Upgrade PC om Games te streamen naar Twitch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nilisj
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-01 00:55
Mijn zoon heeft op dit moment de huidige build:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 135,-€ 135,-
1ASRock AB350M Pro4€ 69,-€ 69,-
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 0,-€ 0,-
1Seagate Firecuda Compute, 1TB€ 59,90€ 59,90
1Sharkoon S25-W€ 49,90€ 49,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 122,50€ 122,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 51,99€ 51,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 488,29

Hij kan hierop prima games spelen als Fortnite, CS:Go en PUBG. Hij speelt op 1080 en gemiddelde settings denk ik.

Echter, hij wil nu ook games gaan streamen naar/via twitch. Als hij dat nu doet, dan lopen zijn games vaak vast.

Mijn eerste reactie was dat hij de GPU moest upgraden, door bijvoorbeeld een RX580 of iets vergelijkbaars te kopen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 230,-€ 230,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 230,-

Nu ik wat verder heb gezocht, denk ik dat het misschien toch belangrijker is om eerst de processor te verbeteren. Bijvoorbeeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 235,-€ 235,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 235,-

Het budget voor de upgrade is € 300

Wat wil ik met deze post bereiken?

1. Ik wil graag advies mbt wat prioriteit heeft met upgraden voor streamen van games
2. Suggesties, obv de huidige build, welke componenten ik aan zou kunnen kopen

Om binnen het budget te blijven ben ik ook bereid om iets via V&A te kopen, dus suggesties van componenten die regelmatig te vinden zijn daar, zijn binnen het budget ook welkom.

Beste antwoord (via nilisj op 22-01-2019 19:19)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-02 23:28
Een pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed en een rx 570 geven je samen een grote performance boost. Zeker in PUBG omdat dat een behoorlijk pittig spel is voor je hardware.

De CPU is het belangrijkste bij het streamen en de GPU voor de hoeveelheid fps en settings in games. Je kunt de GPU wel gebruiken om gameplay te recorden btw.

Wanneer je een rx 570 voor rond de 100 euro kunt scoren op V&A .

Zoiets als dit bv. : V&A aangeboden: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5

Prettige betrouwbare verkoper. Zelf ook zaken mee gedaan.

Dan hou je ook nog geld over voor een ssd bv de pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
Die zal de overall performance (opstarten,laden games,laden levels, updates installeren, games installeren enz.) vergroten. Mocht je (zoon) daar behoefte aan hebben. Kan het alleen maar aanbevelen😊

In PUBG worden dw laadtijden fors verkort met een SSD.

Je eigen hardware (de R5 2400 en de r9 270x) zou je dan weer kunnen verkopen waardoor het totaalbedrag van de upgrade weer wat lager uitkomt. Of je bouwt er weer een ander projectje mee :)

Je kunt de R5 2600 op je huidige moederbord draaien mits dit de bios versie P4.70 heeft. De R5 2400 draait al op versie P4.50 dus ik heb het vermoeden dat je eerst je bios zult moeten updaten.

Echter niet zomaar aan beginnen! Eerst goed inlezen. YouTube is hier ook handig voor en Asrock geeft zelf ook nog wat instructies :

https://www.asrock.com/support/BIOSUI.asp?cat=BIOS8

Biossen te vinden op : https://www.asrock.com/mb...%20Pro4/index.us.asp#BIOS

Mocht je het zelf niet aandurven dan kun je het eventueel ook laten doen bij een pc winkel (als je die toevallig in de buurt hebt zitten).

En mocht je het hele biosverhaal helemaal niet zien zitten dan zou je ook kunnen gaan voor een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler. Die kun je dur zo op plempen.

Ietsje trager dan de R5 2600 maar ook prima voor je doeleinden.

-Edit-

Ik zag dat ik weer veel te enthousiast ben geweest in m'n upgrade advies... Goed lezen is ook een vak.. 8)7
Heb even het advies voor een SSD aangepast…

Voor een 300 euro upgrade zou dan een R5 1600 + RX 570 + SSD een hele mooie zijn. Dan kan je zoon er echt wel weer ff tegenaan :)

[ Voor 79% gewijzigd door Baloes op 22-01-2019 18:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-02 23:28
Een pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed en een rx 570 geven je samen een grote performance boost. Zeker in PUBG omdat dat een behoorlijk pittig spel is voor je hardware.

De CPU is het belangrijkste bij het streamen en de GPU voor de hoeveelheid fps en settings in games. Je kunt de GPU wel gebruiken om gameplay te recorden btw.

Wanneer je een rx 570 voor rond de 100 euro kunt scoren op V&A .

Zoiets als dit bv. : V&A aangeboden: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5

Prettige betrouwbare verkoper. Zelf ook zaken mee gedaan.

Dan hou je ook nog geld over voor een ssd bv de pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
Die zal de overall performance (opstarten,laden games,laden levels, updates installeren, games installeren enz.) vergroten. Mocht je (zoon) daar behoefte aan hebben. Kan het alleen maar aanbevelen😊

In PUBG worden dw laadtijden fors verkort met een SSD.

Je eigen hardware (de R5 2400 en de r9 270x) zou je dan weer kunnen verkopen waardoor het totaalbedrag van de upgrade weer wat lager uitkomt. Of je bouwt er weer een ander projectje mee :)

Je kunt de R5 2600 op je huidige moederbord draaien mits dit de bios versie P4.70 heeft. De R5 2400 draait al op versie P4.50 dus ik heb het vermoeden dat je eerst je bios zult moeten updaten.

Echter niet zomaar aan beginnen! Eerst goed inlezen. YouTube is hier ook handig voor en Asrock geeft zelf ook nog wat instructies :

https://www.asrock.com/support/BIOSUI.asp?cat=BIOS8

Biossen te vinden op : https://www.asrock.com/mb...%20Pro4/index.us.asp#BIOS

Mocht je het zelf niet aandurven dan kun je het eventueel ook laten doen bij een pc winkel (als je die toevallig in de buurt hebt zitten).

En mocht je het hele biosverhaal helemaal niet zien zitten dan zou je ook kunnen gaan voor een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler. Die kun je dur zo op plempen.

Ietsje trager dan de R5 2600 maar ook prima voor je doeleinden.

-Edit-

Ik zag dat ik weer veel te enthousiast ben geweest in m'n upgrade advies... Goed lezen is ook een vak.. 8)7
Heb even het advies voor een SSD aangepast…

Voor een 300 euro upgrade zou dan een R5 1600 + RX 570 + SSD een hele mooie zijn. Dan kan je zoon er echt wel weer ff tegenaan :)

[ Voor 79% gewijzigd door Baloes op 22-01-2019 18:02 ]

• nilisj
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-01 00:55
Allememaggies, dank voor je zeer, zeer, zeer uitgebreid en heldere reactie.