Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook Studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:44
Voor mijn vriendin zoek ik een laptop voor haar studie. Er is een budget van 800 euro en het moet (ivm declaratie) een laptop zijn die op factuur staat. Refurbished of nieuw maakt mij niet uit. Mijn voorkeur gaat uit naar een goede ultrabook en in het verleden heb ik goede ervaringen (zakelijk) met een Dell Latitude/HP Elitebook en een Thinkpad 431s. Iets in die richting zou ik graag willen zien.

Aangezien ze de laptop veel mee gaat nemen, is een 14 inch met een goede accuduur (>6 uur) een vereiste. Aangezien mijn poort replicator thuis USB 3 is, is dat ook een vereiste (maar is iets wat alle laptops van deze categorie wel hebben).

Een aantal opties die ik zelf heb gevonden:

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/671169 (7 euro is te overzien)
https://laptopcentrale.nl/product/hp-elitebook-840-g4-touch/
https://laptopcentrale.nl...-ultrabook-20hd-000rus-u/
https://www.asbascomputer...2k-touchscreen-windows-10

- Mijn voorkeur gaat uit naar de Elitebook ivm de sterke behuizing en gemakkelijk aanpassen van hardware (SSD/geheugen)
- Ik heb geen ervaring met Asus, dit is puur vanwege de BBG
- De x1 carbon heb ik er bij gezet, maar deze is ook met i5 te vinden voor 499, echter weet ik niet of de nieuwere generatie i5 (7e?) een langere accuduur geeft.

Mijn gevoel gaat uit naar de Elitebook, gezien de behuizing.

Mis ik een laptop/argumenten of is de Elitebook refurb de beste keuze? :)

K to the KillaZ

Alle reacties

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Ik geef je een kickje omdat ik als veelreizende ZZP'er EXACT dit zoek - goede OP/ voorselectie!

Suggestie: 2016/2017 Dell XPS een optie?

Benieuwd naar de adviezen/ervaringen mbt refurbished voor deze (zakelijke) toppers

• KillaZ
Thanks, een xps 13 kom ik met factuur weinig tegen. De nieuwe xps13 ben ik zeer gecharmeerd van, maar ruim buiten budget.

K to the KillaZ

• Isaja
KillaZ schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:21:
Thanks, een xps 13 kom ik met factuur weinig tegen. De nieuwe xps13 ben ik zeer gecharmeerd van, maar ruim buiten budget.
Klopt zijn schaarse beestjes, lijkt er op dat niemand ze meer kwijt wil ;-)

Geen Tweakers die hier wat ervaringen/adviezen kunnen delen? Lijkt me toch net de soort laptops die hier populair zouden moeten zijn

Verwijderd

Rond 800€ komen deze wel goed naar voren vooral als het gaat om lange accuduur. Beide beschikken over een SSD en 8GB Ram wat genoeg moet zijn voor een studie.

https://www.mediamarkt.nl...-14-ce0820nd-1576435.html
https://www.mediamarkt.nl...f314-54-59f4-1595768.html

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De zakelijke 3 zijn altijd: HP Elitebook, Dell Latitude, Lenovo Thinkpad (T of X) serie. En als je Thinkpad T of X te duur vindt: hier op tweakers staat nog een review van een Thinkpad E of L serie. En Lenovo heeft een AMD variant van - ik dacht - de Lenovo E gemaakt (zie anandtech.com). Andere nuttige website (wel tamelijk pro-lenovo): notebookcheck.com. De Elitebook noemde je zelf al (en zit aan de bovenkant van het HP spectrum).

Eigenlijk is je vraag al heel vaak in dit forum gesteld. En daarmee ook de antwoorden. Dingen waar je zelf op moet letten c.q. keuze moet maken:
  • mat of glanzend scherm
  • toetsenbord (travel, hoe fijn typt het, HP heeft hier eigenaardige pijltes, Lenovo wisselt Fn en CTRL om).
  • wel/geen touch (al gaat nieuw, met touch en full HD niet lukken voor je budget)
  • accuduur (WQHD korter dan FHD, maar de WQHD schermen kunnen beter zijn).
Persoonlijk vind ik touch hetzelfde als vieze vingers op je scherm (=vlekken), waar ik een gruwelijke hekel aan heb. En een 14" laptop met FHD is vaak al priegelig genoeg. Met een dock en een apart scherm/toetsenbord heb je dat probleem niet.

PS. als nu iedere topic starter eerst het forum door zou zoeken, zouden er een hoop vragen minder zijn _/-\o_

• KillaZ
kdekker schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:06:
De zakelijke 3 zijn altijd: HP Elitebook, Dell Latitude, Lenovo Thinkpad (T of X) serie. En als je Thinkpad T of X te duur vindt: hier op tweakers staat nog een review van een Thinkpad E of L serie. En Lenovo heeft een AMD variant van - ik dacht - de Lenovo E gemaakt (zie anandtech.com). Andere nuttige website (wel tamelijk pro-lenovo): notebookcheck.com. De Elitebook noemde je zelf al (en zit aan de bovenkant van het HP spectrum).

