Oude spellen spelen in Windows 10, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01
Ik vroeg me af of het mogelijk is om oude spellen te spelen in Windows 10 zoals bijvoorbeeld deze:

Dit is Outrun van Sega en het was één van de eerste succesvolle race spellen voor het grote publiek en kon je spelen in grote (Arcade) computer-spel hallen in een halve ferrari met een groot scherm voor je snufferd en een automaat naast je waar je steeds een gulden in moest gooien om te starten. Lang geleden dus.

Nu schijnt het gewoon gratis te kunnen maar hoe doe je dat en gebruik je dan het toetsenbord of heb je speciale controllers nodig?

Lijkt me gewoon leuk om voor de lol eens weer wat retro games te proberen. :*)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

VHS schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:39:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om oude spellen te spelen in Windows 10 zoals bijvoorbeeld deze:

[YouTube: 1987 Outrun Passing Breeze Arcade Old School Game Playthrough Retro Game]

Dit is Outrun van Sega en het was één van de eerste succesvolle race spellen voor het grote publiek en kon je spelen in grote (Arcade) computer-spel hallen in een halve ferrari met een groot scherm voor je snufferd en een automaat naast je waar je steeds een gulden in moest gooien om te starten. Lang geleden dus.

Nu schijnt het gewoon gratis te kunnen maar hoe doe je dat en gebruik je dan het toetsenbord of heb je speciale controllers nodig?

Lijkt me gewoon leuk om voor de lol eens weer wat retro games te proberen. :*)
Zoek eens op 'sega emulator '. Gaat er een wereld voor je open.

Let wel dat ROMS downloaden nog steeds niet legaal is (behalve als je het origineel bezit) tenzij het shareware is geworden.

Emulators werken overigens prima met een toetsenbord en muis, maar je kan ook generieke controllers voor de PC er aan hangen. Al dan niet een Xbox (One) controller.

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 21-01-2019 17:41 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Oude windows games draaien over het algemeen wel, soms met wat aanpassingen. Die kan je hier vinden: https://pcgamingwiki.com/wiki/Home
Maar zo te zien wil jij oudere games, dan kan je DOSbox gebruiken.
En/of emulators inderdaad.