Facebook pagina gehacked, tips om hem terug te krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit_02
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-03-2020

Jorrit_02

Duizendpoot

Topicstarter
Mijn vraag
De Facebook pagina van een klant van mij is ge-hacked. Het betreft de pagina, https://facebook.com/marijkemakephotography/, nadat ze een melding had gekregen dat iemand had geprobeerd in te loggen op haar account, maar gefaald was, is ze naar Facebook.com gegaan, en heeft ze haar wachtwoord via de officiële kanalen aangepast. Ondertussen heeft de hacker het toch voor elkaar gekregen om in te loggen op haar account blijkbaar, zonder dat terug te zien in de logjes. En heeft hemzelf eigenaar gemaakt van de Facebook pagina, en daarna haar persoonlijke account als beheerder gewoon verwijderd, en daarna de page creator, haar bedrijfsaccount tot adverteerder gekroond. Nu hebben we alle support linkjes, voor zover die bestaan bij Facebook 8)7, geprobeerd en geraadpleegd, maar nergens vinden we support terug hoe we die pagina terug in handen kunnen krijgen. Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie enig idee hoe ik als originele page creator, de pagina toch nog weer terug in handen kan krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Facebook, Windows PC met Norton geïnstalleerd. Facebook IOS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Facebook support geraadpleegd voor zover dat kon, uitgezocht of er vreemde activiteiten geconstateerd zijn, mails nagelopen om te kijken of er geen Phishing mails tussen zitten. Ik ben ten einde raad. Heb het advertentieaccount trouwens al stop gezet voor het geval dat hij die ook in bezit had gekregen, en creditcard geblokkeerd. :/

Data van plaats vinden
Melding van gefaalde inlogpogingen: 20/1/19 5:40 AM
Persoonlijke account verwijderd van pagina: 21/1/19 12:00 AM
Het constateren van niet in kunnen loggen op persoonlijke account: 21/1/19 12:00 AM
Mail met het her-activeren van haar account: 21/1/19 15:00 AM
Mail terug met de tekst dat ze een ID nodig hadden, was een serieuze facebook mail, geen phishing oid. :21/1/19 17:00 AM
Alle advertentie dingen geblocked: 21/1/19 18:00 AM

Edit: Tijd en Data toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorrit_02 op 22-01-2019 11:22 . Reden: toevoegen van tijd en data ]

Eigenlijk heb ik overal wel een beetje verstand van

Beste antwoord (via Jorrit_02 op 22-01-2019 16:46)

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

nadat ze een melding had gekregen dat iemand had geprobeerd in te loggen op haar account, maar gefaald was, is ze naar Facebook.com gegaan
Weet je zeker dat ze haar inloggegevens niet op een phishing website heeft ingevuld? Of malafide add-on in haar browser?

(Voortaan tweestapsverificatie aanzetten om dit probleem moeilijker tot bijna onmogelijk te maken)

[ Voor 5% gewijzigd door Demonitzu op 22-01-2019 14:14 ]

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

zsm melden bij politie, proces verbaal ---> facebook

Kan je voor ons een datum/tijd van events neerzetten, want is dit topic na een uur nadat het gebeurd/ontdekt is .. of na 4 dagen :?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vervang in elk geval ook even de wachtwoorden van betrokken email accounts, vaak is dat een route om toegang tot dit soort zaken te krijgen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit_02

Jorrit_02

Duizendpoot

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:19:
Vervang in elk geval ook even de wachtwoorden van betrokken email accounts, vaak is dat een route om toegang tot dit soort zaken te krijgen.
Hebben we indd ook allemaal gedaan, het lijkt nu gewoon statisch te zijn, verder geen vreemde activiteiten meer, alleen zitten we met het probleem dat de hacker nog beheerder van haar pagina is. En dat volgens mijn eigen onderzoek eigenlijk niet mogelijk is om aan te passen, en vandaar dit topic.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

nadat ze een melding had gekregen dat iemand had geprobeerd in te loggen op haar account, maar gefaald was, is ze naar Facebook.com gegaan
Weet je zeker dat ze haar inloggegevens niet op een phishing website heeft ingevuld? Of malafide add-on in haar browser?

(Voortaan tweestapsverificatie aanzetten om dit probleem moeilijker tot bijna onmogelijk te maken)

[ Voor 5% gewijzigd door Demonitzu op 22-01-2019 14:14 ]

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit_02

Jorrit_02

Duizendpoot

Topicstarter
Toshin schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:13:
[...]

Ja, en indd 2fa aanzetten is wel een goeie voor de volgende keer, had ik ook al aangegeven, maar we denken dat iemand toegang heeft gekregen tot haar gmail account, het account dat ze ook gebruikt voor het opslaan van wachtwoorden etc. Snap niet hoe ze dat voorelkaar heeft gekregen, want google dwingt je als het goed is bijna tot 2fa, maar blijkbaar heeft ze dat lang genoeg weg weten te klikken ofzo. Bedankt voor de hulp in ieder geval, ik geef het bij deze zo goed als op, stuur nog een paar mails naar wat afdelingen van facebook, maar daar laat ik het bij. Volgende keer moet ze maar wat beter met haar accounts omgaan denk ik... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesdegrote
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-11-2023
Misschien een keylogger op haar computer of een andere computer waar ze ingelogd heeft? Je zou ook eens in gmail kunnen kijken bij de afgelopen sessies of daar iets vreemds tussen staat. Verder idd 2FA.
Pagina: 1