Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 16:38
Beste Tweakers, ik heb een Iphone 8 met behoorlijk wat schade aan de voorzijde en achterzijde. Het is een 256GB versie dus het is het zeker waard om te repareren.

Nu wil ik dat bij de Apple store laten doen, kost me 171 euro.

De grote hamvraag is, de achterkant is ook behoorlijk beschadigd, gaan ze alleen de voorzijde aanpakken of gaan ze daar niet aan beginnen omdat er al schade aan de achterzijde zit? Ik ga het scherm laten vervangen door Apple en op internet via Aliexpress ofzo een achterkant bestellen en dan die erop zetten. Vind 381 euro een beetje te gek voor de achterzijde 8)7 (ik weet niet eens of het dan 171 + 381 euro is of alleen 381 euro als je alles laat maken, volgens mij het eerste).

Nu een andere vraag, klopt het dat je nergens een origineel Apple scherm kan krijgen, en de kwaliteit altijd lager is als je het laat repareren? Ik ga het zowiezo niet bij een of ander no-name winkeltje laten maken. Maar als iemand alternatieven weet waarbij de kwaliteit van het scherm net zo hoog is, graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Roflmao op 21-01-2019 22:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn wel winkels die Apple schermen hebben, die halen ze van toestellen af met bijvoorbeeld waterschade. Het is alleen even zoeken én je bent wat meer geld kwijt dan bij een alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roflmao schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:52:
Nu een andere vraag, klopt het dat je nergens een origineel Apple scherm kan krijgen, en de kwaliteit altijd lager is als je het laat repareren? Ik ga het zowiezo niet bij een of ander no-name winkeltje laten maken. Maar als iemand alternatieven weet waarbij de kwaliteit van het scherm net zo hoog is, graag.
Dat klopt idd, originele nieuwe Apple schermen worden niet los door Apple geleverd. Winkels die beweren origineel spul te leveren hebben of 1. Geen flauw idee en praten de leverancier maar wat na of 2. Leveren tweedehands spullen van sloop toestellen. Tweede hoeft niet automatisch iets slechts te zijn maar het blijft tweedehands.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Dan is de enige optie dus een nieuw scherm in de Appelenwinkel laten plaatsen en de achterzijde via Aliexpress bestellen, heb al eentje met 5 sterren rating voor 38 euro inclusief verzenden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Kun je niet beter alles laten maken door reparateur, niet zozeer Apple, die alles aanpakt? is misschien niet eens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Het hele probleem is dat een reparateur niet aan het originele scherm kan komen. Aftermarket is niet zo goed als het originele scherm. Ik ga de achterzijde zelf vervangen kost maar 38 eppo's op Aliexpress. Ga geen 381 euro voor dat neertellen, zo gek ben ik (nog) niet :+

Blijft de vraag hoe Apple omgaat met het feit dat ik alleen het scherm wil laten vervangen en de rest niet laat aanraken.

[ Voor 18% gewijzigd door Roflmao op 21-01-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 20:26
Roflmao schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:38:
Het hele probleem is dat een reparateur niet aan het originele scherm kan komen. Aftermarket is niet zo goed als het originele scherm. Ik ga de achterzijde zelf vervangen kost maar 38 eppo's op Aliexpress. Ga geen 381 euro voor dat neertellen, zo gek ben ik (nog) niet :+

Blijft de vraag hoe Apple omgaat met het feit dat ik alleen het scherm wil laten vervangen en de rest niet laat aanraken.
Eenmaal iets aan je iPhone vervangen buiten Apple om, gaat Apple sowieso niet meer aan reparaties beginnen. Je kunt enkel alles door Apple laten repareren, of een nieuw toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Dennisweb schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 00:05:
[...]

Eenmaal iets aan je iPhone vervangen buiten Apple om, gaat Apple sowieso niet meer aan reparaties beginnen. Je kunt enkel alles door Apple laten repareren, of een nieuw toestel kopen.
Gezien dit apparaat blijkbaar behoorlijk heeft gestuiterd kun je met de garantie van Apple toch niet veel meer vermoed ik. Ze zullen denk ik wel reparaties uitvoeren indien je betaalt. Ook indien je eerst andere reparateur hebt ingeschakeld zie ik geen reden waarom Apple niet zou willen repareren tegen betaling?

Ze kunnen reparatie wellicht voor een deel accepteren maar indien dat niet werkt met de schade aan de achterkant kunnen ze misschien weigeren.

Hoezo kan reparateur niet aan een origineel scherm komen? Ze hebben denk ik wel een voorraad liggen van Apple onderdelen van andere Iphones.

