[VDSL] Bbbox ipv Edpnet modems

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asateo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-07 13:54
Ik ben aan het denken om naar edpnet (BE) te gaan, maar probeer kosten te drukken.
Op hun site lees ik dat onderstaande modems gecertifieerd zijn op hun netwerk
- FRITZ!Box 3490 (firmware FRITZ!OS 6.52)
- FRITZ!Box 7360 (v1-firmware FRITZ!OS 6.31, v2-firmware FRITZ!OS 6.52)
- FRITZ!Box 7430 (firmware FRITZ!OS 6.52)
- FRITZ!Box 7490 (firmware FRITZ!OS 6.52 en 6.53)

Toch zitten ze op het netwerk van proximus, dus werken de proximus Bboxen ook met edpnet of niet? Niew kost de frizt 7430 bij edpnet 100 euro en zelf tweedehands is het nog substantieel duurder dan een Bbox. Die vind je namelijk al vanaf 10 euro tweedehands.
Is er een kwalitatief verschil tussen de Fritz 7430 en de Bbox van proximus dat het prijsverschil rechtvaardigt? Ik ben game/stream video, dus een verschil in snelheid zou ik wel de moeite vinden.

Kortom, kan ik met een Bbox via edpnet internet verkrijgen en indien ja, is het dezelfde kwaliteit als via een fritz 7430?

Hartelijk dank!

Edit: Na nog wat zoeken het antwoord gevonden. Het is inderdaad mogelijk om de proximusmodems te gebruiken op via edpnet. Over de kwaliteit van de verschillende modems kan ik niets zeggen. Sorry voor de overbodige topic, maar misschien heeft iemand in de toekomst er nog wat aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Asateo op 22-01-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 09:56
Ik heb nu fiber via proximus, wil dit zeggen dat als ik dat fiber abo opzeg en naar edpnet overschakel dat die bbox van proximus aanwezig blijft, of komen ze die ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

vtrke schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:31:
Ik heb nu fiber via proximus, wil dit zeggen dat als ik dat fiber abo opzeg en naar edpnet overschakel dat die bbox van proximus aanwezig blijft, of komen ze die ophalen?
Denk dat een mannetje sturen om het modem op te halen duurder is dan 10 €uro, dus dat zal waarschijnlijk niet gebeuren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 09:56
Brahiewahiewa schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:04:
[...]

Denk dat een mannetje sturen om het modem op te halen duurder is dan 10 €uro, dus dat zal waarschijnlijk niet gebeuren
Denk wel dat ik ga overschakelen, zeker nu tv vlaanderen APP TV heeft uitgebracht voor 9,95 per maand...

Dan heb je voor nog geen 50 euro serieus snelle glasvezel en TV zonder decoder (app via smarttv zelfs)...

https://datanews.knack.be...gn=Newsletter-RNBDATANNL&