Vraag
Alle reacties
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
ik vervolgens niet meer in het modem van mijn klant kom?
(Daar staat ingesteld dat alleen mijn IP adres mag verbinden met SSH).
Door een vast IP adres te gebruiken. Of een router te gebruiken die iets slims (lees scripts uit kan voeren) kan (bijvoorbeeld MikroTik).EverLast2002 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:24:
Hoe is het dan te voorkomen dat wanneer mijn eigen public IP een keer wijzigt,
Heeft de klant een vast IP adres (en kan je de klant als VPN client laten acteren?
Eerst het probleem, dan de oplossing
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Maar een andere router zou ik eerder doen. Een Mikrotik, zoals boven aangegeven, is prima te doen.
En deze zijn niet duur.
PSN: plexforce (ps4)
Mijn DrayTek 2926 kan dat ook. Ik gebruik onder andere een custom DynDNS profiel hiervoor + SSL certificaat.lier schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:32:
Of een router te gebruiken die iets slims (lees scripts uit kan voeren) kan (bijvoorbeeld MikroTik).
Een vast IP-adres voor jezelf is toch wel de makkelijkste oplossing, zeker als je geen kaas hebt gegeten van beheer...
En als je zelf nog geen Ziggo Zakelijk noch een zakelijke router gebruikt.
[ Voor 27% gewijzigd door DJMaze op 22-01-2019 17:20 ]
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
[ Voor 19% gewijzigd door Kasper1985 op 23-01-2019 01:01 ]
De situatie is nu dat de internetverbindingen via consumentenlijnen gaan.
Er is geen zakelijk abbo, misschien komt dit er ooit wel, geen idee.
En een VPS is zeker een optie, maar voor nu is dit geen oplossing (lees: klant wil dit niet).
Dus ik probeer met bovenstaande situatie iets op te zetten wat volgens mij wel werkt,
totdat er op 1 van de lokaties een IP adres wijzigt (stroomstoring, DHCP leasetijd, nieuw IP adres).
EverLast2002 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:24:
Hoe is het dan te voorkomen dat wanneer mijn eigen public IP een keer wijzigt,
(Daar staat ingesteld dat alleen mijn IP adres mag verbinden met SSH).
De klant heeft er niks mee te maken, het gaat om jouw verbinding.EverLast2002 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:46:
En een VPS is zeker een optie, maar voor nu is dit geen oplossing (lees: klant wil dit niet).
Jij moet een vast IP hebben.
Jij moet een zakelijke router hebben.
Ja, als het IP van de klant wijzigt kom je er niet in. Maar daar zijn legio oplossingen voor.
[ Voor 7% gewijzigd door DJMaze op 23-01-2019 13:40 ]
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Vanaf die VPS kan je natuurlijk meerdere klanten managen.