Geluidskaart koopadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your potato
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-09 16:49
Ik zoek een?
Ik wil een geluidskaart kopen zodat ik pricewatch: Logitech Z906 optimaal kan gebruiken. Verder moet het een interne kaart zijn, om te voorkomen dat er nóg meer kabels over mijn bureau gaan lopen.

Wat is je budget?
Wat ik zo snel zie, is dat ik ongeveer €50-€100 kwijt ga zijn. Ik heb alleen totaal geen idee waar ik op moet letten bij het kopen van een geluidskaart, dus de prijs zou hier van af kunnen wijken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk heb ik totaal geen voorkeur. Ik nijg alleen wel naar een kaart waar een 'shroud' (of hoe je het ook noemt dat er een soort omhulsel omheen zit wat de kaart wat aantrekkelijker maakt), omdat de behuizing van mijn pc een grote glasplaat heeft.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kaart komt in mijn PC en moet de verbinding zijn naar alles waar geluid uit komt, voornamelijk bovengenoemde surround-sound set.

[ Voor 5% gewijzigd door Your potato op 21-01-2019 16:12 ]

Beste antwoord (via Your potato op 23-01-2019 18:32)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik kwam net nog een paar mooie artikelen tegen die ik graag met jullie delen wil :)

https://www.hifi.nl/artik...roundformaten-deel-1.html
https://www.hifi.nl/artik...roundformaten-deel-2.html
https://www.hifi.nl/artik...roundformaten-deel-3.html
https://www.hifi.nl/artik...roundformaten-deel-4.html

Je moet een onderscheid maken in discrete kanalen, dus wat geeft de bron af? 2.1 / 4.1 / 5.1 / 7.1 etc
Of een methode die van een stereo 2.0 signaal fictief 5.1 / 7.1 simuleert. Dit 2e is altijd mindere kwaliteit dan wat de ontwerper/componist/band creëert/produceert (mijn mening, maar ook redelijk een feit denk ik).

Voorbeeld,
DTS zijn afzonderlijke kanalen, dicht op de bron. (y)
DTS Neo:6 is dus 2.0 fictief naar 5.1 omzetten. :N

Een game produceert in de regel afzonderlijke kanalen, dus als je die 1 op 1 naar de speakers zet, heb je de beste ervaring. Ik vermoed dat dit PCM (discrete kanalen) zijn zonder een DTS of Dolby sausje/format.

Voorbeeld, mijn moederbord heeft een Realtek chip en ik heb in de software onderstaande mogelijkheid:

Afbeeldingslocatie: https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/a000b091-cfaa-41c6-88f0-e10ee0f5b429

DTS Neo:pc maakt dus een ruimtelijk geluid uit een 2.0 bron. Máár vern**kt ook mijn surround.
M.a.w. ik laat hem uit, dan komt de bron weer zoals bedoeld uit mijn 5.1 speakers.

Daarnaast controleer ik geregeld of mijn speakers nog in 5.1 opstelling staan geconfigureerd:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.appuals.com/wp-content/uploads/2017/12/51-sound.png

Hier wordt e.e.a. ook nog even kort aangeraakt en ik deel deze mening.
Freakie1NL schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:06:

Mijn PERSOONLIJKE voorkeur is altijd alles zo dicht mogelijk tegen de bron aan te laten, ergo ik gebruik meestal de direct modus. Dan kiest de receiver zelf DTS danwel Dolby danwel Stereo.
Dus
effecten uit en rechtstreeks (analoog) naar de speakers,
of
effecten uit en via spdif 1 op 1 doorsluizen naar de Logitech en die het daar uit laten zoeken. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-01-2019 15:16 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:34

servies

Veni Vidi Servici

Wat is je huidige configuratie en waarom denk je dat je huidige configuratie die Logitech niet optimaal kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your potato
servies schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:06:
Wat is je huidige configuratie en waarom denk je dat je huidige configuratie die Logitech niet optimaal kan gebruiken?
Ik heb nu een pricewatch: MSI B360 Gaming Artic , en daar zit überhaupt geen ondersteuning op voor surround sound, dus ik heb zeker een extra geluidskaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben recent ook over gestapt naar een losse geluidskaart i.p.v. onboard.

