Stil server rack

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 11:06
Ik heb een serverrack in de schuur gehad maar dit gaf grote problemen met de warmte. Ik kan deze warmte in de schuur niet afvoeren. Nu denk ik aan om een stil serverrack te plaatsen in mij hobbykamer.

Mijn vragen:

Hoe stil is z’n rack? Wat is de geluidsproductie van de fans die de warme lucht naar buiten blazen?

Ik heb zelf hellemaal geen ervaring met deze oplossing, en geen flauw idee of het een optie is. Is er iemand die mij dit kan vertellen?

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 22:54
Ligt aan de fans en wat er allemaal in staat. Een rack vol passieve switches zal niet veel herrie maken. Druk je een rack vol met 1u servers dan heb je een bak herrie.

Het is trouwens niet alleen afzuigen. Je moet ook koude lucht aan kunnen zuigen.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 20:58
Een serverrack is toch altijd stil het zijn de fans van het rack of de switches of servers die het geluid maken :P
Meestal zitten er standaard fans in een rack (als je dit al bedoelt) en kan je deze gewoon vervangen door fans die minder Db geven. Dit kan je uiteraard ook doen bij je hardware (soms)

Cloud ☁️

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:01

Rmg

Anders ga je ff in de schuur luisteren? :? 8)7

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 11:06
Ik bedoel dan die geluidsdempde server racks die je kan kopen. Wat moet ik mij daar van voorstellen? Hier een linkje:

https://netwerkproducten....cl-koeling-p-4359854.html

[ Voor 42% gewijzigd door MvL op 22-01-2019 15:53 ]

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-02 18:46
Die hebben wij ook , met geluidsdempende racks. Zonde van het geld.
Wij merken weinig het verschil, de servers blazen er toch boven uit.
Zou bij jouw eerder kijken hoe je de warmte af kan voeren in de schuur.

PSN: plexforce (ps4)

Pagina: 1