Rounded cables (hoe flexibel?)

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Kort vraagje ... hoe flexibel zijn die rounded cables (die nu bijv bij oc-shop, regenboog, pcmods, etc te koop zijn)

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmods.com/_images/products/bluecableIDE(320w).jpg

Mijn 'probleem' is dat in mijn kast de kabels direct om het mobo worden gevouwen; ik vraag me af hoe goed je die kabels kunt buigen (liefst direct bij connector mobo)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/cables.jpg

ik zie trouwens een aantal maten staan:
45/48cm (regenboog/pcmods)
60cm (pcmods)
90cm (regenboog)
?cm oc-shop -> weet iemand hoe lang die zijn?

weet iemand de lengte tot aan de 1ste connector (vanaf mobo)?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Ik denk dat die kabels wel flexibel genoeg zijn, maar dat jij niet genoeg ruimte hebt achter je mobo om die kabels erachter te krijgen. En waarom zou je dat willen btw? Je neemt juist rounded kabels om ervoor te zorgen dat je airflow niet beinvloed word door je kabels. Als jij ze achter je mobo hebt lopen kunnen ze je airflow niet beinvloeden dus hebben rounded kabels erg weinig nut lijkt mij.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

80 cm zijn die van OC-Shop.

Als dat jouw PC is, waarom wil je dan rounded kabels. Vind dit veel mooier imho.

Heb zelf alleen een rounded voor SCSI-2 gemaakt (enkel het stuk naar de drives toe) en dat is soepel gebleven. Echter te groot voor achter het mobo.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Precies. Bovendien... Als je zonodig ronde kabels wilt, dan round je ze toch zelf met spiral-wrap?

Da's nog leuker ook!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 23:00
ATA66/100 compatible
Conforms to ANSI #NCITS340-2000, commonly known as ATA/ATAPI-5
Comes in 4 colors
20 inches long
Machine Made
Increases Airflow
Extremely Flexible <------------ zoals je ziet erg flexibel:)

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
er is redelijk wat ruimte om kabels door te steken; op de foto die je ziet is dat niet echt duidelijk te zien ... ik kan nu de connectors er makkelijk doorkrijgen; dus een gerounde kabel moet ook geen probleem zijn (en anders maak ik wel wat ruimte) >:)

waarom ik rounded kabels wil?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/cables1.jpg
hiervoor dus :(

edit:

Ik wil trouwens niet zelf gaan rounden (voor die ata-100 kabels heb ik 't geduld niet); ik heb dat in mijn vorige case wel gedaan (met ata-33), maar die kabels vind ik iets te stug. (en deze kant-en-klare kabels zien er gewoon :9~ uit)

Het probleem is dat mijn hdd's worden gekoeld doordat er lucht van voor naar achter in mijn kast wordt gezogen (momenteel door de psu en de extra fan (bovenin); maar de flatkabels blokeren nu de flow iets te erg (en het ziet er s*ck uit als ik door mijn raampje kijk :P )

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Nice !! ziet er vol uit >:)

Ik heb zelf een ide geround als test, maar denk iets te veel windingen gedaan met die isolatietape, want hij is nu beetje strak dus niet zo gemakkelijk wendbaar.

Powered by ProBNC

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Spiraalband houdt het flexibel. Je plakt er niets mee vast, dus alles kan tov elkaar schuiven.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Zie ik daar TT Heat-Spreaders op het geheugen :P

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
kan niemand een fototje posten waarop te zien is hoe erg je deze cables kan buigen/mishandelen?

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Kroetsjov, wat voor case is dat die jij hebt?
ziet er wel kewl uit :)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ik heb zelf ook die groene 90cm kabels en je kunt die makkelijk dubbelvouwen. lijkt me dus niet dat je problemen hiermee zult hebben.

Leuke arraytje trouwens :)

Mzzl

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Kroetsjov, wat voor case is dat die jij hebt?
't is een Yeong Yang Cube
ik heb zelf ook die groene 90cm kabels en je kunt die makkelijk dubbelvouwen. lijkt me dus niet dat je problemen hiermee zult hebben.
het is een beetje lullig als je 5 van die kabels koopt en het past niet |:(

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:59

CasGas

.

