product terug gebracht voor garantie, nu plots een rekening!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrrooster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-09 12:33
Het volgende is mij zojuist overkomen.

Vorig jaar heb ik een houtklover gekocht. Prima ding, (3x een zaterdag gebruik), echter ging hij een beetje olie lekken.

na 11 maanden product naar de winkel gebracht met dit euvel en hij zou worden opgestuurd voor garantie.
Vandaag krijg ik een mailtje dat wij weer gemaakt is, echter viel dit buiten garantie. De ontstane rekening bedraagt 80 euro. Of ik even betalen wil, terwijl men niks met mij heeft over legt of van tevoren heeft gezegd dat dit zou kunnen gebeuren.

Direct een mailtje terug gestuurd dat ik het erg vreemd vind dat ik direct een rekening krijg zonder overleg, en dat ik voornemens ben om niet te gaan betalen voor iets waar ik geen akkoord op heb gegeven.

krijg ik dit mailtje terug:

Hallo *****,

Vrijdag de klover binnen gekregen met daar bij een factuur voor
reparatie, met ons is hierover geen overleg geweest om dit te repareren
of de klant een keuze te stellen het product ongeprepareerd weer te
ontvangen. Had u deze klover ongeprepareerd weer ontvangen waren ook de
transportkosten en de onderzoekskosten nog voor uw rekening geweest.

Ik vind het jammer dat dit zo heeft moeten gebeuren maar heb hier helaas
geen invloed op gehad.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee moet. Iemand een idee????
ik lees graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Gelieve de klover in ongerepareerde staat weer aan mij terug te leveren. Ik heb geen opdracht tot reparatie gegeven en dat uw leverancier dit blijkbaar wél normaal vindt is uw probleem, niet het mijne."

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sowieso zou ik de reden/het bewijs opvragen waarom het buiten de garantie zou vallen. Wat heb jij gedaan dat deze olie zou moeten gaan lekken? Of denk je dat ze daar wel gelijk in hebben? (Geen oordeel, natuurlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 21-01-2019 19:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je de mail van de winkel of van de reparateur gehad?
Binnen 11 maanden zit je gewoon nog in de garantie lijkt me. Zou inderdaad even vragen waarom dit geen garantie zou zijn...
Edit: Hoewel, ik zie je nergens zeggen dat je het niet eens bent met de garantiestelling.
Op sommige fora zie ik overigens ook staan dat reparaties onder de 100euro standaard uitgevoerd mogen worden zonder overleg. Ik kan daar zo snel geen officiele link van vinden, maar wellicht handig om dit eens na te kijken of dit klopt.

Heel ander bedrijf, maar die hanteren dit ook:
Na onderzoek van de reparateur kan er een prijsinschatting worden gegeven. De ondergrens voor een prijsopgave zit bij €150,- incl. BTW.
Dit betekent dat alle reparaties die kosten met zich meebrengen die onder de €150,- uitkomen zonder overleg met de klant worden uitgevoerd.

[ Voor 79% gewijzigd door fm77 op 21-01-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrrooster
Toevoeging: men geeft aan dat er vuil/troep zat in het ontluchtingsventiel. Dat zou het olie lekken verklaren. Dat hebben ze schoon gemaakt.
Ik gok dat ze dat zien onder normale onderhoud van de klover.

Dit vind ik wel vreemt dat dit zou gebeuren bij normaal (particulier) gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@jrrooster Staat het in de handleiding vermeld? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf geen klover, maar ik kan me voorstellen dat er best wel wat troep vrijkomt bij normaal gebruik. Als je dat niet schoonmaakt kan dat best wel problemen veroorzaken. Juist als je m zo weinig gebruikt als je aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrrooster
Voor deze klover heb ik 7 jaar exact de zelfde klover gehad, en nooit dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jrrooster schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:02:
Het volgende is mij zojuist overkomen.

Vorig jaar heb ik een houtklover gekocht. Prima ding, (3x een zaterdag gebruik), echter ging hij een beetje olie lekken.

na 11 maanden product naar de winkel gebracht met dit euvel en hij zou worden opgestuurd voor garantie.
Vandaag krijg ik een mailtje dat wij weer gemaakt is, echter viel dit buiten garantie. De ontstane rekening bedraagt 80 euro. Of ik even betalen wil, terwijl men niks met mij heeft over legt of van tevoren heeft gezegd dat dit zou kunnen gebeuren.

Direct een mailtje terug gestuurd dat ik het erg vreemd vind dat ik direct een rekening krijg zonder overleg, en dat ik voornemens ben om niet te gaan betalen voor iets waar ik geen akkoord op heb gegeven.

krijg ik dit mailtje terug:

Hallo *****,

Vrijdag de klover binnen gekregen met daar bij een factuur voor
reparatie, met ons is hierover geen overleg geweest om dit te repareren
of de klant een keuze te stellen het product ongeprepareerd weer te
ontvangen. Had u deze klover ongeprepareerd weer ontvangen waren ook de
transportkosten en de onderzoekskosten nog voor uw rekening geweest.

Ik vind het jammer dat dit zo heeft moeten gebeuren maar heb hier helaas
geen invloed op gehad.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee moet. Iemand een idee????
ik lees graag!
Weigeren of accepteren. men gooit het op onderhoud en geen defect wat onder garantie valt. welke idee verwacht je hier ? ben je al in overleg gegaan met de verkoper en kom je er niet uit of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Gaat het om een particuliere aankoop of een zakelijke? Dat kan nogal verschil maken voor de rechten die je hebt.

Indien particulier, dan zou ik zeker niet zomaar akkoord gaan met deze kosten. Er van uitgaande dat dit een reparatie betreft en niet onderhoud dat je eigenlijk zelf had moeten uitvoeren (geen verstand van klovers, maar het regelmatig schoonmaken van onderdelen kan ik me voorstellen als normaal), dan is het zeker niet acceptabel date er 1. kosten in rekening worden gebracht zonder vooraf overleg en 2. dat er überhaupt kosten in rekening worden gebracht, want garantie.

Let op: de verkoper probeert zijn aapje op jouw schouder te zetten door te stellen dat hij geen invloed had op de keuze om gelijk te repareren. Kan best, maar dat is zijn probleem.

Dat gezegd hebbende zou ik eerst gewoon eens proberen te overleggen over bovenstaande punten, op vriendelijke toon. Op goede voet dingen oplossen is meestal een fijnere weg :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1