Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestaat low profile DDR4 van 29mm of kleiner vanaf 3200mhz?

Pagina: 1
Acties:

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-11 13:09
Beste medetweakers,

Voor 2 mini itx systemen ben ik op zoek naar een setje van 16gb en 32gb met minstens een snelheid van 3200mhz maar RAM modules mogen niet hoger zijn dan 29mm.

Bestaat dit uberhaupt op deze snelheden en welk dan? Ik ben al 2 uur aan het zoeken maar kom er gewoon niet uit.

Iemand? Dank alvast!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Waarom 29mm? Als je twijfelt of het onder een cooler past, dan passen gewone sticks zoals corsair vengeance lpx vrijwel altijd wel.
Is het ivm een case, dan zit je wellicht vast aan minder snelle low profile sticks. De markt ervoor is niet erg groot dus het is niet heel vreemd dat je die niet in hoge clockspeed varianten vind.

• Da Queen
@unfor het gaat om de Scythe Fuma koeler en volgens de website (daar staat een plaatje op met afmetingen) kom ik aan 29mm. (Ik weet dat ik 'm ook verticaal kan plaatsen, maar wil ik niet ivm mooie airflow in case met de exhaustfan aan achterkant en Scythe ninja 5 wil ik niet)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:57
De fans als pull/pull monteren, dan heb je geen issues met het ram.
Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-eu.com/uploads/tx_cfamooflow/Fans_RAM_01.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Uszka op 21-01-2019 21:11 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Da Queen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:06:
@unfor het gaat om de Scythe Fuma koeler en volgens de website (daar staat een plaatje op met afmetingen) kom ik aan 29mm. (Ik weet dat ik 'm ook verticaal kan plaatsen, maar wil ik niet ivm mooie airflow in case met de exhaustfan aan achterkant en Scythe ninja 5 wil ik niet)
Je kunt die fan ook net even een paar mm hoger plaatsen, dat heb ik met mijn Silver-Arrow ook gedaan.

• Da Queen
Dank @Uszka daar had ik al aan gedacht maar dat is nou net wat ik niet wil (kon je niet weten natuurlijk) Ik wil echt de fan aan de rechterkant hebben boven de ram en dan in het midden een fan ... en dan heb ik genoeg ruimte links en dan komt er in mijn pc kast nog een exhaust fan links (met jouw opstelling zou exhaust casefan te dicht op de fan van de cooler komen), dan heb ik ultieme koeling die ik wil hebben :-)

@unfor Ja, dit las ik ook in een review, maar hoeveel graden gaat dit schelen?

Ik neem aan dat er dus geen low profile ram is van 29mm op minstens 3200mhz?

Ik bedenk me overigens net dat de Ram wel nog ingeklikt wordt, en RAM komt misschien ietsjes dieper te liggen in het moederbord dan of praat ik nu onzin. Ik las in een review wel dat 32mm al niet past ... https://www.hwcooling.net...with-a-big-question-mark/ mischien dat 30mm wel past met beetje duwwerk, maar 30mm zal wel ook niet bestaan denk ik?

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:19
Da Queen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:42:
Dank @Uszka daar had ik al aan gedacht maar dat is nou net wat ik niet wil (kon je niet weten natuurlijk) Ik wil echt de fan aan de rechterkant hebben boven de ram en dan in het midden een fan ... en dan heb ik genoeg ruimte links en dan komt er in mijn pc kast nog een exhaust fan links (met jouw opstelling zou exhaust casefan te dicht op de fan van de cooler komen), dan heb ik ultieme koeling die ik wil hebben :-)

@unfor Ja, dit las ik ook in een review, maar hoeveel graden gaat dit schelen?

Ik neem aan dat er dus geen low profile ram is van 29mm op minstens 3200mhz?

Ik bedenk me overigens net dat de Ram wel nog ingeklikt wordt, en RAM komt misschien ietsjes dieper te liggen in het moederbord dan of praat ik nu onzin. Ik las in een review wel dat 32mm al niet past ... https://www.hwcooling.net...with-a-big-question-mark/ mischien dat 30mm wel past met beetje duwwerk, maar 30mm zal wel ook niet bestaan denk ik?
Is dit niet een beetje overkill qua fans? Als het zo dicht op elkaar zit dan red je het met 1 goede fan in het midden en een grote exhaust fan uit de kast ook wel.

