Hoe plaats je een bad met een badpaneel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-04 11:06
Mijn vraag

Ik heb een hoekbad besteld met de veronderstelling dat het badpaneel eronder geklikt kan worden door middel van clipjes en daarna niet meer kan bewegen.
Deze is echter voorgemonteerd met 4 afstandshouders die zijn geschroefd aan de binnenkant van het paneel. De andere kant van de houders zit vast aan de poten met een bout en een moer.
Die houders houden het bad 4/5 mm omhoog van de vloer zodat het paneel ook geklemd zit achter de rand van het bad en niet meer kan bewegen.

Wanneer het bad vast zit aan de muur kan ik dus niet meer bij deze schroeven of bout/moer.
Maar het paneel moet toch even los om de siffon vast te draaien en het bad op 2 plaatsen vast te schroeven aan de muur (nadat het bad is gevuld)

Ik heb er nog een nacht over geslapen en denk er nu dus aan om de schroeven los te draaien van het paneel en de afstandshouders vast te laten zitten aan de poten. Dit zodat die houders ervoor zorgen dat ik het paneel niet zo kan induwen.
Om ervoor te zorgen dat het paneel onder de rand van het bad geklemd blijft zet ik waarschijnlijk een rubberen stripje op stratechische plekken van het paneel zodat deze niet onder de rand van het bad komt.

Is dit de beste methode? of ben ik nu op een dwaalspoor?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:38
Montagehandleiding/instructies geraadpleegd of de winkel/leverancier bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Handleiding zit er niet bij en de klantenservice houd een rare brabbel dat het zo hoort. Hoe het dan moet vertellen ze niet.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:59
Merk en type bad? Er moet toch ergens een how to install online staan?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Ik heb deze helaas niet kunnen vinden. Klantenservice zelf ook niet helaas.

Het bad heet: Maxaro Burano. Maar dat is van maxaro zelf. Ik kan terug vinden dat het een mocoori vsa36 is. (als dat echt de originele producent is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:11
Misschien een foto van de binnenkant? Is het niet stiekem een kliksysteem?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat is een badpaneel? Gebruikelijk is dat je de ‘voorkant’ van het bad als laatste dicht maakt nadat je al het leiding- en montagewerk hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@gr8-jen niet te lang mee "zeulen" maak het de verkoper zijn probleem .. meld hem dat het bad morgen op zijn bureau staat als er geen fatsoelijke oplossing is.

Dit zou ik wel in alle redelijkheid en netter verwoorden, maar wat een slechte service/product/verkoop cyclus.. zonder handleiding .. hmmm en zelf s op je website geen digitale versie hebben is wel erg slecht.

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 23-01-2019 09:48 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:11
Icephase schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:47:
Wat is een badpaneel? Gebruikelijk is dat je de ‘voorkant’ van het bad als laatste dicht maakt nadat je al het leiding- en montagewerk hebt gedaan.
Sommige baden hebben een voorgevormd paneel ipv ytong of regelwerk met afwerking. Vooral met bubbelbaden of baden met een ronding handig dat je bij de pomp e.d. kan. Die kan je vaak verwijderen zonder breekwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 23-01-2019 10:25 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Ik had net even tijd om foto te maken.
Overstaande rand van bad met vast geschroefde uitsteeksels waar de rand van het paneel tussen moet: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M8yV8PH/20190124-192247.jpg
2 voorbeelden van afstandshouder aan de onderkant die oorspronkelijk aan de uitstulping van het badpaneel zat vastgeschroefd:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WKGgSgx/20190124-192156.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0DwZrDN/20190124-192133.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:13
Je plaatst toch eerst het bad, sluit de sifon aan en klik dan het paneel op zijn plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:51
D.deJong schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 06:03:
Je plaatst toch eerst het bad, sluit de sifon aan en klik dan het paneel op zijn plek?
normaal gesproken wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:13
Dan snap ik de vraag niet helemaal.
Je boort normaal eerst een houten regel op de wand en legt daar een ril siliconen kit op en daar laat je het bad wandzijdig op steunen, sluit de sifon aan, dan pas vul je het bad en stel eventueel nog wat bij aan de poten.
Het voorpaneel klik je later op zijn plek en kit je af langs de vloer en wand.

[ Voor 41% gewijzigd door D.deJong op 26-01-2019 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:51
D.deJong schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 06:39:
[...]

Dan snap ik de vraag niet helemaal.
Je boort normaal eerst een houten regel op de wand en legt daar een ril siliconen kit op en daar laat je het bad wandzijdig op steunen, sluit de sifon aan, dan pas vul je het bad en stel eventueel nog wat bij aan de poten.
Het voorpaneel klik je later op zijn plek en kit je af langs de vloer en wand.
ja de wand plaats je pas wanneer het bad staat lijkt mij maar goed gr8-jen zal er wel op terug komen
Pagina: 1