Na wat gepuzzel door reviews, ben ik op de deze https://tweakers.net/pric...d-blaster-z-(retail).html uitgekomen.

De nieuwere versie deze https://tweakers.net/pric...-sound-blasterx-ae-5.html
vond ik toch wat prijzig voor relatief weinig verschil in kwaliteit maar, het oog wil ook wat en gezien je een volledig glazen zijkant hebt is dit voor jou misschien wel een optie.

Grootste voordeel is dat de verlichting uit kan. Ik zit nu opgescheept met een best irritant rood (nog best fel) ledje, wat niet zonder mechanische aanpassingen uit kan. :/

De Asus geluidskaarten zijn op zich ook wel goed, alleen lees ik her en der dat de ondersteuning van uit Asus wat minder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:34
Ik zou toch even op pagina 21 van je handleiding kijken.
Hij heeft gewoon ondersteuning voor surround hoor. (waarom zou je anders ook zo veel aansluitingen hebben?)

[ Voor 64% gewijzigd door WEBGAMING op 21-01-2019 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
WEBGAMING schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:03:
Ik zou toch even op pagina 21 van je handleiding kijken.
Hij heeft gewoon ondersteuning voor surround hoor. (waarom zou je anders ook zo veel aansluitingen hebben?)
De Z906 sluit je het liefst optisch aan. Dat heeft het moederbord niet.

@Your potato pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail) is prima geschikt daarvoor. Ander moederbord met optisch uit is ook een, zei het duurdere, oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Klopt ook. Tja, het was eigenlijk wel handig geweest om een moederbord te kopen waar het gewoon op zat.

Ik vraag me wel af hoe veel verschil het gaat maken. Ik denk dat het verschil maar klein is. (bij het gebruik van goede kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your potato
Ik lees bij de reviews dat het 5.1 en 7.1 surround sound van pricewatch: Creative Sound BlasterX AE-5 gesimuleerd is. Dit lijkt me toch zeker een nadeel, zeker aangezien dat de enige reden is voor mij om zo'n kaart te kopen. (Edit: ik moet wel meteen toegeven dat ik niet precies weet wat het inhoudt als surround sound gesimuleerd wordt) Als de opvolger is van pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail) , betekent dat dan dat ook die het surround sound simuleert? Qua moederbord, tsja, had ik er maar op gelet inderdaad. Maar ik wil toch zeker wel dat setje met een optische kabel aansluiten, dus een andere optie dan een extra geluidskaart kopen heb ik niet zover ik zie.

[ Voor 7% gewijzigd door Your potato op 21-01-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Je zou ook nog je moederbord kunnen vervangen...
Uit dezelfde MSI serie:
pricewatch: MSI B360M Mortar Titanium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your potato
servies schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:54:
Je zou ook nog je moederbord kunnen vervangen...
Uit dezelfde MSI serie:
pricewatch: MSI B360M Mortar Titanium
Maar waarom zou dat een betere optie zijn? Als ik dan toch geld uit moet geven, kan ik toch beter dat toewijden aan iets dat ook nog de geluidskwaliteit een boost geeft (als ik mag geloven dat dat ook deel van het werk is wat een geluidskaart doet)? Verder loop ik dan volgens mij ook nog het risico dat ik Windows opnieuw moet gaan activeren etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Onboard geluid is tegenwoordig net zo goed als een geluidskaart. Helemaal als je het met Spdif aansluit. Dat is gewoon een digitaal signaal, dus dan maakt het helemaal niet uit.

Ik denk dat ik persoonlijk het moederbord om zou ruilen. Wel wat meer werk, maar wel netter.
Als je je huidige moederbord weer verkoopt ben je waarschijnlijk voor een paar tientjes klaar.

[ Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 21-01-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Your potato ik kan begrijpen dat je de artic niet voor niks hebt gekocht, dat zou ik een kaartje kopen ipv ander MB
https://tweakers.net/pricewatch/compare/322485;263313/

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 22-01-2019 13:34 . Reden: link en koppeling aan TS'er ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:01
Kijk eens naar de Asus Xonar series. Ik heb 1 aangeschaft toen mijn oude soundblaster niet meer wilde werken onder windows 7. Voordeel is dat je met deze geluidkaarten geen last heb van ruis/interferentie door je speakers in tegenstelling tot veel on board audio. Deze kaart moet je om die reden wel aansluiten direct op de voeding.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

snakeye schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:55:
Kijk eens naar de Asus Xonar series. Ik heb 1 aangeschaft toen mijn oude soundblaster niet meer wilde werken onder windows 7. Voordeel is dat je met deze geluidkaarten geen last heb van ruis/interferentie door je speakers in tegenstelling tot veel on board audio
Waar je sowieso al geen last van zou moeten hebben met digitale output...
Your potato schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:57:
[...]

Maar waarom zou dat een betere optie zijn? Als ik dan toch geld uit moet geven, kan ik toch beter dat toewijden aan iets dat ook nog de geluidskwaliteit een boost geeft (als ik mag geloven dat dat ook deel van het werk is wat een geluidskaart doet)? Verder loop ik dan volgens mij ook nog het risico dat ik Windows opnieuw moet gaan activeren etc.
Ik zeg niet dat het een betere optie is.
Het is een nettere optie (IMHO, minder losse kaarten) en als je je oude moederbord weer kunt verkopen is het waarschijnlijk een stuk goedkopere optie...
Qua geluidskwaliteit zal het (verwacht ik) geen ene moer schelen.
Wat activeren betreft zou je gelijk kunnen hebben, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee...

[ Voor 49% gewijzigd door servies op 22-01-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your potato
Tsja, als ik het dan aan zou moeten sluiten op een externe voeding, is al veel voordeel van een interne geluidskaart verloren; namelijk dat je zo min mogelijk kabels hebt lopen overal. De pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail) lijkt me dus de beste optie, mits iemand mij kan vertellen of deze de 5.1 kanalen simuleert, want dat zie ik dus bij de reviews van de opvolger (deze: pricewatch: Creative Sound BlasterX AE-5 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:37
Als je alles via SP/DIF wilt laten lopen is een geluidskaart dat DTS Connect ondersteunt ook belangrijk, anders krijg uit games nog steeds geen surround geluid.
Die Asus Xonar dingen doen dat volgens mij ook.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snakeye
servies schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Waar je sowieso al geen last van zou moeten hebben met digitale output...

[...]

Ik zeg niet dat het een betere optie is.
Het is een nettere optie (IMHO, minder losse kaarten) en als je je oude moederbord weer kunt verkopen is het waarschijnlijk een stuk goedkopere optie...
Qua geluidskwaliteit zal het (verwacht ik) geen ene moer schelen.
Wat activeren betreft zou je gelijk kunnen hebben, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee...
Als ie digitaal word aangesloten gaat dat niet op inderdaad. Maar dat hoor je mij ook niet zeggen.... Als je digitaal aansluit maakt het eingelijk niet zoveel uit welke geluidskaart je kiest aangezien de conversie op van digitaal naar analoog op zijn surround set/reciever plaatsvind. Dus in dat geval kan ie net zo goed de onboard gebruiken. Er zijn alleen mogelijk nog een paar dingen om rekening mee te houden zoals Allard hierboven al aangeeft.

[ Voor 31% gewijzigd door snakeye op 22-01-2019 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Zolang je maar een digitale output hebt, die ook nog DTS ondersteunt....

Goede PCI Express geluidskaarten met goede analoge input/output zijn extreem duur omdat er bijna geen vraag meer naar is en ook nog maar heel weinig modellen beschikbaar zijn!

