G-sync + v-Sync lockt mijn frames niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ketamingo420
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-03 17:53

ketamingo420

ketamingo420

Topicstarter
heey mede-tweakers
ik heb een asus rog 278Q monitor met g-sync

ik heb een 2080ti en de drivers geinstalleerd en in de configuratiescherm van nvidia heb ik gsync aanstaan en vsync aanstaan op het scherm staat het ook aan, en in de games zelf ook, maar hij lockt de frames niet meer, in het begin deed hij het gewoon altijd maar sinds een paar dagen dus niet meer enig idee wat het kan zijn ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 10:50
Wat bedoel je met "lockt de frames"? dat de fps boven de max refreshrate gaat?
Dan zou het kunnen zijn dat je in borderless full screen speelt, die luistert niet altijd even netjes naar de vsync settings.

Anders:
Staat g-sync in de monitoropties aan? (per ongeluk op static refresh oid gezet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ketamingo420

ketamingo420

ketamingo420

Topicstarter
jaa, de frames lopen zegmaar gewoon naar 200+ toe terwijl ik gebruik maak van 144hz
en de game staat wel gewoon op full screen

voor monitoroptions heb ik gecheckt staat daar wel gewoon aan

wel vreemd dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 14:38
Gebruik liever geen v-sync om je frames te cappen want dat zorgt voor input lag.
Maak zoveel mogelijk gebruik van in game fps limiters.
Als je meer wilt weten over dit onderwerp dan hier text en uitleg.
YouTube: FreeSync vs. G-Sync Compatible | Unexpected Input Lag Results

Over jou probleem.
Volgens mij heeft deze monitor geen g-sync module.
Als ik Google op asus rog 278Q zoek zie ik dat nergens terug komen.

[ Voor 18% gewijzigd door MaXeRs op 22-01-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-05 09:21

Zorian

What the fox?

Ik zou V-Sync lekker inruilen voor Fast Sync, zit standaard op je GPU.
Doet alles wat V-Sync ook doet, alleen dan zonder een FPS impact en/of input lag.

Bij 3D settings in het Nvidia panel aan te zetten, zie onderstaand voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.displayninja.com/wp-content/uploads/2018/07/how-to-turn-on-nvidia-fast-sync.jpg

Deze werkt in mijn geval ook op (borderless) windowed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zorian schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:59:
Ik zou V-Sync lekker inruilen voor Fast Sync, zit standaard op je GPU.
Doet alles wat V-Sync ook doet, alleen dan zonder een FPS impact en/of input lag.

Bij 3D settings in het Nvidia panel aan te zetten, zie onderstaand voorbeeld:

[Afbeelding]

Deze werkt in mijn geval ook op (borderless) windowed.
Je gaat toch geen fast sync aanzetten als je een dure gsync-monitor hebt 8)7
MaXeRs schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:02:
Volgens mij heeft deze monitor geen g-sync module.
Als ik Google op asus rog 278Q zoek zie ik dat nergens terug komen.
pricewatch: Asus ROG Swift PG278Q Zwart

@ketamingo420 je moet in de games vsync uitzetten. In je nvidia panel moet je gsync uiteraard aan hebben staan. Komt je fps boven de maximale refreshrate van je monitor, dan schakelt gsync uit. Als je in je nvidia panel vsync aan hebt staan, gaat dat aan boven de refresh rate van je monitor. Dan zul je dus nooit meer een hogere fps halen dan je refresh rate, maar ook geen tearing hebben boven de 144Hz. Je hebt dan echter wel de bij vsync behorende inputlag. Dat is je keuze, wil je boven 144fps de kans op tearing (die amper zichtbaar is bij zulke hoge framerates), of wil je input lag boven 144fps? Ik zou zelf vsync uitzetten in het panel.

[ Voor 13% gewijzigd door Bart ® op 22-01-2019 10:27 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Bart ® schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:24:
[...]

Je gaat toch geen fast sync aanzetten als je een dure gsync-monitor hebt 8)7

[...]

pricewatch: Asus ROG Swift PG278Q Zwart

@ketamingo420 je moet in de games vsync uitzetten. In je nvidia panel moet je gsync uiteraard aan hebben staan. Komt je fps boven de maximale refreshrate van je monitor, dan schakelt gsync uit. Als je in je nvidia panel vsync aan hebt staan, gaat dat aan boven de refresh rate van je monitor. Dan zul je dus nooit meer een hogere fps halen dan je refresh rate, maar ook geen tearing hebben boven de 144Hz. Je hebt dan echter wel de bij vsync behorende inputlag. Dat is je keuze, wil je boven 144fps de kans op tearing (die amper zichtbaar is bij zulke hoge framerates), of wil je input lag boven 144fps? Ik zou zelf vsync uitzetten in het panel.
G-Sync werkt niet altijd, Fast Sync vangt die momenten op. :) Zoals je zegt, als je FPS boven de refreshrate komt gaat G-Sync uit en kan je weer gedoe krijgen. Met Fast Sync voorkom je tearing of andere dingen op hogere framerates. Eigenlijk wat je aanhaalt in je laatste gedeelte van de tekst. Daar is Fast Sync voor. Een verbeterde versie van V-Sync waardoor je boven de 144fps geen tearing hebt. En G-Sync vangt de rest op. In harmonie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zorian schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:35:
[...]

G-Sync werkt niet altijd, Fast Sync vangt die momenten op. :) Zoals je zegt, als je FPS boven de refreshrate komt gaat G-Sync uit en kan je weer gedoe krijgen. Met Fast Sync voorkom je tearing of andere dingen op hogere framerates. Eigenlijk wat je aanhaalt in je laatste gedeelte van de tekst. Daar is Fast Sync voor. Een verbeterde versie van V-Sync waardoor je boven de 144fps geen tearing hebt. En G-Sync vangt de rest op. In harmonie.
Ah, ik zie het nu ja, fast sync werkt alleen boven de refresh rate van je scherm. Dan is het inderdaad een goede aanvulling op gsync, alhoewel je nog steeds meer inputlag hebt dan geen sync. Maar wel een stuk minder dan vsync.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Bart ® schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Ah, ik zie het nu ja, fast sync werkt alleen boven de refresh rate van je scherm. Dan is het inderdaad een goede aanvulling op gsync, alhoewel je nog steeds meer inputlag hebt dan geen sync. Maar wel een stuk minder dan vsync.
De inputlag is naar mijn mening met Fast Sync niet waarneembaar. Met V-Sync merkte ik die lag nog wel eens in games als CS:GO, met Fast Sync had ik er geen tot heel weinig last van. Zeker een verbetering inderdaad, vooral aangezien tearing erger is dan inputlag. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zorian schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:43:
[...]

De inputlag is naar mijn mening met Fast Sync niet waarneembaar. Met V-Sync merkte ik die lag nog wel eens in games als CS:GO, met Fast Sync had ik er geen tot heel weinig last van. Zeker een verbetering inderdaad, vooral aangezien tearing erger is dan inputlag. :p
Ik moet zelf echt mijn best doen om boven de 144fps tearing te zien. Dan moet je wel echt heel snel bewegend beeld hebben. Hoger dan 144fps heb ik doorgaans ook alleen in oudere games, en dan haal ik vaak ook 200+ fps. Dan zie ik het gewoon echt niet meer. Dus dan liever geen sync :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ketamingo420

ketamingo420

ketamingo420

Topicstarter
ik heb het eindelijk opgelost! ik heb via nvidia inspector de v-sync op adaptive gezet en daardoor werkt hij weer, maar ik heb zeker wat aan jullie reacties gehad nu weet ik dus ook wat dat fast sync inhoud!

bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1