Zoek een makkelijk programma voor wallpaper met 2 monitors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:02
Onder Win7 was het klaar, DisplayFusion. Dat gemak heb ik nog niet kunnen vinden, heb zelfs nog niet 1 gevonden die het op een moeilijke manier goed deed.
Heb 2 verschillende TFT's, de secundaire staat recht op, dus daar moet een andere wallpaper op, of een egale kleur mag ook.

Welke programmas ik geprobeerd heb weet ik niet meer, stuk of 3 waren het, waarvan WallSync het niet deed.

Ubuntu lts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Helaas, Radeon r7 265.

Voor de duidelijkheid, de MESA drivers zijn prrrima voor die dualscreen te laten werken. Dat is het niet. Gaat om de wallpapers..

[ Voor 78% gewijzigd door Sjah op 21-01-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke DE? Want met zowel KDE als Xfce kan ik per scherm een wallpaper selecteren. Enige vereiste is dat ik de voorkeuren op dat scherm open heb.

Dus, wat heb je zelf überhaupt geprobeerd?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Cyphax

Moderator LNX
Als het om Gnome gaat, probeer dan HydraPaper want Gnome kan dat blijkbaar zelf niet (:D).
Iets meer info:
https://www.maketecheasie...paper-each-monitor-gnome/

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 21-01-2019 16:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is echt _O- hilarisch dat Gnome zoiets basaals niet kan. +1 reden waarom ik geen Gnome draai. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dank cyphax, die had ik ook al geprobeerd, maar toen was er geen 2 monitoren aanwezig, in de optie om walls te doen. Nu toch weer gedaan, en verdraaid nu wel!!

Over Gnome, ik heb respect voor KDE, maar vind die taakbalk onderaan veel te veel " ik ben in Windows" , nee Gnome 3 geeft mij dat "ik ben meer richting Apple bezig" gevoel, vind die sexier (om het eerlijk te spelen, moet ik wel zeggen dat ik een 1600x1200 4:3 monitor heb, daarin is er ZAT ruimte verticaal), en jullie kritiek op Gnome zie ik als beetje vreemd. Maar ben vrij nieuw in Linux, misschien ben ik niet op de hoogte van haat en nijd tussen de verschillende Desktop Environments.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 22-01-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Gnome is berucht vanwege de dumbing down door de makers ervan. Dat is al vele jaren lang zo. ;)
Geen haat en nijd, je hebt in het Linux-ecosysteem toch de keus. Ik gebruik daarom gewoon Xfce, maar heb geen probleem met Gnome in Ubuntu bijvoorbeeld. Verder is de harde afhankelijkheid met systemd een no-go voor mij. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Cyphax op 22-01-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Cyphax schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:37:
Gnome is berucht vanwege de dumbing down door de makers ervan. Dat is al vele jaren lang zo. ;)
Geen haat en nijd, je hebt in het Linux-ecosysteem toch de keus. Ik gebruik daarom gewoon Xfce, maar heb geen probleem met Gnome in Ubuntu bijvoorbeeld. Verder is de harde afhankelijkheid met systemd een no-go voor mij. :)
Dus je zegt dat ze het dommer maken? Dat zie ik als keiharde aanval op mijn capaciteiten, dus ik ben een domme jongen die de rest van Linux te moeilijk vindt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sjah schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Dus je zegt dat ze het dommer maken? Dat zie ik als keiharde aanval op mijn capaciteiten, dus ik ben een domme jongen die de resrt van Linux te moeilijk vindt?
Dumbing down heeft betrekking op de interface, niet op jou. Ik denk dat ze bij Gnome vooral willen proberen om mensen een totaalplaatje te bieden zoals zij het voor ogen hebben. En opties en dingetjes die je kan customizen leiden daarvan af. :)
Gelukkig heb je keus en kan je een DE draaien die heel goed te customizen is.

Pagina: 1