Wanneer je het hele analoge pad buiten spel zet met je optisch uit, dan kun je bijna alles kopen wat je wilt, zelfs onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
Your potato schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:46:
Tsja, als ik het dan aan zou moeten sluiten op een externe voeding, is al veel voordeel van een interne geluidskaart verloren; namelijk dat je zo min mogelijk kabels hebt lopen overal. De pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail) lijkt me dus de beste optie, mits iemand mij kan vertellen of deze de 5.1 kanalen simuleert, want dat zie ik dus bij de reviews van de opvolger (deze: pricewatch: Creative Sound BlasterX AE-5 ).
Heb je heb nu over de Asus? Die sluit je niet aan op een externe voeding maar op de interne voeding van je pc je heb wel een zo'n powerconnector nodig op de voeding waar je vroeger een floppy drive mee aansloot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Your potato
Dus concluderend kan ik zeggen dat het eigenlijk niet mis kan welke kaart ik pak, als ik toch alleen maar de digitale output gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Your potato schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:43:
Dus concluderend kan ik zeggen dat het eigenlijk niet mis kan welke kaart ik pak, als ik toch alleen maar de digitale output gebruik?
Mits surround sound dan ook door de kaart via de output eruit wordt gegooid...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
pricewatch: Asus Xonar DGX

Met zoiets ben je toch ook geholpen?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Die kaart doet precies wat de TS wil als ik het goed begrijp en is een stuk goedkoper. Er is zelfs een gebruikersreview die zegt dat surround werkt op exact dezelfde luidsprekerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your potato
Hann1BaL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Die kaart doet precies wat de TS wil als ik het goed begrijp en is een stuk goedkoper. Er is zelfs een gebruikersreview die zegt dat surround werkt op exact dezelfde luidsprekerset.
Nou, dan denk ik dat ik een winnaar heb. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nofi, maar hij heeft een Windows 10 driver die sinds Versie 8.1.8.1823 2015/10/23 niet meer is geupdate. :/

Ook lees ik niks over welke formats hij ondersteund, Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio en dat soort zaken.

.. je moet beslissen welk device het beste de omzetting doen kan van de digitale bron, zoals hierboven geschetst. Hangt er wel van af welke zaken je gebruikt.. Speel je films (DVD/Blu-ray of digitale bestanden), games, series? Is de onboard chip daar dan beter(vollediger) in, of een losse kaart, of je speakerset. Hierbij rekeninghoudende welke formaten hij ondersteund, hoe meer, hoe beter.

[ Voor 79% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-01-2019 14:52 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your potato
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:27:
Nofi, maar hij heeft een Windows 10 driver die sinds Versie 8.1.8.1823 2015/10/23 niet meer is geupdate. :/

Ook lees ik niks over welke formats hij ondersteund, Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio en dat soort zaken.

.. je moet beslissen welk device het beste de omzetting doen kan van de digitale bron, zoals hierboven geschetst. Is de onboard chip daar beter in, of een losse kaart, of je speakerset. Hierbij rekeninghoudende welke formaten hij ondersteund, hoe meer, hoe beter.
Oeff, zo'n oude driver is inderdaad niet ideaal. Hoe kan ik er achter komen welke device dat omzetten het beste kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

specs doorlezen op ondersteunde formaten.

[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-01-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your potato
En dan moet ik dus letten op het aantal formats dat ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Misschien boeit de driver ook helemaal niet zoveel hoor ..

Persoonlijk verwacht ik prima prestaties van je onboard audio en kun je hem prima met mini-jack aansluiten en krijg je wellicht iets meer ruis maar verder werkt het prima. Wil je (terecht) digitaal zul je idd een oplossing met SPDIF (optisch of mini-jack) moeten zoeken en kom je niet onder een kaart of ander mobo uit. Dan is de vraag, moet de kaart het decoderen of laat je het de speakerset doen. Dan moet je kijken dat hij het PCM (onbewerkte bron) doorstuurt, dan doet je speakerset de conversie naar analoog.

