk zou helpen. Daarnaast dacht ik dat zo'n verouderde videokaart misschien bottlenecked of zo?

Mijn monitor ondersteunt 144hz en als mijn FPS onder de 170 begint te raken dan 'voel' ik als het ware dat het niet lekker loopt. Ik merk dan ook verschil als mijn stream aan staat of niet. Gaat mij ook niet om nog meer fps of iets dergelijks, maar juist om te zorgen dat mijn FPS constant blijft wanneer ik stream.
Zonder stream werkt alles prima, met stream drop ik af en toe onder de 180.

RAM als eerste upgraden zou dus logischere keuze zijn?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:47:
[...]

Zonder stream werkt alles prima, met stream drop ik af en toe onder de 180.
Wat stream? Hoe stream? Hoe heet dat pakket? Waarom dipt het? Welke settings heb je al onderzocht? Welke encoders heb je in gebruik? Zit je upload niet gewoon dicht?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:51:
[...]

Wat stream? Hoe stream? Hoe heet dat pakket? Waarom dipt het? Welke settings heb je al onderzocht? Welke encoders heb je in gebruik? Zit je upload niet gewoon dicht?
OBS
Waarom dipt het? Geen idee? Gezien het me FPS is dat dropt denk ik dat mijn PC het niet gehandeld krijgt?
Welke settings heb ik onderzocht? Diverse fora om mijn settings te 'tweaken' aan zowel mijn computer specificaties als ook mijn internetsnelheid (upload)
Encoder = x264. Video bitrate 6000. Procesprioriteit heb ik op normaal staan.

Of mijn upload dicht zit... Via testmy.net een 6MB upload getest en kom ik uit op een upload average van 17.6Mbps. Dus lijkt me niet?

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 20:34
installeer msi afterburner met het overlay gedeelte en check of je cpu of gpu an de cap zit.
Als je 250 fps gaat draaien kan ik je bijna verzekeren dat je cpu volledig bezig is met het verwerken van die fps.
Als je cpu daar dus nog een taak bij krijg krijg je problemen als stotteringen in de stream of frame drops cap je fps handmatig op bijvoorbeeld 180 dit kan of in game of in rivatuner dacht ik ook.

werkt het dan wel dan weet je het probleem (al is 100% cpu load ook al een zeer duidelijke indicatie. in taakbeheer alle cores als 1 weergeven en op de achtergrond laten draaien gaan gamen en snel met alt tab kijken of de load 100% was.

is je load 100% ga je NIKS oplossen met een andere gpu. is je cpu load onder de 100% dan is affiniteit instellen de volgende stap geef de game 4 cores en laat de rest vrij. en test dan.

Verwijderd

Topicstarter
computerjunky schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:53:
installeer msi afterburner met het overlay gedeelte en check of je cpu of gpu an de cap zit.
Als je 250 fps gaat draaien kan ik je bijna verzekeren dat je cpu volledig bezig is met het verwerken van die fps.
Als je cpu daar dus nog een taak bij krijg krijg je problemen als stotteringen in de stream of frame drops cap je fps handmatig op bijvoorbeeld 180 dit kan of in game of in rivatuner dacht ik ook.

werkt het dan wel dan weet je het probleem (al is 100% cpu load ook al een zeer duidelijke indicatie. in taakbeheer alle cores als 1 weergeven en op de achtergrond laten draaien gaan gamen en snel met alt tab kijken of de load 100% was.

is je load 100% ga je NIKS oplossen met een andere gpu. is je cpu load onder de 100% dan is affiniteit instellen de volgende stap geef de game 4 cores en laat de rest vrij. en test dan.
Mijn CPU load tijdens het streamen is niet hoger gekomen dan 65%. Ik zal cores proberen vrij te geven en kijken wat dit gaat opleveren.
Pagina: 1