Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een Home Alarm van Somfy in huis. De binnencamera's van hetzelfde merk had ik al en werken prima. Alleen krijg ik het alarm niet op mijn WIFI netwerk aangesloten. Ik heb mijn 2.4ghz netwerk zo aangepast dat het aan de voorwaarden van de LINK voldoet (https://support.somfyprot...g-de-Link-te-installeren-.
Maar toch blijft de installatie hangen bij het verzenden van de wifi-parameters, zoals beschreven op deze pagina: https://support.somfyprotect.com/hc/nl/articles/209345165

Helaas is de terugkoppeling erg matig en kan ik niet de vinger op de bekende zere plek leggen. Somfy heb ik gecontacteerd en zij geven aan dat ik het moet proberen bij een ander wifi punt.
Dit heb ik gedaan; ik heb namelijk op de eerste verdieping een TP-Link Archer C2300 staan, maar ook hier hetzelfde probleem.
Zelf denk ik dat het ligt aan de Ziggo verbinding. Wellicht blokkeren zij iets standaard of moet ik een bepaalde port openzetten. Maar achter deze informatie kom ik niet.

Heeft er iemand ervaring met dit product? En misschien nog belangrijker, is het gelukt om dit product aan je WIFI netwerk te hangen.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markp71
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-10-2020
Probeer dit eens: haal de Link uit het stopcontact en druk op de knop aan de zijkant totdat de LED uitgaat, laat de knop los. Plaats vervolgens de Link terug in het stopcontact terwijl je de knop ingedrukt houdt. De LED gaat snel knipperen, hou de knop ingedrukt totdat de LED uitgaat.
Na een paar seconden geeft de LED een golvend signaal.

Start vervolgens de App en start de de installatie opnieuw. Zorg er wel voor dat de smartphone op hetzelfde wifi netwerk zit als waarop de LINK geïnstalleerd moet worden.

Er hoeven in principe geen extra poorten bij de Ziggo modem open gezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem. Alle arameters staan goed voor mijn netwerk. Ik zie de link wel op mijn Iphone en kan ook zonder de Somfy App een wifi netwerk toewijzen aan de Link. Helaas ziet de App ook daarna de link niet. Is er al ern oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-12-2022
Zelfde probleem hier. Mijn netwerk voldoet aan alle eisen. Wat wel zo is dat het een MESH-netwerk is via TP M5 router, niet rechtstreeks de router (die nu enkel als modem dient) van Ziggo. Anyone got a solution for this?