Kroetsjov:

kerel, waar heb jij die case vandaan? ik ben van plan dat ding te importeren uit duitsland alleen moet dat ding helemaal uit Hamburg komen en dat kost nogal knaken, ik wil precies dezelfde die jij hebt (in het zwart)
Zou je dat hier ff kunnen vertellen of zou je mij daar ff over willlen mailen?

thanx!

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

www.azibel.be
www.comptronic.de

He, je kunt je HDD's toch ook voor je outlet-fannen hangen, dus aan de achterkant boven je PSU :?
Je hebt daar, als het goed is, bevestigingsijzers voor gekregen.
Kun je je kabels aan de voorkant van je HDD bevestigen en zuig je zo de lucht onder en boven je HDD weg.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
He, je kunt je HDD's toch ook voor je outlet-fannen hangen, dus aan de achterkant boven je PSU
Je hebt daar, als het goed is, bevestigingsijzers voor gekregen.
Kun je je kabels aan de voorkant van je HDD bevestigen en zuig je zo de lucht onder en boven je HDD weg.
boven de voeding is idd plek voor 8 hdd's; maar het 'probleem' is dat daar mijn radiator moet komen >:)
en met de fan(s) die op mijn radiator komt wil ik gelijk mijn hdd's koelen :)

(ik heb trouwens even 1 zo'n kabel besteld; krijg 'm als het goed is morgen; dan kan ik kijken of het gaat werken)

• Wouter185
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Je kunt het natuurlijk ook zelf doen met een paar meter flexibele bedradingsbuis. Dat komt er dan zo ongeveer uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.h.scholtens/Misc/cableround1.gif

Okee, okee, een beetje een suck ass shot, maar je ziet de bedoeling.

En er zitten 2 voordelen aan:
* T'is niet duur, 4 piek ofzo,
* Het is best gemakkelijk om de kabels erin te krijgen, als je ongeveer bij het laatste stukje bent aangekomen >:)

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

Verwijderd

Breken die "flexibele" buizen niet een beetje erg snel (die van 4,-)? En wordt je kabel dan ook niet een stuk korter ? :?

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Flexibele buizen;
- breken niet snel, dat verbaasde mij ook,
- maken je kabel 5% korter.

Dus misschien wel een probleem voor enkelen, maar ik had toch al teveel kabel over :P

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
die gerounde kabels zijn vrij flexibiel... iig beter als eigen gerounde :)

Audi A8 W12 6.0

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Op dinsdag 24 juli 2001 00:05 schreef Kroetsjov het volgende:
het is een beetje lullig als je 5 van die kabels koopt en het past niet |:(
koop je er eerst 1 :P

zeroxcool.net - curity.eu

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Op dinsdag 31 juli 2001 13:49 schreef delyver het volgende:
die gerounde kabels zijn vrij flexibiel... iig beter als eigen gerounde :)
Beter, mja misschien, maar iig niet goedkoper :7

• ravenger
  • Laatst online: 14-08 15:59
Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~sniplv/FlatCables.JPG
misschien dat een idee, ik zag dit staan in een eerdere topic over rounded cables (is dus niet mijn kast). ATA100 kabels kan je heel makkelijk vouwen :)

• Sine
  • Laatst online: 00:55
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/cables.jpg
[nogal offtopic]
Welk mobo is dat ???
[/nogal offtopic]

of toch maar zelf rounden
van die spiraal slang er om heen en klaar is klara

werkt prima

Repareren doe je zo.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
RaVeNgEr> ziet er goed uit; maar helaas zijn mijn kabels hiervoor net te kort EN het grootste probleem is hiermee dat ik nog steeds een stuk flatcable 'tussen' m'n drives heb. En aangezien al mijn airflow eerst door m'n hdd's gaat blokkeert dat teveel)

Sine> zie sig :P ('t is een Epox 8K7A+)

ik heb trouwens al 1 kabeltje besteld; morgen maak ik wel wat fototjes terwijl ik 'm aan het mishandelen ben >:)

Pagina: 1