Mijn zoon heeft op dit moment de huidige build:
Hij kan hierop prima games spelen als Fortnite, CS:Go en PUBG. Hij speelt op 1080 en gemiddelde settings denk ik.
Echter, hij wil nu ook games gaan streamen naar/via twitch. Als hij dat nu doet, dan lopen zijn games vaak vast.
Mijn eerste reactie was dat hij de GPU moest upgraden, door bijvoorbeeld een RX580 of iets vergelijkbaars te kopen.
Nu ik wat verder heb gezocht, denk ik dat het misschien toch belangrijker is om eerst de processor te verbeteren. Bijvoorbeeld:
Het budget voor de upgrade is € 300
Wat wil ik met deze post bereiken?
1. Ik wil graag advies mbt wat prioriteit heeft met upgraden voor streamen van games
2. Suggesties, obv de huidige build, welke componenten ik aan zou kunnen kopen
Om binnen het budget te blijven ben ik ook bereid om iets via V&A te kopen, dus suggesties van componenten die regelmatig te vinden zijn daar, zijn binnen het budget ook welkom.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 135,- | € 135,- |
| 1 | ASRock AB350M Pro4 | € 69,- | € 69,- |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Firecuda Compute, 1TB | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Sharkoon S25-W | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 122,50 | € 122,50 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 51,99 | € 51,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 488,29 | |
Hij kan hierop prima games spelen als Fortnite, CS:Go en PUBG. Hij speelt op 1080 en gemiddelde settings denk ik.
Echter, hij wil nu ook games gaan streamen naar/via twitch. Als hij dat nu doet, dan lopen zijn games vaak vast.
Mijn eerste reactie was dat hij de GPU moest upgraden, door bijvoorbeeld een RX580 of iets vergelijkbaars te kopen.
| 1 | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 230,- | € 230,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 230,- | |
Nu ik wat verder heb gezocht, denk ik dat het misschien toch belangrijker is om eerst de processor te verbeteren. Bijvoorbeeld:
| 1 | AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler | € 235,- | € 235,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 235,- | |
Het budget voor de upgrade is € 300
Wat wil ik met deze post bereiken?
1. Ik wil graag advies mbt wat prioriteit heeft met upgraden voor streamen van games
2. Suggesties, obv de huidige build, welke componenten ik aan zou kunnen kopen
Om binnen het budget te blijven ben ik ook bereid om iets via V&A te kopen, dus suggesties van componenten die regelmatig te vinden zijn daar, zijn binnen het budget ook welkom.