[ Voor 18% gewijzigd door LucyLG op 22-01-2019 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 00:13
De prijs 381,10 is wat je betaalt voor reparatie van hele toestel. In praktijk betekent het dat je een refurbished toestel mee krijgt als na onderzoek van Apple blijkt dat je toestel enkel bij geauthorieerde Apple repair centers is langsgeweest en nog uit volledig originele onderdelen bestaat. Op het refurbished toestel heb je nog de voortzetting van de garantie die geldt op je oorspronkelijke toestel. Gezien jouw motivatie zou ik deze “aanbod” van Apple kiezen. De schade kan je misschien nog deels claimen bij een van je verzekeringen.
Aangezien de achterkant van de iPone 8 van glas is, vrees ik dat Apple je reparatie niet aanneemt voor enkel het repareren van het display, omdat het openen van het toestel de reeds gebarsten achterkant verder kan beschadigen. Ze zullen dus enkel je reparatie aannemen op basis van gehele toestel “repareren”.

[ Voor 22% gewijzigd door BellySM op 22-01-2019 00:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30

talin

ES-MA

pak de telefoon en bel 1 van de apple store's en stel ze de vraag.
het zijn ook maar mensen, noem je zelf ff Jan Jansen en vraag:
- ik heb een iPhone met kapotte achterkant maar ik wil het voorscherm laten vervangen, kost dat? en wat doen jullie met de kapotte achterkant?
- en dan de vraag: wat als ik eerst de achterkant vervang door een Ome Ali exemplaar, gaan jullie dan moeilijk doen?

dan heb je je antwoorden.

en laat ze ook even hier weten.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:50
De achterkant zelf vervangen zou ik niet aanraden; de achterkant is dusdanig vastgelijmd dat dit vrijwel onmogelijk los te krijgen is. Verder zijn er inderdaad geen nieuwe originele schermen te koop voor winkels, maar wel originele refurbished schermen zoals bijvoorbeeld van fixjeiphone. Dat zijn originele lcd’s maar het glas is dan vervangen.

Zelf je warmtepomp geïnstalleerd en toch ISDE subsidie? DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1149113

Apple ruilt het toestel om, achterkant vervangen doen ze niet. Prijs hiervoor staat bij Apple op de website.
Wanneer er geen originele onderdelen zijn gebruikt dan word het toestel omgeruild tegen de adviesprijs.

De achterkant is zelf te vervangen, echter moet het toestel dan wel uit elkaar omdat je deze op 240 graden moet verwarmen.

Als je het scherm ergens laat repareren laat dan ook de True Tone instellingen over zetten anders ben je deze functie kwijt. En zo kun je ook meteen de wat mindere winkels eruit filteren

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1149113 op 22-01-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1149113 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:50:
Apple ruilt het toestel om, achterkant vervangen doen ze niet. Prijs hiervoor staat bij Apple op de website.
Ref: https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing
Dan kost het waarschijnlijk €381,10 (zoals reeds aangegeven in de OP) en krijg je eigenlijk een compleet nieuw toestel. Dus ook nieuwe accu en dergelijken, gewoon een compleet ander toestel.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 22-01-2019 19:42 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Roflmao Heb je het over glas achterkant, hoe wil je dat gaan vervangen, of is het een behuizing ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
Hackus schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:54:
@Roflmao Heb je het over glas achterkant, hoe wil je dat gaan vervangen, of is het een behuizing ?
Het is een soort van frame, ik ga niet los het glas vervangen, dat kan wel maar is zeer bewerkelijk en moeilijk. Bij Ali kost een nieuwe achterframe 38 euro. Zolang het maar goed uit ziet vind ik dat best, als iemand met een microscoop kan zien dat het geen origineel Appelenspul is, prima. Maar het scherm, daar kijk je toch iedere dag naar.

En ik heb het idee dat bepaalde mensen het niet snappen, ik expliciet dat ik eerst het scherm wil laten vervangen, dus ze laten de achterzijde met rust, en daarna koop ik zelf een Ali achterzijde voor nop en die pleur ik er zelf op.

Maar ik heb het idee dat ze dat zowiezo niet gaan accepteren ivm garantie issues. Ik heb het vrij druk dus "even" naar de Appelenwinkel is geen optie. Misschien als ik een keer in de buurt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als het je te duur is , zou ik kijken voor ref. scherm en die behuizing(back housing) kopen.
handleiding voor zelf reparatie https://www.ifixit.com/Device/iPhone_8
@Roflmao

[ Voor 39% gewijzigd door Hackus op 24-01-2019 09:33 . Reden: koppeling naar TS'er ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Roflmao schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:49:
[...]

Het is een soort van frame, ik ga niet los het glas vervangen, dat kan wel maar is zeer bewerkelijk en moeilijk. Bij Ali kost een nieuwe achterframe 38 euro. Zolang het maar goed uit ziet vind ik dat best, als iemand met een microscoop kan zien dat het geen origineel Appelenspul is, prima. Maar het scherm, daar kijk je toch iedere dag naar.