Eigenlijk is je vraag al heel vaak in dit forum gesteld. En daarmee ook de antwoorden. Dingen waar je zelf op moet letten c.q. keuze moet maken:
  • mat of glanzend scherm
  • toetsenbord (travel, hoe fijn typt het, HP heeft hier eigenaardige pijltes, Lenovo wisselt Fn en CTRL om).
  • wel/geen touch (al gaat nieuw, met touch en full HD niet lukken voor je budget)
  • accuduur (WQHD korter dan FHD, maar de WQHD schermen kunnen beter zijn).
Persoonlijk vind ik touch hetzelfde als vieze vingers op je scherm (=vlekken), waar ik een gruwelijke hekel aan heb. En een 14" laptop met FHD is vaak al priegelig genoeg. Met een dock en een apart scherm/toetsenbord heb je dat probleem niet.

PS. als nu iedere topic starter eerst het forum door zou zoeken, zouden er een hoop vragen minder zijn _/-\o_
MIjn vraag is niet zo vaak gesteld op het forum, ik zit namelijk met een budget dat de BBG laptop toelaat, wat inhoudt dat mijn vraag is of ik beter kan gaan met een BBG laptop of een refurb van een vorige generatie elitebook/T-series/Latitude met de wensen die ik heb (14", goede accuduur en bestand tegen reizen).

Aangezien ik geen inzicht heb in de laptop CPU's i.t.t. de desktop CPU's is de vraag i.m.o. valide en jouw voetnoot wat minder ;)

K to the KillaZ

• Isaja
MediaMarkt heeft nu scherpe aanbiedingen op veel laptops. Helaas geen zakelijke selectie, anders was de keuze makkelijk geweest.

Wel pavillion, Ideapad, zenbook etc met 8th gen i5. Refurbished is vaak 4th/5th gen.

Iemand enig inzicht in hoe zich dit qua performance en met name accuduur tot elkaar gaat verhouden?

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
@KillaZ Als ik je eisen zo lees zul je denk ik nog niet op V&A hebben rondgekeken, maar dit kan toch wel interessant zijn:
V&A aangeboden: Dell XPS 15 | I5 7e gen | Full HD | 128SSD | 8GB | Win 10

Komt met factuur, en valt ruim binnen je budget.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
KillaZ schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:51:
[...]

MIjn vraag is niet zo vaak gesteld op het forum, ik zit namelijk met een budget dat de BBG laptop toelaat, wat inhoudt dat mijn vraag is of ik beter kan gaan met een BBG laptop of een refurb van een vorige generatie elitebook/T-series/Latitude met de wensen die ik heb (14", goede accuduur en bestand tegen reizen).

Aangezien ik geen inzicht heb in de laptop CPU's i.t.t. de desktop CPU's is de vraag i.m.o. valide en jouw voetnoot wat minder ;)
Dan denk ik dat je met je budget in 2e hands (zie ook V&A reactie hieronder) van een zakelijke laptop uitkomt. Een Elitebook is de 'top' van HP met nieuwprijzen die buiten je budget vallen.

Qua rekenkracht zal een laptop CPU altijd (fors) achterblijven op een deskop. Die factor 4 of meer extra stroomverbruik op een desktop vertaalt zich terug in prestaties. Maar uit je openingspost is niet op te merken hoe krachtig systeem je wilt. Voor het meeste huis-tuin-keuken gebruik volstaat bijna iedere laptop wel. Maar zoals je zelf ook al aangeeft: als je meer wilt op gebied van degelijkheid (incl. uitbreidbaarheid/vervangbaarheid) dan kom je in 'zakelijker' sferen.

Of een Dell XPS soortgelijke kwaliteit biedt als een HP Elitebook, weet ik niet. Meestal is 'superslank' van een laptop ook synoniem met 'lastig uit te breiden' (c.q. minder fijn toetsenbord). En superdun ook superduur... Maar dat zijn overwegingen die je zelf moet maken.

Voor het genoemde budget - ik zoek zelf ook nog iets - zou ik proberen om een 2e hands te scoren. Met factuur en garantie.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
lijkt alsof het een zakelijke aankoop zal zijn. Is budget dan 800 incl of excl btw?
Dat heeft enigszins invloed het besteedbare budget...

...

• KillaZ
Via mijn werk heb ik uiteindelijk een Latitude 7270 (12" touch) en een 7490 meegenomen om te testen voor mijn vriendin. Haar is is uiteindelijk gevallen op de Latitude 7270, mede door het geringe gewicht en de grootte ("Dan past hij in mijn handtas" :+ ).

Vanmiddag "ploft" er dus een refurb 7270 op de mat. Uiteindelijk voor een nette prijs kunnen scoren met veel ruimte (512 ssd).

[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 30-01-2019 15:41 ]

K to the KillaZ

• Isaja
Mooie keuze, gaat je vriendin veel plezier aan beleven!

Trouwens ook een mooi betrouwbaar adresje, ga dit weekend even kijken voor een Thinkpad/Lattitude
Pagina: 1