Vraag per stuk / set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Hoi,

Iets wat me recent opviel bij de zoektocht naar een set speakers voor m'n homecinema set:

pricewatch: Q Acoustics 3020 (Matzwart)

Hier lijken de bovenste winkels een stuk goedkoper dan de onderste, maar op hun website geven ze aan dat het de prijs per stuk is (maar dat het alleen te bestellen is per set, dus prijs*2).

Dus die 139 zou eigenlijk 278 moeten zijn, wat het dan weer een stuk duurder maakt dan de set bij HifiCorner.

Hoe staan jullie hier tegenover? Is het niet een beetje een oneerlijke manier om bovenaan in de prijsvergelijkers te komen?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Wij zijn ons bewust van de foutieve prijsvermeldingen in de categorie speakers. Bij de ene webshop zijn speakers per stuk verkrijgbaar, de ander verkoopt ze alleen per set maar geeft een prijs mee per stuk en weer een ander verkoopt ze per set en geeft ook netjes de prijs van de set mee.

Het achterliggende probleem is complex en een paar jaar geleden is al eens geprobeerd om tot een oplossing te komen. Producten worden echter automatisch toegevoegd/gekoppeld aan de hand van de EAN en/of SKU codes, dus dan zou het aan de winkels zijn om één lijn te trekken. :)

Vanuit onze kant, op één of andere manier de prijzen automatiseren lukt niet, aangezien het per winkel, per product en per merk verschilt :? Hierdoor zien wij op dit moment dan ook helaas geen andere mogelijkheid dan de prijzen, zoals deze nu zichtbaar zijn, zo te laten staan.

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Shift+delete elke prijs per stuk na melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
BartvanOranje schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:56:
Wij zijn ons bewust van de foutieve prijsvermeldingen in de categorie speakers. Bij de ene webshop zijn speakers per stuk verkrijgbaar, de ander verkoopt ze alleen per set maar geeft een prijs mee per stuk en weer een ander verkoopt ze per set en geeft ook netjes de prijs van de set mee.

Het achterliggende probleem is complex en een paar jaar geleden is al eens geprobeerd om tot een oplossing te komen. Producten worden echter automatisch toegevoegd/gekoppeld aan de hand van de EAN en/of SKU codes, dus dan zou het aan de winkels zijn om één lijn te trekken. :)

Vanuit onze kant, op één of andere manier de prijzen automatiseren lukt niet, aangezien het per winkel, per product en per merk verschilt :? Hierdoor zien wij op dit moment dan ook helaas geen andere mogelijkheid dan de prijzen, zoals deze nu zichtbaar zijn, zo te laten staan.
Bedankt voor de heldere reactie. Ik denk niet dat webshops het eens gaan worden over de manier waarop ze hun producten een prijs gaan geven - persoonlijk vind ik het wat misleidend om een prijs per stuk weer te geven, als je toch alleen maar een complete set kan kopen, maar dat is niet iets waar Tweakers iets aan kan doen natuurlijk.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:07
Dennahz schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:49:
[...]

Bedankt voor de heldere reactie. Ik denk niet dat webshops het eens gaan worden over de manier waarop ze hun producten een prijs gaan geven - persoonlijk vind ik het wat misleidend om een prijs per stuk weer te geven, als je toch alleen maar een complete set kan kopen, maar dat is niet iets waar Tweakers iets aan kan doen natuurlijk.
Tweakers zou die winkel kunnen verwijderen uit de pricewatch tenzij ze hun beleid aanpassen.

Als een product niet bij een winkel te krijgen is voor de prijs die in de pricewatch staat dan moet die winkel daar uit verdwijnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:34:
Shift+delete elke prijs per stuk na melding.
Als je ze niet per stuk kan kopen ben ik het met je eens...

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1