En ik heb het idee dat bepaalde mensen het niet snappen, ik expliciet dat ik eerst het scherm wil laten vervangen, dus ze laten de achterzijde met rust, en daarna koop ik zelf een Ali achterzijde voor nop en die pleur ik er zelf op.

Maar ik heb het idee dat ze dat zowiezo niet gaan accepteren ivm garantie issues. Ik heb het vrij druk dus "even" naar de Appelenwinkel is geen optie. Misschien als ik een keer in de buurt ben.
Die garantie krijg je van Apple alleen nog op de reparatie vrees ik. Ik zie niet waarom je Apple nodig hebt. Je kan een andere reparateur het ook laten doen, die zou de refurbishing ook moeten garanderen.

Op internet zijn er genoeg bedrijven die zelfs aan huis komen (en reviews hebben), zou ik denk ik overwegen. Wellicht hebben zij die Aliexpress achterkant al in huis liggen. En een tweedehandsscherm ook. Ik ben zelf bij een reparateur langs gegaan en die had voorraad onderdelen van Iphones die nog prima waren (oude Iphone 6s). Mn nieuwe zit inmiddels in een stuk rubber dat kan stuiteren (XS)

[ Voor 7% gewijzigd door LucyLG op 22-01-2019 23:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-04 21:23
Roflmao schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:49:
[...]

Apple doet niet aan halve reparaties. Je kunt niet vragen om alleen het scherm te repareren en de achterkant zo te laten. In dit geval is je enige optie een out-of-warranty repair. In het geval van de iPhone 8 kost dat €381,10 en voor dat bedrag wordt het gehele toestel vervangen.

Stel je zou eerst zelf de achterkant vervangen en daarna het toestel inleveren bij Apple voor een schermreparatie, dan zal er constateert worden dat een ongeautoriseerde partij het toestel heeft aangepast. Apple weigert dan om een reparatie uit te voeren, waardoor je alsnog een out-of-warranty fee van €381,10 zult moeten betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-04 22:00

Binno

. .. ... ....

Zie: https://www.apple.com/nl/..._NL_Terms_Conditions.html

Met name punt 2 is van belang. Sinds je ook 90 dagen garantie krijgt op de onderdelen die vervangen / gerepareerd zijn in je toestel is het onlogisch om een deels defect toestel weer uit te leveren aan een klant

* Een reparatie is een volledige reparatie of niet. Meld je het toestel alleen aan met bijvoorbeeld schermschade zal je een requote krijgen voor de overige kosten wat vaak uit draait op een vervanging (serviced toestel)

* Als er overigens 3rde partij aanpassingen zijn geconstanteerd kan het 3 dingen betekenen. Apple weigert het toestel te repareren, toestel wordt vervangen voor de prijs die eerder genoemd wordt of hij wordt total loss verklaart zodat er een nieuwprijs wordt gerekend.

Als bovenstaande prijzen niet van te voren worden gesproken krijg je tijdens een reparatie een email over een eventuele akkoord of niet

[ Voor 7% gewijzigd door Binno op 23-01-2019 01:12 ]

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:27
Roflmao schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:52:
Beste Tweakers, ik heb een Iphone 8 met behoorlijk wat schade aan de voorzijde en achterzijde. Het is een 256GB versie dus het is het zeker waard om te repareren.

Nu wil ik dat bij de Apple store laten doen, kost me 171 euro.

De grote hamvraag is, de achterkant is ook behoorlijk beschadigd, gaan ze alleen de voorzijde aanpakken of gaan ze daar niet aan beginnen omdat er al schade aan de achterzijde zit? Ik ga het scherm laten vervangen door Apple en op internet via Aliexpress ofzo een achterkant bestellen en dan die erop zetten. Vind 381 euro een beetje te gek voor de achterzijde 8)7 (ik weet niet eens of het dan 171 + 381 euro is of alleen 381 euro als je alles laat maken, volgens mij het eerste).

Ik weet 100% zeker dat Apple jouw toestel niet gaat repareren voor 171 euro. Zelf geregeld schermpjes vervangen voor vrienden en dan altijd gekozen voor de beste kwaliteit, kan je vertellen dat het verschil niet is te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 23-01-2019 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Ok thx voor de duidelijke antoorden ik heb dan 2 keuzes, of 381 euro aan het appelenmerk geven of een Ali voorscherm en achterzijde kopen...

@NotSoSteady
Mag ik weten waar jij die schermen vandaar haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-04 21:05
Waarom vervang je dan eerst de achterkant niet zelf?

Ik weet het niet, ik denk dat ik al snel bij apple zou aankloppen. Zoals mensen al zeggen, de kans dat je een refurbished toestel krijgt is best aanwezig.

