Monitor maximaal 4k 30hz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:05
Hallo,
Ik heb sinds gisteren een 2e 4K scherm in gebruik genomen maar nu komt hij niet verder dan 4K 30hz.
Waar ligt dit eigenlijk precies aan? Want ik lees meerdere dingen op het internet dat het aan de kabel kan liggen of aan de videokaart.

Ik maak gebruik van Nvidia gtx970 met DisplayPort en HDMI

Daarnaast heb ik mijn nieuwste scherm aangesloten op DisplayPort en de oude op HDMI (gaat nu tot max 30hz) maar mijn nieuwe scherm heeft ook HDR maar dat zegt Windows niet. Heeft dit te maken dat de videokaart te oud is of ook aan de kabel?

Ik gebruik op dit moment de kabels die ik al had omdat kabels die bij geleverd waren te kort zijn (kabels zijn niet van de action)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ja,want HDR werd pas later toegevoegd aan de HDMI standaard vanaf versie 2.0A en dat heeft de GTX970 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01
Je stelt meerdere vragen over problemen die zowel aan gpu, kabel als monitor kunnen liggen.

Toch geef je niet aan welke monitoren en welke gpu precies.

Wordt een beetje glazen bol zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
HDMI ondersteund 4K60Hz pas vanaf versie 2.0 (of vanaf 1.3 met 4:2:0 subsampling). Dus als jouw videokaart en monitor dat niet ondersteunen, gaat het niet lukken via HDMI.

Wikipedia: HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

GTX 970 support alleen HDMI 2.0, dus geen HDR en 4k60 die heeft 2.0a nodig. Volgens mij is er er wel genoeg bandbreedte voor HDR @ 1080p wat ik zo lees op de Nvidia site, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Gamen met een 1060 @ upscaled 4k ging maar net (custom resoluties), HDR kost je nog eens 4-5 FPS wat doorgaans speelbaarheid tot 0 reduceert. Nu met een RTX 2070 eindelijk een beetje performance om native 4k te gamen, maar het houd niet echt over.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
White Feather schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:38:
Je stelt meerdere vragen over problemen die zowel aan gpu, kabel als monitor kunnen liggen.

Toch geef je niet aan welke monitoren en welke gpu precies.

Wordt een beetje glazen bol zo.
Om het iets makkelijker te maken
Displayport --> LG 32UK550 HDR 4K (draait 4K 60Hz)
HDMI --> Samsung UHD U28E590 (Draait nu 4K 30HZ)

De LG scherm is nieuw en had hiervoor mijn Samsung scherm op Displaypoort. Toen had ik 4k 60Hz maar nu via HDMI 30Hz. Nu was hiervan de vraag of dit te maken had met de kabel

Het probleem met 30Hz is opgelost. Heb nu de HDMI kabel die geleverd werd bij de LG scherm vervangen door de Samsung HDMI Kabel. Nu werkt hij perfect op 60Hz! Dus dit gedeelte is opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Soppyscroll op 22-01-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
millman schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:04:
GTX 970 support alleen HDMI 2.0, dus geen HDR en 4k60 die heeft 2.0a nodig. Volgens mij is er er wel genoeg bandbreedte voor HDR @ 1080p wat ik zo lees op de Nvidia site, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Gamen met een 1060 @ upscaled 4k ging maar net (custom resoluties), HDR kost je nog eens 4-5 FPS wat doorgaans speelbaarheid tot 0 reduceert. Nu met een RTX 2070 eindelijk een beetje performance om native 4k te gamen, maar het houd niet echt over.
Vanaf welke Serie GTX werkt 4K HDR wel naar behoren? om anders toch maar eens een stap te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01
Soppyscroll schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Vanaf welke Serie GTX werkt 4K HDR wel naar behoren? om anders toch maar eens een stap te nemen.
10x0-reeks.

De 970 heeft HDMI 2.0 (zonder a) en Displayport 1.2. De 1e ondersteunt geen hdr, de 2e heeft niet genoeg bandbreedte voor 4k@60hz met hdr, maar er zijn wel mogelijkheden: https://www.reddit.com/r/...ossible_with_a_gtx_980ti/
Pagina: 1