Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Topicstarter
Laat me meteen beginnen te zeggen dat ik geen kaas heb gegeten van rooten en custom roms... Ik heb her en der gezocht op internet maar vind alleen maar ingewikkeld ogende opties. Wat ik eigenlijk wil is mijn oude Samsung S6 ontdoen van alle Samsung meuk en een zo schoon mogelijke Android versie erop zetten maar dan het liefst zonder te rooten omdat, zo begrijp ik, je anders problemen krijgt met diverse (Google Play) apps.

Ik vond o.a. dit artikel:

https://www.quora.com/How...ustom-ROM-without-rooting

Kan je op deze manier, dus zonder te rooten, Lineage OS op je mobiel zetten? Want dat is toch een van de betere 'schone' Android versies?

Waarom biedt Google eigenlijk geen schone versie van Android aan die je simpelweg op je mobiel kan zetten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:20:
Kan je op deze manier, dus zonder te rooten, Lineage OS op je mobiel zetten? Want dat is toch een van de betere 'schone' Android versies?
'root' is bij een custom ROM niks anders dan het flashen van een zipfile via de recovery. Wanneer je dat dus niet doet, heb je ook geen root.

Er zijn er wel een aantal apps die root niet 'leuk' vinden, maar over het algemeen levert het geen problemen op. Aan de andere kant als je het niet mist, dan vooral geen root gebruiken. :)

Wat mij betreft kan je het beste gewoon de guide volgen die op de LineageOS website staat. Dan heb je ook een officiele versie die netjes elke maand van updates wordt voorzien.
Waarom biedt Google eigenlijk geen schone versie van Android aan die je simpelweg op je mobiel kan zetten?
Omdat Android 'simpelweg' niet zomaar werkt. Drivers moeten aangepast worden, de SOC fabrikant moet het ondersteunen, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 22-01-2019 11:29 ]