Op computervlak ben ik qua signaal doorgifte hier geen expert in. Ik heb mijn 5.1 set ook al jaren analoog 5.1 aangesloten op mijn onboard chip want mijn speakers hebben geen optical in met signaalprocessor :P
ik weet nl. niet precies hoe games dit doen. Sturen die de kanalen discreet uit? Of doen die dat ook in een format?

Misschien kan iemand hier inhaken die hier meer verstand van heeft :P

Wat is jouw belangrijkste audio bron?

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-01-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your potato
Hetgeen waar ik de surround sound vooral voor wil gebruiken, is vooral films. Games en muziek zullen ongetwijfeld ook door het setje te horen zijn van tijd tot tijd, maar die spelen toch meer een achtergrond rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met betreft een (oude) driver zal ik persoonlijk niet zo opletten. Als het apparaat doet wat het moet doen, dan maakt de leeftijd van de driver toch niet uit?

Zowel de creative als de asus geluidskaarten spelen zo'n beetje alle standaard geluid formaten wel af.
Enige wat de creative (zover ik kon vinden) wel heeft is eax ondersteuning.

Onboard via het moederbord of een geluidskaart tja, of het geluid er beter van wordt... misschien niet maar, voor mijn beleving is het net wat warmer/voller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:53
Jammer dat het niet al onboard op je moederbord zat. Vind het persoonlijk bij dergelijke speakersets erg zonde geld te investeren in een geluidskaart. Ik zou dus gewoon voor de aller goedkoopste optie gaan.

En wat al gezegd is. Al is een driver oud, als die het doet, dan doet ie het.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik kwam net nog een paar mooie artikelen tegen die ik graag met jullie delen wil :)

https://www.hifi.nl/artik...roundformaten-deel-1.html
https://www.hifi.nl/artik...roundformaten-deel-2.html
https://www.hifi.nl/artik...roundformaten-deel-3.html
https://www.hifi.nl/artik...roundformaten-deel-4.html

Je moet een onderscheid maken in discrete kanalen, dus wat geeft de bron af? 2.1 / 4.1 / 5.1 / 7.1 etc
Of een methode die van een stereo 2.0 signaal fictief 5.1 / 7.1 simuleert. Dit 2e is altijd mindere kwaliteit dan wat de ontwerper/componist/band creëert/produceert (mijn mening, maar ook redelijk een feit denk ik).

Voorbeeld,
DTS zijn afzonderlijke kanalen, dicht op de bron. (y)
DTS Neo:6 is dus 2.0 fictief naar 5.1 omzetten. :N

Een game produceert in de regel afzonderlijke kanalen, dus als je die 1 op 1 naar de speakers zet, heb je de beste ervaring. Ik vermoed dat dit PCM (discrete kanalen) zijn zonder een DTS of Dolby sausje/format.

Voorbeeld, mijn moederbord heeft een Realtek chip en ik heb in de software onderstaande mogelijkheid:

Afbeeldingslocatie: https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/a000b091-cfaa-41c6-88f0-e10ee0f5b429

DTS Neo:pc maakt dus een ruimtelijk geluid uit een 2.0 bron. Máár vern**kt ook mijn surround.
M.a.w. ik laat hem uit, dan komt de bron weer zoals bedoeld uit mijn 5.1 speakers.

Daarnaast controleer ik geregeld of mijn speakers nog in 5.1 opstelling staan geconfigureerd:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.appuals.com/wp-content/uploads/2017/12/51-sound.png

Hier wordt e.e.a. ook nog even kort aangeraakt en ik deel deze mening.
Freakie1NL schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:06:

Mijn PERSOONLIJKE voorkeur is altijd alles zo dicht mogelijk tegen de bron aan te laten, ergo ik gebruik meestal de direct modus. Dan kiest de receiver zelf DTS danwel Dolby danwel Stereo.
Dus
effecten uit en rechtstreeks (analoog) naar de speakers,
of
effecten uit en via spdif 1 op 1 doorsluizen naar de Logitech en die het daar uit laten zoeken. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-01-2019 15:16 ]

Pagina: 1