Intercom met doorbel advies?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edbras
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik wil een intercom met doorbel aanschaffen die ik strax aan kan sluiten op een demotica zoals Home-assistant open-source.

Nou adviseerde men mij HikVision, zoals de "DS-KIS701". Mijn deur wordt binnenkort vervangen door een digitale meerpuntsluiting die ik dan met die intercom wil bedienen. Echter, nou begreep ik dat de aansturing van mijn deur gebeurd vanuit de deurbel die buiten hangt, d.w.z.: de outside unit met de camera er in. Maar dat vind ik niet zo fijn, want dan zouden ze dat ding kunnen los peuteren en hem handmatig kunnen openen door direct het deur contact te sluiten. Tuurlijk is het lastig om die Hikvision van de muur te slopen en schijnt er een soort alarm in te zitten als je dat doet, maar toch, als ik op vakantie ben in verweggistan voor een paar weken, kunnen ze rustig hun gang gaan.

Wat is jullie ervaring? Moet ik me hier zorgen om maken? Moet ik wel voor de Hikvsion gaan? Of misschien een ander alternatief, 2N ofzo? Ik ben er een beetje onervaren mee en verdwaal een beetje in al die intercom systemen, sorry. :X

Dank je

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-07 19:09
Zou inderdaad niet graag de bekabeling buiten willen hebben
Heb je ook aan backup power gedacht voor als de stroom uit valt