Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MarneRat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 13:10
Hallo allemaal,

Ik heb mijn oude cpu verkocht en nu wil ik deze morgen graag gaan verzenden. Ik heb alleen een klein probleem ik heb het doosje waar de cpu in kwam (dat plastic doosje) niet meer. Nu heb ik opgezocht hoe ik deze het best kan verpakken en toen las ik ergens dat steekschuim een goede optie was. Nu vraag ik me alleen af of iemand dit al eens eerder heeft geprobeerd of dat er iemand nog een makkelijk en beter idee heeft .

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:44

rdejongjr

Gnome

Eerst een Esd zakje en vervolgens iets zodat het stevig maar toch met ruimte rondom zit. Bubbelfolie is over het algemeen prima.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:13
Toevallig gister een CPU op de post gedaan. Ik had wel het originele plastic tray-doosje nog gevonden. CPU in doosje, in anti-statisch zakje, omhuld met bubbeltjesfolie. Vervolgens het geheel in een bubbeltjesenvelop zodat het in de brievenbus past.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is het een LGA (met contactvlakjes) of een PGA (met pinnetjes)?
Indien PGA: Schuim om de pootjes recht te houden, daarna in een antistatisch zakje, strak inwikkelen.
Indien LGA: Strak wikkelen in antistatische zak.

Daarna meerdere keuzes mogelijk:
- Bubblefolie
- Karton platen als een soort vierkante ravioli
- (kranten)papier

En dat in een doosje, op zo'n manier dat het niet gaat schuiven. Bijvoorbeeld door aan te vullen met krantenproppen of bubblefolie.

En ja, er zijn talloze tweakers die CPU's hebben verstuurd. Dit is de meest gebruikte methode.
rdejongjr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:36:
Eerst een Esd zakje en vervolgens iets zodat het stevig maar toch met ruimte rondom zit. Bubbelfolie is over het algemeen prima.
Dat werkt voor LGA's, niet voor PGA's ;) PGA's éérst op schuim, dan pas zakje er omheen.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 21-01-2019 14:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?