Wat betreft geheugen ben je dan veel uitgebreider in je keuzes qua hoogte.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:59
D-dark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:54:
[...]

Is dit niet een beetje overkill qua fans? Als het zo dicht op elkaar zit dan red je het met 1 goede fan in het midden en een grote exhaust fan uit de kast ook wel.

Wat betreft geheugen ben je dan veel uitgebreider in je keuzes qua hoogte.
Fans zo dicht op elkaar gaat je inderdaad niks helpen. Opstellen zoals jij aangeeft is dan ook veel logischer.

• Da Queen
Nou er komt een 5,2 GHz 8086k in, vandaar het wel echt gewenste is.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:22
Da Queen schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:30:
Nou er komt een 5,2 GHz 8086k in, vandaar het wel echt gewenste is.
Waarom dan persee 3200 MHz? Dat gaat toch niet zoveel opleveren ten opzichte van 3000?

Ik denk dat Team Group Vulcan DDR4 3000 wel past als je die heatspreader er vanaf trekt.

• Da Queen
@D-dark en @Wekko306

Nou dit wordt de opstelling (dit is dezelfde kast, alleen van iemand anders, maar heb met pijltjes aangegeven wat ik van plan ben te gaan doen, de cpu koeler die je daar ziet moet dus de Scythe Fuma worden)

https://ibb.co/ZzkhjZf

Als je die koeler plaatst en doet de eerste fan rechts en de tweede in het midden, dan zit er zowel aan de voorkant van de kast als aan de achterkant genoeg ruimte en zit er geen 1 fan dicht op elkaar, wat dus enorm goede airflow oplevert, denk de beste eigenlijk, alleen ja die ram dan he ....

@Pyramiden Ten opzichte van 3000 niet echt nee, minimum 3200 had ik gezet omdat t met gaming dan de sweet spot is, al zag ik laatst weer filmpjes online dat 4000 al heel wat meer oplevert in 1080p HFR gaming.

Misschien een gekke vraag, misschien dat iemand dat van jullie weet, ik heb hier ook nog een Cryorig C1 cooler, maar dat is een koeler die wind recht op de cpu blaast:

pricewatch: Cryorig C1

Normaal gesproken zou ik zulke koelers niet plaatsen in een geval van het voorbeeld met deze kast dat je een links een exhaust fan hebt en rechts 2 intakefans (op het plaatje), maar omdat de Cryrorig C1 maar 74mm hoog is en de kast cpukoelers kan hebben tot 154mm, zouden de 2 intakefans dan verse lucht kunnen leveren aan deze platte koeler ondanks de videokaart eronder hangt of is een dergelijke koeler ongeschikt in deeze situatie omdat hij geen frisse wind echt van voren kan ontvangen?

Beetje raar omschreven misschien , hoop dat iemand het begrijpt haha. Alvast bedankt weer!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:22
Da Queen schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:46:
@D-dark en @Wekko306

@Pyramiden Ten opzichte van 3000 niet echt nee, minimum 3200 had ik gezet omdat t met gaming dan de sweet spot is, al zag ik laatst weer filmpjes online dat 4000 al heel wat meer oplevert in 1080p HFR gaming.

Misschien een gekke vraag, misschien dat iemand dat van jullie weet, ik heb hier ook nog een Cryorig C1 cooler, maar dat is een koeler die wind recht op de cpu blaast:

Normaal gesproken zou ik zulke koelers niet plaatsen in een geval van het voorbeeld met deze kast dat je een links een exhaust fan hebt en rechts 2 intakefans (op het plaatje), maar omdat de Cryrorig C1 maar 74mm hoog is en de kast cpukoelers kan hebben tot 154mm, zouden de 2 intakefans dan verse lucht kunnen leveren aan deze platte koeler ondanks de videokaart eronder hangt of is een dergelijke koeler ongeschikt in deeze situatie omdat hij geen frisse wind echt van voren kan ontvangen?

