Hoi Tweakers,
Ik heb een nieuwe pc geïnstalleerd. Voor nu draait alles goed, op één ding na: ik kan de schijven van onze nas niet benaderen in de verkenner.
De pc draait op Windows 10 Pro 64 bit
Error melding:
Geen toegang tot \\192.168.1.2
Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op Problemen...
Foutcode: 0x80004005 Niet nader omschreven fout
Wat heb ik tot nu gedaan:
Als ik in de internetexplorer het ip nummer invul, kom ik wel in de software van de nas. Op alle andere pc's hier zijn geen problemen.
Op deze nieuwe pc kan ik wel gewoon harde schijven van andere computers benaderen (via de verkenner)
Na browsen en diverse fora te hebben doorgelezen heb ik o.a. het volgende gedaan:
- firewall / virusscanner uitgeschakeld
- windows updates uitgevoerd
- verbinden met openbaar netwerk
- lokale ip adres van deze pc handmatig veranderd
- in de netwerkadapters bij apparaatbeheer gekeken of Microsoft 6to4 verwijderd kon worden (deze stond er al niet bij)
- nog wel wat meer
Hebben jullie een idee over wat de oplossing kan zijn?
Hoor het graag!
Thx, Joren
Ik heb een nieuwe pc geïnstalleerd. Voor nu draait alles goed, op één ding na: ik kan de schijven van onze nas niet benaderen in de verkenner.
De pc draait op Windows 10 Pro 64 bit
Error melding:
Geen toegang tot \\192.168.1.2
Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op Problemen...
Foutcode: 0x80004005 Niet nader omschreven fout
Wat heb ik tot nu gedaan:
Als ik in de internetexplorer het ip nummer invul, kom ik wel in de software van de nas. Op alle andere pc's hier zijn geen problemen.
Op deze nieuwe pc kan ik wel gewoon harde schijven van andere computers benaderen (via de verkenner)
Na browsen en diverse fora te hebben doorgelezen heb ik o.a. het volgende gedaan:
- firewall / virusscanner uitgeschakeld
- windows updates uitgevoerd
- verbinden met openbaar netwerk
- lokale ip adres van deze pc handmatig veranderd
- in de netwerkadapters bij apparaatbeheer gekeken of Microsoft 6to4 verwijderd kon worden (deze stond er al niet bij)
- nog wel wat meer
Hebben jullie een idee over wat de oplossing kan zijn?
Hoor het graag!
Thx, Joren