Vraag

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-11 18:24
Ik zoek een?
Smartphone met een scherm kleiner dan 4.8 inch, bij voorkeur Android, en een nieuw model met goede batterijduur. Ik gebruik mijn telefoon het liefst met één hand.

Wat is je budget?
~800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn mobiel voornamelijk voor lezen in de trein, spotify (3.5mm jack), duolingo, en als camera op vakantie/onderweg.

Ik heb nu een Xperia X, maar deze vind ik te groot en deze telefoon heeft een te slechte batterijduur.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Xperia XZ1 Compact
iPhone 8

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben vooral op zoek naar een nieuwer model, maar deze kan ik niet vinden. Iemand suggesties?

Beste antwoord (via Joost344 op 23-01-2019 21:01)

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Alleen de XZ1 compact iPhone 7, 8 en SE voldoen aan je criteria.

Je onderzoek klopt dus.

Helaas moet je op zoek gaan naar een grotere smartphone en meegaan met hetgeen wat de fabrikanten ons "opleggen" of je huidige smartphone behouden.

Edit: oh ja de Samsung A3 (2017) kan ook nog, maar qua upgrades hoef je niet veel te verwachten vanwege de huidige leeftijd)

[ Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 23-01-2019 14:03 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
De XZ2 Compact....

• Joost344
De XZ2 Compact heeft een net zo groot scherm als de Xperia X, 5 inch, en is daarmee niet een telefoon onder de 4.8 inch.

• ChinaGeek
Joost344 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:43:
[...]

De XZ2 Compact heeft een net zo groot scherm als de Xperia X, 5 inch, en is daarmee niet een telefoon onder de 4.8 inch.
Nieuwer bestaat niet in die range. Het verschil in grootte met XZ1 is overigens minimaal.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De manier waarop de XZ2 Compact in de hand ligt is wel heel anders. Ik kom zelf van een Z3 Compact, en ik vond de stap naar de XZ1 Compact al groot genoeg...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:54
BlackBerry Key2?

Heb je al eens een grotere telefoon gebruikt, voor langer als 5 minuten? Telefoons van nu hebben een groter scherm, in kleinere behuizingen. Misschien voldoet een telefoon van nu 5 - 5.5 inch wel aan je eisen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Joost344 ik heb even je titel aangepast.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-11 17:14
Je eis gaat over scherm grootte. Dat zegt niet veel over het formaat van de telefoon. Sharp heeft modellen kleiner dan wat jij waarschijnlijk bedoeld met een groter scherm.

Op gsmarena.com kan je de phone finder gebruiken om telefoons van bepaalde hoogte en breedte te filteren. Kies bijvoorbeeld de hoogte en breedte van je huidige, doe er paar mm bij hooguit en vink de features aan die je belangrijkste vind. Bijvoorbeeld de 4G bands die in Europa worden gebruikt (3, 7 en 20, afhankelijk van je provider).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:42
Sterker nog, hier op Tweakers kun je ook filteren in de Pricewatch op formaat voor de gangbare modellen die hier gewoon werken.
Samsung S9 is met 5,8 inch scherm ongeveer even groot als een iPhone 8 met 4,7 inch scherm door dunnere randen en een 18:9 scherm verhouding op 4:3.

• Joost344
Jazco2nd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:09:
Je eis gaat over scherm grootte. Dat zegt niet veel over het formaat van de telefoon.
vuurtjih schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:49:
BlackBerry Key2?

Heb je al eens een grotere telefoon gebruikt, voor langer als 5 minuten? Telefoons van nu hebben een groter scherm, in kleinere behuizingen. Misschien voldoet een telefoon van nu 5 - 5.5 inch wel aan je eisen.
Ik heb dat nooit echt getest met een randloos model, maar kan je wel vertellen dat ik met mijn huidige telefoon wel moeite heb met de grootte, en de rand aan de onder en bovenkant lijkt mij daar niet voor uit te maken. De hoogte van het scherm heb ik vooral moeite mee, omdat ik niet bij beide kanten (boven/onder) van het scherm kom waardoor ik mijn duim moet uitstrekken of mijn grip op de telefoon moet aanpassen om een bepaald deel van het scherm te bedienen. Mijn vriendin heeft een Galaxy S6 en die is ook te groot naar mijn mening.

Dit is natuurlijk redelijk persoonlijk en ik begrijp de vele reacties over randen en schermgrootte dan ook wel, maar dit is niet waar ik bij geholpen ben. Ik ben specifiek op zoek naar modellen die voldoen aan mijn eisen zoals hierboven besproken. Ik heb natuurlijk hier al een tijdje naar gezocht, en heb niks anders kunnen vinden, maar het kan zijn dat ik een onbekende speler over het hoofd heb gezien.

• ChinaGeek
Er zijn geen toestellen die aan je eisen voldoen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Alleen de XZ1 compact iPhone 7, 8 en SE voldoen aan je criteria.

Je onderzoek klopt dus.

Helaas moet je op zoek gaan naar een grotere smartphone en meegaan met hetgeen wat de fabrikanten ons "opleggen" of je huidige smartphone behouden.

Edit: oh ja de Samsung A3 (2017) kan ook nog, maar qua upgrades hoef je niet veel te verwachten vanwege de huidige leeftijd)

[ Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 23-01-2019 14:03 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
Google Pixel 2 is 5 inch , goede camera, goede processor en lang software updates.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:17
Het is anno 2018 nutteloos om op schermdiagonaal te filteren.

Langere schermen maken het toestel niet meer groter. Een Galaxy S8 (5,8") is vrijwel net zo breed als een Galaxy S3 (4,7") en het hoogteverschil is minimaal. Zelfde voor een iPhone.

Ik snap dat een S8 niet per se makkelijk met één hand te bedienen is, maar even voor de vorm. Door jouw criteria valt de XZ2 Compact nu namelijk af, terwijl dat een toestel is wat volgens mij prima met één hand te bedienen is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hier een Xz2 compact gebruiker. Hiervoor een z1 compact, z3 compact en een z5 compact. Ook ik was erg kritisch op de grootte van het toestel, maar ik moet zeggen dat het formaat erg snel went. Ook is deze prima met een hand te bedienen. Kortom, ik kan de Xz2 compact zeker aanbevelen!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1