Half repareren doen ze niet, en dat is ook logisch. Anders zegt er ongetwijfeld iemand dat hun die schade veroorzaakt hebben, of erger gemaakt hebben. Krijg je eindeloze discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 00:13
Via Ali de onderdelen bestellen zou ik nu even niet doen: vanwege Chinese nieuwjaar zijn de meeste verkopers de komende 2 weken op vakantie. Er zijn genoeg Nederlandse alternatieven.
En mocht je besluiten de 381 euros aan het appelenmerk te willen besteden, via de supportpagina van Apple kan je zien welke AASP (Authorized Apple Service Provider) jouw reparatie mag uitvoeren. Dit kan Apple zelf zijn, maar ook een Amac-, Card Services- of Microfix filiaal in jouw buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 19:38
Ik zou geen anders scherm in laten zetten dan het orginele Apple scherm. Kwaliteit is gewoon vele malen slechter. Touch voelt aan als een goedkope b merk telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
NvO_91 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:29:
Ik zou geen anders scherm in laten zetten dan het orginele Apple scherm. Kwaliteit is gewoon vele malen slechter. Touch voelt aan als een goedkope b merk telefoon.
ben het helemaal met je eens, heb dat ook met mijn iPhone 6 gehad.

ik heb een polaroid zonnebril, dus met gepolariseerde glazen.

origineel scherm: kan alles gewoon normaal zien
vervang scherm : lijkt net of het display uit is.

er is iets wat anders is in een origineel scherm, en een imitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Update:

Scherm was helemaal kapot gegaan, rare kleuren / vormen / lijnen, touch reageerde slecht dus ik moest supersnel handelen.

Ik heb het scherm laten repareren door een bekende, helaas werkt nu de nabijheidssensor niet (sensor die ziet of je gezicht tegen het toestel aanzit als je belt) maar ze gaan dat ASAP oplossen met een ander scherm / sensor (ik laat het even zo ga er van de week weer langs). Kwaliteit maakt het niet zoveel uit (denk ik, misschien zie ik het verschil beter met een andere Iph 8 ) grootste probleem is dat true tone niet werkt, volgens mij kan dat helemaal niet met een ander scherm? Maar goed, 381 euro vind ik gewoon net teveel nu. Ik ga gewoon een achterframe bestellen, kost 37 euro bij Aliexpress en dan laat ik dat even plaatsen als ze er tijd voor hebben.

Ik post wel een update over de nabijheidssensor en het frame.

[ Voor 3% gewijzigd door Roflmao op 05-02-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@frankym Ja de polarisatie dus :P
Kan per imitatiescherm misschien wel verschillen, maar het is altijd een crapshoot en hopen dat het goed zit.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:54
Het repararen van schermen is erg moeilijk gemaakt.
What causes this is that the little display chip on the screen is paired to the logic board via ID. Each screen has a different ID and if that does not match the ALS / True tone will not work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Roflmao Scherm moeten ze wel (om)coderen naar wat er eerst op zat. LG, Sharp of Toshiba.
(daar zijn apparaatjes voor op de markt. die lezen org. scherm uit en geven het nieuwe scherm dezelfde code mee) (Pas op bij 'complete' Ali schermen, daar zit vaak defecte proximity sensor in. Beter is org.(parts) omzetten ipv "complete' scherm)

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 05-02-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 22:18

sus

is druk :+

Wat ook vaak vergeten wordt is de waterdichtheid na reparatie bij de lokale telefoonreparateur. Die is namelijk niet meer aanwezig. Dus, leuk een aftermarket scherm wat een paar tientjes goedkoper is, maar je gaat er op veel vlakken op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Hackus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:45:
@Roflmao Scherm moeten ze wel (om)coderen naar wat er eerst op zat. LG, Sharp of Toshiba.
(daar zijn apparaatjes voor op de markt. die lezen org. scherm uit en geven het nieuwe scherm dezelfde code mee) (Pas op bij 'complete' Ali schermen, daar zit vaak defecte proximity sensor in. Beter is org.(parts) omzetten ipv "complete' scherm)
Not my problem, lossen ze maar op. Blijkbaar komt het heel vaak voor toen ik had teruggebeld hebben ze gelijk een scherm voor me geregeld maar ik heb mijn toestel nodig dus pas maandag ga ik even er weer langs.
sus schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:45:
Wat ook vaak vergeten wordt is de waterdichtheid na reparatie bij de lokale telefoonreparateur. Die is namelijk niet meer aanwezig. Dus, leuk een aftermarket scherm wat een paar tientjes goedkoper is, maar je gaat er op veel vlakken op achteruit.
Klopt, daar hebben ze me ook op gewezen.

Voor nu is het belangrijkste dat het scherm normaal werkt met werkende proximity sensor. Dat true tone niet werkt of het toestel niet waterdicht vind ik nu even niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sus Bij een 8 moet sowieso de 'framesticker' worden vervangen.

Pagina: 1