Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 22:28

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
- Met name KA werk, geen speciale software, maar als hij geschikt en toekomstbestendig is voor CS:GO is dat mooi meegenomen.
Hij moet wel 3-4 jaar meegaan en snel blijven.

- OS Windows Pro ivm vereisten vanuit het werk (Bitlocker)

Ik heb nu 3 jaar een HP Probook 440 G3 T6N98ET en die is het laatste jaar toch echt traag (ondanks fresh install). Wil nu dus geen lichte configuratie kopen zoals destijds deze i3.

Wat is je budget?
Krijg 700 vergoed en ben bereid tot max. 400 bij te leggen incl. extra oplader.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik wil maximaal de omvang en gewicht van de Probook 440 die ik nu heb.
- 1,8 kg
Lengte 244mm
Breedte 339,2mm
Dikte 20,9mm

14 inch scherm vind ik een ideale maat.
Ik wil smalle schermranden zodat hij wat kleiner uitvalt en daarnaast vind ik het ook erg mooi.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil dat het een strakke en professionele uitstraling heeft. Liefst zo clean mogelijk. HP en Lenovo spreken me het meest aan.

Opties die ik momenteel overweeg:
- Lenovo Ideapad 530s
- Lenovo yoga 530
- HP Pavilion X360
- HP Probook 440 G6
- Asus Zenbook UX410UA

Waar over na denk
Ik ben tevreden over de Probook 440 die ik heb. Ik heb een Surface Pro overwogen, maar ben bang dat ik het scherm te klein ga vinden en de meerwaarde van touch/tablet niet ga gebruiken. Ik vind hem te duur om te proberen.

De 2in1 zie ik als een goedkope optie om de meerwaarde van touch te gaan ontdekken.
Mocht ik niet voor een 2in1 gaan wil ik een mat scherm.

Ik twijfel over de kwaliteit van de Pavilionreeks. Heb nooit de consumentenlijn van HP gehad. Daarvoor wil ik hem zelf nog gaan bekijken.

Ben benieuwd naar jullie mening en eventuele alternatieven.

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Hp envy? (13 inch is wel ies kleiner dan je aangeeft)
heeft ook een 2-1 variant
Betere behuizing dan een HP pavillion. Naar mijn weten is hij minder makkelijk te upgraden (RAM bijv)

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Bedankt voor de suggestie. Ik denk niet dat ik een kleiner scherm wil. Ben wel benieuwd naar de bouwkwaliteit van de Pavilion. Moet toch niet slecht zijn aangezien ie zo populair is onder de studenten.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Nog iemand die mee wilt denken? Hoop morgen via de MM 20% actie wat moois te scoren.

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Je kunt opzoeken wat voor videokaart cs:go nodig geeft?
Misschien dat het helpt in de keuze. Ik denk namelijk dat veel van je genoemde opties een ingebouwde videokaart hebben. Deze zijn vaak minder geschikt voor games.

Verder voor office werk: i5 8gb ram SSD en ips scherm?
Ook zou ik reviews lezen over de bouw kwaliteit. Is bijv recent een tweakers rond up/ best buy guide geweest over 2in1?

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
PnD schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:56:
Wat ga je met je laptop doen?

- OS Windows Pro ivm vereisten vanuit het werk (Bitlocker)
Let er ook op dat er een TPM chip op zit (al is dat behoorlijk standaard) anders mag je voor elke boot een (extra) wachtwoord intikken

Try SCE to Aux

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Bedankt, ik heb mij beperkt tot de modellen van de MM en ga vannacht bekijken of het daadwerkelijk 20% scheelt en dan ga ik voor de volgende:

https://www.mediamarkt.nl...b-81ek00g9mh-1576661.html

Misschien voor deze optie:
https://www.mediamarkt.nl...b-81ct0078mh-1576662.html

De Envy is afgevallen op TPM chip en ontbreken HDMI. De Pavilion op bouwkwaliteit.

Ik ben op 2in1 uitgekomen, omdat de MM geen ideapad 530 heeft met een mat scherm. Dat heeft mijn laatste twijfel weggenomen om voor de 2in1 te gaan 😂

Edit: Yoga 530 14ikb besteld
Pagina: 1