Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DStout
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-01-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
TV 43" voor gamen, uitzending gemist en netflix

Wat is je budget?
Ongeveer € 500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Wat heb je zelf al gevonden?
Veel maar ik zie door de bomen het bos niet meer. De kinderen krijgen een PS4 of een PS4 Pro. Alleen in het laatste geval lijkt een 4K tv zinvol (voor het gamen).

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik gebruik nu een Apple tv (derde generatie) voor netflix en streamen vanaf een iPad van youtube, uitzending gemist etc.

Veel dank!

Alle reacties

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 08:49
De Samsung modellen hebben een gaming-mode waardoor de responstijd verbeterd. De beste keuze hierin is de Samsung NU8000, helaas zit deze boven jou budget. De Samsung 7400 serie is ook een goede keuze (7450. 7470) https://tweakers.net/pric...0pJLQrOLypRslJKSS1OVqoFAA
Blijf weg van de modellen onder de 7400 serie zoals de NU7000 en NU7100 deze hebben geen dynamic crystal colour waardoor ze kleuren niet helder weergeven.
Mocht je onder je budget moeten blijven dan is deze LG de beste keuze https://tweakers.net/pric...lg-43uk6750pld-zwart.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Zit er uberhaupt verschil in het paneel tussen een 7400 en een 7000? Het blijft een 7xxx reeks die onderling vaak alleen cosmetisch verschillen. Zover ik kan zien beschikken beide schermen over een IPS paneel (echt niet ideaal) en local dimming. Dynamic crystal colour zal wel een software matig trucje van Samsung zijn om de kleuren te oververzadigen, dus ruk voor de beeldkwaliteit.

Wat je eigenlijk wilt is een LCD tv met VA paneel. Die hebben een veel beter contrast dan LCD's met een IPS paneel. Contrast maakt het beeld mooi. IPS heeft een grote kijkhoek als voordeel. Dus als je met veel mensen in een hoek naar de tv moet kijken dan is een IPS paneel een betere keus, maar die hebben een belabberd contrast, waardoor zwart donkergrijs zal zijn. Ik zie dat een Samsung UE43NU7120 over een VA paneel beschikt. Dat heeft absoluut de voorkeur boven een 7400 met IPS paneel.

4K is leuk, maar niet bijzonder. Tegenwoordig zijn alle tv's praktisch 4K, maar op 43" heeft dat weinig zin. Dan moet je er praktisch bovenop zitten om het verschil met 1080p te kunnen zien. Neemt niet weg dat je gewoon voor een 4K scherm kunt gaan, omdat dat toch de mainstream is. Belangrijker is een goede HDR weergave. De tv's die dat goed kunnen zijn niet beschikbaar in 43" (pas vanaf 49") en zijn meteen een pak duurder.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |