Beste routeplanner voor groep?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56
Hallo allemaal,

Ik zit alweer even te stoeien met een reis die we aankomende mei en september zullen maken met een groep. Deze reis gaat door de Alpen en bevat een aantal leuke bergpassen. Deze zijn op het moment gesloten maar ik ben wel al de route aan het uitzetten. Google Maps heeft de vervelende eigenschap dat deze niet vooruit kan plannen wanneer de passen WEL open zijn. Ook een datum in de toekomst ingeven geeft geen uitkomst want dan kan google weer niet de tussenstops meenemen in zijn berekening. Mijn vraag dan ook, welke routeplanner kan dit wel en kan gemakkelijk gedeeld worden tussen verschillende auto's(lees telefoons) zonder dat de route aangepast wordt door verkeersinvloeden etcetera.

H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

Mx. Alba

hen/die/zij

Dat is best een tall order! Volgens mij komt Waze het meest in de buurt. Als iedereen die app heeft en elkaar als vrienden heeft ingesteld kan je volgens mij favoriete bestemmingen delen. Je kan ook ritten van tevoren inplannen. Informatie over wegafsluitingen etc zijn in Waze ook altijd verrassend goed up to date. En als je met meerdere vrienden op het zelfde moment naar (bijna) dezelfde bestemming to rijdt zie je rechts in beeld een progress bar waarop aangegeven staat waar je vrienden zich op de route bevinden ten opzichte van jou.

Volgens mij nog niet helemaal wat jij graag wil, maar ik ken zo geen andere app die meer in de buurt komt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56
Bedankt voor je reactie. Probleem van Waze is dat je slechts 1 tussenstop kan ingeven. Wij willen bijvoorbeeld van Interlaken naar Obergoms, Bonaduz en dan Sankt Moritz rijden. Geef je dit in in Waze dan kiest die de snelste route, wij willen de mooiste ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-05 09:49
ViaMichelin?
Heb je gelijk de kosten erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Met Bing kaarten lijkt het wel te lukken, alhoewel het wel een gepruts is om goed te krijgen.
www.bing.com/maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:28
Lensent schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:22:
ViaMichelin?
Heb je gelijk de kosten erbij :P
Ik heb ook goede ervaring met ViaMichelin. Dataverbruik ligt erg laag (rit NL-IT slechts 8MB), niet dat dat heel belangrijk is met het datagebruiken als thuis tegenwoordig, maar toch mooi meegenomen.
Daarbij biedt het ook een aantal handige functies als aangeven dat er een file nadert, filtsers zijn "gevaarlijke punten" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tja erhm google maps kan je met vrienden delen, net zoals locaties (places) en de locatie(s) van iedereen apart.. en routes kan je toesturen..

Meerdere tussenstops is wel mogelijk zo niet, kan je ook een mailtje sturen met de bestemming(en)

Je kan het ook leuk maken door een noodenvelop(pen) te maken en bv afspreken wie het openmaakt betaalt "rondje(s)" houd er wel rekening mee dat bij kou de duur van de batterij niet extreem lang is dus powerbanks zijn wel handig :) (en isolatie voor je gsm)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

vso schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:46:

Je kan het ook leuk maken door een noodenvelop(pen) te maken en bv afspreken wie het openmaakt betaalt "rondje(s)" houd er wel rekening mee dat bij kou de duur van de batterij niet extreem lang is dus powerbanks zijn wel handig :) (en isolatie voor je gsm)
In een beetje auto kun je je telefoon tijdens het rijden continu van stroom voorzien. Powerbanks lijken nogal overbodig.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mx. Alba schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:17:
Dat is best een tall order! Volgens mij komt Waze het meest in de buurt. Als iedereen die app heeft en elkaar als vrienden heeft ingesteld kan je volgens mij favoriete bestemmingen delen. Je kan ook ritten van tevoren inplannen. Informatie over wegafsluitingen etc zijn in Waze ook altijd verrassend goed up to date. En als je met meerdere vrienden op het zelfde moment naar (bijna) dezelfde bestemming to rijdt zie je rechts in beeld een progress bar waarop aangegeven staat waar je vrienden zich op de route bevinden ten opzichte van jou.

Volgens mij nog niet helemaal wat jij graag wil, maar ik ken zo geen andere app die meer in de buurt komt.
Ik heb in waze gestoeid met vooraf inplannen, maar dat werkt matig op z'n best. Bovendien herberekend Waze een route op het moment dat er een sneller (of korter, afhankelijk van de instellingen) alternatief beschikbaar is, iets wat je met vakanties juist niet wilt...

