Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• WayLikeMark
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:24
Beste mede tweakers!

Voor mijn macbook pro heb ik een externe HDD. Hierop plaats ik eens in de zoveel tijd een grote hoeveelheid films op en dan hang ik deze aan mijn airport zodat deze door het netwerk te bereiken zijn. schijf is dan ook journaled geformateerd. deze schijf heb ik al jaren in gebruik eerst als backup schijf nu voor bovengenoemd doeleinde. toen ik net de mac aanschafte had ik hier reeds meerdere problemen mee, schijf plots geformateerd, onbruikbaar niet ect ect. toen stond deze nog ExFat sinds journaled heb ik ongeveer een half jaar geen issues met de schijf gehad.

Nu heb ik laatst hier nieuwe films en media opgezet en wilde kijken of de ondertiteling goed liep bleef Finder hangen.. dus deze via terminal geforceerd afgesloten en foetsie was de HDD. nu staat deze bij schijfhulpprogramma deactief maar activeren werkt niet, geen fout melding niets. schijf gaat spinnen lampje knippert en basta. dit is tevens van toepassing op bovenstaande, hoopte echter dat het aan ExFat lag maar dus niet.

de vraag is kan ik de schijf met behoud van data nog werkend krijgen? de data is ansicht niet zo heel spannend maar 750GB aan films, media, muziek opnieuw binnen trekken zonder catalogus van wat er op stond vind ik niet zo heel leuk..

Beste antwoord (via WayLikeMark op 23-01-2019 09:09)

• dragon4ce
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Als er 1 programma is waarvan het de schijfstructuur zou kunnen herstellen, dan is het deze wel: https://www.alsoft.com/DiskWarrior/

Wel een beetje aan de prijs voor dit doel...

Omdat het kan.

Alle reacties

• spork
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-09 00:49
Met de juiste software (ik kan EaseUS aanbevelen) kan je schijf zolang er geen hardware problemen waarschijnlijk nog kopiëren. Dan moet je dus een kopie maken, oude schijf weer netjes formatteren en dan alles terugzetten.

Herstellen zonder de boel heen en weer te zetten? Ik denk niet dat dat gaat lukken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Als er 1 programma is waarvan het de schijfstructuur zou kunnen herstellen, dan is het deze wel: https://www.alsoft.com/DiskWarrior/

Wel een beetje aan de prijs voor dit doel...

Omdat het kan.

• WayLikeMark
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:24
Thanks voor de tip heb diskwarrior ergens vandaan kunnen toveren, ronduit belachelijk bedrag voor eenmalig gebruik.. straks als ik terug ben van het werk eens proberen of t doet wat ze beloven. mocht dat niet werken inderdaad easeus wist niet eens dat die tegenwoordig ook op mac werken. op windows heb ik er wisselvallige ervaringen mee.

Diskwarrior did the trick! Thanks voor de tip heeft me een boel ellende bespaart

[Voor 38% gewijzigd door WayLikeMark op 23-01-2019 09:09]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True