Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09-2024
Mijn vrouw heeft een Sony Xperia XA Ultra. Volgens de specs zou deze telefoon 16 GB geheugen moeten hebben. In de telefoon zit ook nog een geheugenkaart van 8GB.

Als ik de telefoon op de laptop aansluit zie ik dat er geen 16 GB maar 10 GB aan intern geheugen is en dat er maar 2 GB aan intern geheugenruimte vrij is. Als ik op de telefoon zelf kijk zie ik dat er 13,44 GB van de 16 GB in gebruik is.

Ongeveer 6 GB wordt gebruikt door android systeembestanden. Verder wordt ongeveer 5 GB gebruikt door apps. Dan zou er dus nog zo'n 4 GB over moeten zijn, maar toch is er maar 2 GB ruimte over.

Als ik op de apps klik, zie ik verschillende app's staan, maar allemaal zeer beperkt van omvang en bij elkaar opgeteld zeker geen 5 GB. Ik heb de apps die verplaatst kunnen worden naar de geheugenkaart al verplaatst.

Waar is de resterende geheugenruimte gebleven? En waarom wordt er 5 GB aan geheugenruimte voor apps weergegeven terwijl ik die 5 GB niet terugzie als ik alle apps bij elkaar optel??

Ik kan helaas geen foto's toevoegen. Dat zou het wat duidelijker maken misschien.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt je screenshot/foto uploaden naar https://imgur.com/upload en hier embedden/linken ;)

Maar wat heb je al gezocht/gevonden van lotgenoten? Je zult toch niet de eerste zijn, gezien de telefoon al 1,5 jaar uit is! :?

Hier bijvoorbeeld eentje (enkel in Google Cache te vinden: link). En hier wat meer inspiratie door te zoeken bij google naar 'Sony Xperia XA Ultra storage 5.5GB'.

[ Voor 49% gewijzigd door Room42 op 21-01-2019 19:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanWa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb er helaas niets over kunnen vinden op internet. Vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JohanWa schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:10:
Ik heb er helaas niets over kunnen vinden op internet. Vandaar mijn vraag hier.
Vandaar mijn linkjes |:(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@JohanWa je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zo is het belangrijk om zelf eerst wat eigen onderzoek te doen, voordat je een topic opent. En dat dan ook hier te vermelden. Jouw probleem komt namelijk vaker voor bij Android toestellen.

Zou je dus even kunnen aangeven wat je zelf al hebt gevonden, geprobeerd en gedaan?