Afgelopen jaar ben ik ook aan het stoeien geweest om iets dergelijks voor elkaar te krijgen, maar dan voor een toerrit die ik organiseerde. Ik ben toen uitgekomen op GPSies, een site waar je met waypoints een route kan plotten. Die gebruik je dan in combinatie met een programma die op basis van waypoints instructies kan geven (zoals OsmAnd of Locus). Voordeel, 100% controle over de route, nadeel, plannen is veel werk en er wordt 0,0 rekening gehouden met afsluitingen, files, etc. en de navigatieprogramma's zijn alles behalve eenvoudig (maar wel extreem krachtig)

Een goede tussenweg heb ik nog niet kunnen vinden helaas.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:18
Een waypoint route maken voor meerdere mensen, een hele opgave!

Wellicht kan op de dag zelf een Google maps route samenstellen en dan delen via WhatsApp ofzo.

Wil je het nu goed doen, dan zou ik met itn converter een route maken, en dan opslaan als gpx, en het gpx bestand openen met bijvoorbeeld osmand(Android) of tomtom (betaald)

Zelf maak ik routes op https://www.myrouteapp.com/ maar dat is betaald als je meer kaarten wil hebben dan osm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

deepbass909 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Ik heb in waze gestoeid met vooraf inplannen, maar dat werkt matig op z'n best. Bovendien herberekend Waze een route op het moment dat er een sneller (of korter, afhankelijk van de instellingen) alternatief beschikbaar is, iets wat je met vakanties juist niet wilt...

Afgelopen jaar ben ik ook aan het stoeien geweest om iets dergelijks voor elkaar te krijgen, maar dan voor een toerrit die ik organiseerde. Ik ben toen uitgekomen op GPSies, een site waar je met waypoints een route kan plotten. Die gebruik je dan in combinatie met een programma die op basis van waypoints instructies kan geven (zoals OsmAnd of Locus). Voordeel, 100% controle over de route, nadeel, plannen is veel werk en er wordt 0,0 rekening gehouden met afsluitingen, files, etc. en de navigatieprogramma's zijn alles behalve eenvoudig (maar wel extreem krachtig)

Een goede tussenweg heb ik nog niet kunnen vinden helaas.
waarom niet voordat je vertrekt meerdere "locaties" delen via whatsapp oid ? (dedicated groep) van coordinaten + naam van 13:00 tot 14:00 ofzo, weet je gelijk of iedereen het ontvangen heeft.
als je afsprekt van de tijd staat van "vorig punt tot deze bestemming"
wat wel handig is dat je vooraf even de snelste/kortste/route met elkaar het zelfde zet (zodat iedereen niet andere routes gaat rijden) ..

Dit doe je in google maps (backup) en in je GPSies doe je de route voorafplannen, en hoef je alleen af te spreken bij "problemen" terug vallen op google maps.

Zoiezo wel handig dat je alternatieve route navigatie hebt lijkt me

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dacuuu schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:27:
Een waypoint route maken voor meerdere mensen, een hele opgave!

Wellicht kan op de dag zelf een Google maps route samenstellen en dan delen via WhatsApp ofzo.

Wil je het nu goed doen, dan zou ik met itn converter een route maken, en dan opslaan als gpx, en het gpx bestand openen met bijvoorbeeld osmand(Android) of tomtom (betaald)

Zelf maak ik routes op https://www.myrouteapp.com/ maar dat is betaald als je meer kaarten wil hebben dan osm.
Ik zou niet weten waarom het voor meerdere mensen maken zo'n opgave is? Als mensen vanaf verschillende locaties komen, dan is er op een lange rit vaak wel een punt te vinden vanaf waar iedereen dezelfde route gaat rijden. Dat je is startpunt. Wat ik uit de TS begreep, gaat het vooral om de route op de bestemming, en die is (als het goed is) voor iedereen verder gelijk. Dan is het dus slechts een kwestie van of het GPX-bestand delen, of de suggestie @vso . Alleen weet ik uit ervaring dat in het buitenland het juiste adres invoeren niet altijd even makkelijk is (ik heb met vakanties weleens terug moeten vallen op satelietfoto's om het juiste adres te vinden, want op basis alleen de adresgegevens kwam ik dan rustig een paar kilometer verkeerd uit...) En lang niet alle navigatie-programma's zijn even gebruiksvriendelijk als het aankomt op het invoeren van GPS-coördinaten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1