Beetje raar omschreven misschien , hoop dat iemand het begrijpt haha. Alvast bedankt weer!
Volgens mij gaat dat prima. Bijna elke top-down koeler werkt op die manier. Ik heb zelf ook een C1 met een Noctua fan erop om mijn Ryzen 2600 te koelen. Die 8086K is wel een stuk heter, dus als je zou overklokken weet ik niet of die C1 voldoende is.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:59
Da Queen schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:46:
@D-dark en @Wekko306

Nou dit wordt de opstelling (dit is dezelfde kast, alleen van iemand anders, maar heb met pijltjes aangegeven wat ik van plan ben te gaan doen, de cpu koeler die je daar ziet moet dus de Scythe Fuma worden)

https://ibb.co/ZzkhjZf

Als je die koeler plaatst en doet de eerste fan rechts en de tweede in het midden, dan zit er zowel aan de voorkant van de kast als aan de achterkant genoeg ruimte en zit er geen 1 fan dicht op elkaar, wat dus enorm goede airflow oplevert, denk de beste eigenlijk, alleen ja die ram dan he ....

Heb nog eens wat zitten zoeken, maar eigenlijk verwacht ik geen probleem als je gewoon low profile RAM neemt.
Op PC Partpicker zie ik bijvoorbeeld een paar (itx) builds waarbij jouw aangegeven setup gewoon werkt.
Zie: https://pcpartpicker.com/builds/by_part/dVwqqs

• D-dark
@Da Queen Een top down koeler zoals de cryorig werkt het meest ideaal als deze lucht vanuit een opening in een zijpaneel kan aantrekken. Enfin, die 2 intake fans leveren ook al genoeg lucht op. Gooi er dan een extra exhaust fan aan de bovenkant bij dan moet het zeker kunnen.

Wat betreft de traditionele opstelling.

In jouw situatie heb je 2 intake fans die al een overdruk creëren en de cpu fans plus grote exhaust fan om alles naar buiten te blazen. Dat is dik in orde. Genoeg luchtstroming om alles rond de CPU te koelen.

Waar je in de fout gaat is dat meer fans in serie niet perse beter is.
Dat is niet altijd 1+1+1 = 3 Elke fan op zich levert ook wat weerstand en luchtverstoringen op. Vooral als ze zo dicht bij elkaar zitten. De kans is groter dat je qua temperatuur minimaal beter af bent dan met 2 fans.

Wat betreft geheugen. Intel is minder afhankelijk van sneller geheugen dan Amd.
Al is 3000 a 3200 Mhz ongeveer een mooie sweetspot.
En hoe sneller het geheugen des temeer koelribben benodigd wat weer hoger wordt. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door D-dark op 22-01-2019 19:43 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Da Queen Al aan andere koeler gedacht ? pricewatch: Scythe Grand Kama Cross 3

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:18
Of de Assassin III komt in mei ergens uit was op CES te bewonderen.
hoef je al die lelijke rgb ram van tegenwoordig ook niet meer te zien;)

https://cdn.wccftech.com/...9/01/P1020304-740x495.jpg

Overigens is de enige echt low profile ram tegenwoordig die bageer die je in een HP, Dell en dat soort meuk systemen vind omdat daar geen cooler op zit doordat het heel laag geclocked is.

De pull suggestie zou ik niet uit proberen omdat tests uitwijzen dat het minder goed koelt.

• Da Queen
@Hackus : Helaas is de koeling wat minder van die: https://www.tweaktown.com...cooler-review/index6.html (en dan zit er geen fan opening in mijn kast, dus een dergelijke cooler koelt minder goed ook denk ik in mijn geval zoals D-dark al vertelde, net als de cryorig c1)

@Wekko306 : Heb gekeken maar de meesten hebben de fan hoger geplaatst vanwege ramhoogte problemen en een fan hoger plaatsen heeft weer invloed op de temp, gaat iets warmer worden dan, ben wel ram tegengekomen dankzij jouw link die 32mm is, dus weer stukje eraf :-)

