Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:11
Sinds kort een nieuwe telefoon (Xiaomi Mi A2 met Android 9) waarmee ik een vreemd probleem heb.

Ik gebruik de adresbalk van Chrome (Chrome 71.0.3578.99) om een zoekopdracht voor Google in te voeren van meerdere woorden. Tijdens het typen van het tweede woord verdwijnt het eerste woord. Het lijkt alsof Chrome een andere zoeksuggestie doet, maar dat wil ik niet.

Bijvoorbeeld als ik typ:
dap evo
op het moment dat ik de 'v' typ, verdwijnt het woord dap.

Ik heb al de volgende Chrome instellingen uitgeschakeld:
- Zoek- en URL suggesties
- Suggesties bij navigatiefouten
- paginavoorspellingen gebruiken.
Dit heeft allemaal niet geholpen.

Enig idee wat hier aan de hand is?

[ Voor 1% gewijzigd door StanR op 21-01-2019 14:09 . Reden: model telefoon toegevoegd ]

Beste antwoord (via rens-br op 29-01-2019 09:35)

• StanR
Ik heb nu de Chrome app een keer gedeïnstalleerd (teruggegaan naar versie 69) en daarna opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien heb ik het probleem niet meer.

Daarna heb ik ook weer de zoek-en URL suggesties weer in kunnen schakelen zonder problemen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@StanR zou je voor de volledigheid nog even het merk en type van je telefoon kunnen vermelden?

Overigens heb ik ook een Android 9 telefoon (Pocophone F1 met LOS16) en Chrome en ervaar deze problemen niet. Verder nog een aantal oplossingen die ik zo kan verzinnen:
- Gooi de Cache / opslag van Chrome even helemaal leeg
- Wat voor toetsenbord gebruik je en veroorzaakt die het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanR
Bedankt voor het suggestie. Het leeg maken van de cache heeft geholpen.

Ik merkte wel dat als ik de 'Zoek- en URL suggesties' weer aanzet dat het probleem weer terug is.
Opzich een handige functie, maar niet handig als deze hardnekkig tekst die ik typ aan blijft passen voor suggesties. Is dit de manier waarop dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
StanR schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:28:
Opzich een handige functie, maar niet handig als deze hardnekkig tekst die ik typ aan blijft passen voor suggesties. Is dit de manier waarop dit werkt?
Ik denk het wel, maar weet je zeker dat het niet gewoon ligt aan je toetsenbord die na een spatie de suggestie overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanR
Ik heb het probleem nu weer terug, zelfs met 'Zoek- en URL suggesties' uitgeschakeld, en na het legen van de cache.

Vreemd genoeg niet meer op hetzelfde moment. Ik typ:
dap evo test
dan wordt nu bij het typen van de 's' het woord evo gewist. (het woord dap blijft staan).

Ik heb ook bij het toestenbord (Gboard) gekeken en alle instellingen voor tekstcorrectie uitgeschakeld.

Ook staat bij instellingen - invoer - service voor automatisch aanvullen: geen service geselecteerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• StanR
Ik heb nu de Chrome app een keer gedeïnstalleerd (teruggegaan naar versie 69) en daarna opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien heb ik het probleem niet meer.

Daarna heb ik ook weer de zoek-en URL suggesties weer in kunnen schakelen zonder problemen.
Pagina: 1