Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2488
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 21:02
Ik wil voor op het werk graag foto's maken die direct op de computer worden opgeslagen. Hiervoor willen wij een nieuwe fotocamera aanschaffen met een budget ergens tussen de 300-500 euro. Nu heb ik al even rondgestruind op het internet en daar kwam ik de volgende opties tegen:

Een fotocamera met wifi
Een SD kaart met wifi
Tethered shooting

Waarbij ik meteen de volgende vragen heb:
  1. Ik lees dat een camera met wifi of SD kaart met wifi tamelijk langzaam is, maar maakt dat uit als je toch geen foto's wil versturen van 10-20 MB i.v.m. het maximale aantal MB (9 MB dacht ik) via de email.
  2. Wordt er bij tethered shooting alleen het beeld getoond van de camera of ook daadwerkelijk opgeslagen op de pc? En als dit opgeslagen wordt is dat dan wel mogelijk omdat het een cliënt pc is.
In het kort de situatie en "eisen" van het pakket : :)
  • Wij maken gebruik van een fotobox van 60x60x60 cm en de bedoeling is dat we beschadigingen van orthopedische schoenen vastleggen (moet dus goed detail te zien zijn).
  • De foto's die gemaakt worden willen wij graag direct op de cliënt (een voor zover mijn ICT kennis gaat thin-cliënt waarop we op een server inloggen en onze desktop te zien krijgen) opslaan.
  • De foto's moeten vervolgens via de email verstuurd kunnen worden (dus geen 20 MB RAW foto's o.i.d.)
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:23

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Als je zorgt dat je goed licht hebt, kun je ook prima uit de voeten met een beetje knappe smartphone als je het mij vraagt. Foto's automatisch uploaden naar een cloud provider (iCloud, Google driver, DropBox) en je bent klaar.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@bram2488 Tethered is de beste keuze.

Een programma als Lightroom of Capture one is je beste vriend hiervoor.
  • Het is wel belangrijk om je eigen laptop te gebruiken zodat je daar het programma kan draaien. De foto's zullen dan ook daar worden opgeslagen.
  • Bij Capture One kan je ook de server aanzetten, zodat klanten gelijk live kunnen meekijken en zelfs hun favorieten kunnen selecteren op bijvoorbeeld de smartphone,tablet of webbrowser.
  • Maak een selectie (paar kleine edits) en export in de gewenste kwaliteit/resolutie.(Voorbeeld sRGB 1200px lange zijde met kwaliteit 85, Ongeveer 400kb per foto) Je kan ze per email, cloud of WeTransfer ofzo versturen.
Zie ook de (momenteel) gratis tutorial van RGGEDU over tethred fotograferen.

https://rggedu.com/produc...ography-workflow-tutorial

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 21-01-2019 17:58 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2488
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 21:02
De smartphone is een goede optie, makkelijk en vereist geen extra hardware. Bedankt voor het meedenken (hoe makkelijk kan de oplossing soms zijn :))