@D-dark : klopt inderdaad wat je zegt, hoe sneller geheugen des te meer koeling ze weer nodig hebben en dus weer hoger uitvallen :-( Ookk klopt het dat meer niet altijd beter is, maar stel bv in dit voorbeeld: https://cdn.pcpartpicker....289381dac1f0521d.1600.jpg ,lijkt een beetje op mijn geval, misschien ietsjes meer ruimte in deze kast, maar dit is niet te dicht op elkaar toch? Denk dat de Fuma toch echt de beste keuze is in mijn kast (Silverstone PS15 Precision) qua luchtkoelers dan ...Of heb je een NOG betere (air alleen graag)? In mijn kast kan ik maar tot 154/155mm hoogte gaan overigens. Misschien de Scythe Ninja 5 dan (met noctua fans erop) maar die overlapt ook heel veel waardoor vrm's etc weer minder gekoeld wordt (denk ik dan teminste)

@computerjunky assassin III? Ik kwam uit bij t spel A. Creed, kon verder niets vinden ... en Pull minder goed? Ook in geval van de FUma met 1 fan in midden en 1 aan de exhaust kant?

@Pyramiden ook bedankt voor de hulp!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Da Queen is nagenoeg gelijk aan Fuma, dus daar zit het niet in. maar het is je eigen keuze natuurlijk.

vergelijk met C1 https://nl.hardware.info/...lers-vergelijkingstabel-1

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• D-dark
@Da Queen Over welke kast en welk moederbord hebben we het exact?
Als we de maten weten kunnen we gerichter zoeken.

Misschien een andere optie en een halve millimeter te groot, wordt op internet zoeken of het past.
Maar is misschien de veel aangerade pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition een optie?

Diameter 120mm
Hoogte 154,5mm
Breedte 130mm
Diepte 133mm

Door het assymmetrische ontwerp heb je 55mm voor geheugen grootte.

http://www.scythe-eu.com/...mugen-5-pcgh-edition.html
Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-eu.com/fileadmin/images/CPU-Cooler/Mugen-5-PCGH/Dimensions.jpg

• Da Queen
@Hackus In de link van mijn vorige post zie je dat hij minder goed koelt in de reviewtesten op enkele bladzijden, vandaar. Wel een stuk beter dan C1 zeg!

@D-dark Gaat om de PS15 Precision Silverstone en moederbord Asus z370i.
Mugen 5 zat ik al naar te kijken en vergeleek die met de Fuma en Ninja 5.

Stel we doen op al deze 3 cpu koelers 2 noctua fans, zodat de vergelijking eerlijk verloopt, welke is in mijn situatie dan het beste, ik dacht dus de Fuma, omdat als je dan een fan in het midden hebt en rechts dan heb je ook genoeg ruimte voor een case exhaustfan achter en een intake fan vooraan, met genoeg afstand overal en goede airflow ... Aan de andere kant misschien de Ninja 5 omdat die het grootste koelblok heeft misschien?

Al zit ik dan wel met misschien hetere vrm's vanwege een 5,0 tot 5,2 ghz overclock van 8086k en door de grote koeler er geen lucht bijkomt.

Dank voor de hulp overigens!

• D-dark
@Da Queen Dat zouden dan de volgende componenten moeten zijn:

Moederbord -> pricewatch: Asus ROG Strix Z370-I Gaming
Behuizing -> https://www.silverstonetek.com/product.php?pid=822 (nog niet terug te vinden in de pricewatch. Zou eind 2018 op de markt moeten komen.

Geschikt voor micro ATX en Mini ITX volgens de handleiding.

Ietsje speling als ik dit lees. Wordt passen vrees ik:
https://www.silverstonetek.com/m/ps15/Manual-PS15-EN.pdf

Height limitation for CPU cooler is 154mm with 25mm clearance over the motherboard’s top edge, and if there is still fan installation over the motherboard; please ensure to take the thickness of fan installation within the cooler height limitation.

Maar, als je toch een micro atx kast pakt, waarom dan geen ander moederbord.
bv pricewatch: Asus TUF Z390M-Pro Gaming (Wi-Fi)

• Da Queen
@D-dark Klopt, gekocht via Amazon, daar is hij al te koop, staat inderdaad niet op Tweakers.....
Ik had inderdaad een micro atx moeten hebben, maar heb hem uit mijn oude pc kast nog, anders had ik inderdaad miscro atx gepakt ... Nu begin toch weer te twijfelen om mijn moederbord te verkopen haha, die z390m, hangt die Fuma dan niet nog steeds over de eerste paar ram slots?
Pagina: 1